Fast Food bij Quick Bio

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044

Fast Food bij Quick Bio




par Christophe » 22/09/10, 01:30

Quick is gestart met een hamburger 100% biologisch. Een eerste ...

snelle_bio.jpg
quick_bio.jpg (67.06 KiB) 2443 keer bekeken


We testten de bio sandwich Quick

Zes ijverige journalisten LEXPRESS.fr proefde de nieuwe cheeseburger bio 100% van de fast-food keten. Ons verdict.

Beschikbaar vanaf dinsdag 21 september is de nieuwe cheeseburger terwijl Quick bio zal te koop zijn tot november 29 -een club sandwich bio hem op te volgen. Aangeboden aan 2,50 €, kost de "kaas" 43% meer dan een klassieker, verkocht aan 1,75 €. Ter herinnering: de twee belangrijkste fastfoodmerken van McDonald's - 1.160 restaurants - en Quick - 366 etablissementen - boden al enkele biologische producten aan, zoals vruchtensap en yoghurt van het kindermenu.

Nieuwsgierigheid dwingt, vergeleken we de klassieke cheeseburger en pasgeboren Quick bio op de 6 Rue Faubourg Montmartre, Parijs IX.

Bij de eerste blik

Het verschil is niet opvallend, het biologische broodje is net wat donkerder van kleur dan de klassieker. Valentine vindt ze allebei "lelijk" en onuitnodigend.

in de mond

Biologisch brood is steviger, minder droog en zoet dan zijn vriend. Sommige testers vinden het bevredigend, terwijl anderen, zoals Laurent, het sober vinden: "Ik geef de voorkeur aan de normale cheeseburger, alle smaken smelten tenminste gemakkelijk in de mond". Merk op dat Laurent tegelijkertijd een broodje Tentation bestelde, druipend van de kaas ("subliem").


Suite en de bron: http://www.lexpress.fr/styles/saveurs/o ... 21209.html

Dus? Onzin, pure marketing of daadwerkelijke product u reageert op een verzoek bedrijf? Niet gezien op de sluiting van de testers van de Express:

We zullen het geen van beiden nog een keer kopen, "tenzij er een menu is." De biologische variant valt te weinig op om echt verleidelijk te zijn.


Over fastfood:

duurzame-consumptie / controle-mcdonalds-fast-food-nation-le-jeu-t2455.html
landbouw / food-inc-a-docu-film-on-the-agrifood-industrie-us-t8792.html

0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 22/09/10, 02:35

... pure rundvlees? : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 22/09/10, 11:35

Shh, niet praten over gevoelige onderwerpen : Cheesy:

Een grapje terzijde, afgezien van een paar "toevoegingen" om de malsheid (en andere?) Van hun biefstuk te verbeteren, lijkt het mij dat het puur rundvlees is ... op snelle en macdo ...

Het blijft om te zien hoe een additief% blijft een ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 22/09/10, 17:59

1) Dit roept opnieuw de hele vraag op wat een "biologische certificering" is. Met andere woorden, dat van zijn grenzen.

2) Er is een continuüm van vragen te stellen: Bio komen uit de andere kant van de wereld (zeer banale; regelgeving) bio catering, organische bio-ray warenhuizen, en ten slotte, bio bij McDonalds.

3) Met andere woorden, de bio = catchers galore! Waarom niet McDonalds?

4) Ik moet het al geschreven hebben, ik herhaal mezelf: ik geef de voorkeur aan bepaalde "conventionele" producten uit onze regio boven biologisch behandeld met een hoge dosis kopersulfaat (natuurlijk, maar giftig, koper; in het bijzonder voor bodems ), biologisch ten onrechte gecertificeerd door apotheken in sommige landen waar paspoorten als warme broodjes op elke straathoek worden verkocht (dan een "biologisch" certificaat!) ... Maar ik ben niet "biologisch"! Ik probeer gewoon gezond te zijn.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 22/09/10, 19:42

Moet niet altijd alles zo zwart didi !!

Ja, het is beter om lokaal biologisch te hebben dan "exotisch" geïmporteerd biologisch ... maar het is beter om biologisch te importeren dan niet-geïmporteerde biologisch ... Ik word ook boos als ik biologische appels zie van chili onder celofaan ... maar hey ... ik koop niet dat is alles ...

Maar goed, ik denk dat, gezien de verschillende zorgverzekeringen rond het rundvlees, het vlees van de Franse fast food is Frans ... ... en als dat het geval is, ga gewoon op de websites van 2 ketens om het te controleren, omdat ze het naar voren zal zetten ...

Verdiepen hier: http://groupe.quick.fr/fr/quick-sengage

Voorbeelden: http://groupe.quick.fr/fr/quick-sengage/qualite

Het rundvlees die wij gebruiken is afkomstig van de voorste delen van de dieren. Onze hamburgers zijn 100% puur rundvlees, puur spieren zonder additieven of slachtafval. Het vetgehalte lager is dan 20% voor goede smaak gemaakt.

Het traceerbaarheidssysteem is de totale veestapel in het restaurant. Quick heeft ontwikkeld met haar leveranciers een partnerschap op basis van respect en de werkmethoden van het bestek op drie niveaus zorgen voor voedselveiligheid traceerbaarheid, sanitaire en technische eisen.

Het beginsel van de traceerbaarheid, dat wil zeggen: "het vermogen om de geschiedenis te traceren, de locatie van een product door middel van vastgelegde identificatie" is geldig voor al het vlees dat door Quick, rundvlees en kip.

De zogenaamde traceerbaarheid "bottom" kan, vanaf de datum van de fabricage op een kartonnen burgers om terug te gaan naar de lijst van het paspoort nummers van alle geslachte runderen die behoren tot de partij vlees betrokken.


Nou ja, ze zeggen dat het niet hun Franse barbaque ... :? :?

Voor biologische certificering, moet het een aantal verschillen van het ene land naar het andere te hebben, maar ik denk, nee ik hoop, dat er een algemene homogeniteit ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 23/09/10, 02:28

In mijn jeugd was ik "floor magager" bij McDonalds, als veel studenten om te betalen voor hun cursussen. Nu een studie circuleren op het moment, dat niet meer voedingsstoffen gaf aan een hamburger dan wanneer je een rol wc-papier had gegeten!
In werkelijkheid is het probleem met "hamburger + cola + friet" dat ze samen een echte "afscheiding" van chemische gifstoffen met een hoge zuurgraad in het lichaam afgeven (iedereen zou moeten weten dat we niet eten brood met vlees, maar minstens één wortel, zoals aardappelen of wortelen). De "slechte vetten" die worden gebruikt, worden ook omgezet in "trans" -zuren in plaats van in de "cis" -vorm enz ... (Sorry voor de Belgen, maar gebakken aardappelen verliezen de deugden van wat ze zouden moeten bieden deze groente gestoomd in het dieet ... in een snuifje in de oven zonder olie).

Als elementen van "levend" voedsel is er nauwelijks een slablad ... de augurkpunt (zuur) en gevriesdroogde uien, (opnieuw zuur) tellen als boter.

Wil je dat ik je vertel over het "menu" met het vet van de patat, cola en zelfs ketchup? : Mrgreen:

... We praten er nooit over, maar er zijn veel voorlopers van zuurgraad in moderne voeding, terwijl er maar weinig voedingsmiddelen zijn die als "basis" zorgen. Het grootste deel van de val is aanwezig. Of dit voedsel nu "biologisch" is of niet, het is een zooitje!

PS: Didi heeft gelijk met de biologische certificering, alleen de boeren "committeren" zich aan biologisch te doen en richtlijnen te volgen ... Tijdens controles is de begeleider vaak tevreden om alleen de facturen te controleren die in het account zijn ingevoerd en bezoeken de voorraad ... Wat betreft het nemen van monsters in de grond, het lijkt pipeau. Ze hebben simpelweg niet de tijd om te controleren "zoals het hoort", veel te weinig inspecteurs om een ​​armada van boerderijen te bezoeken ... En in geval van fraude is het erg licht ...
Dus tenzij je de producent kent en zeker weet hoe hij produceert ... door "biologisch" te kopen zullen we een betere productie hebben dan gedwongen productie, maar de garantie wordt niet gegeven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 24/09/10, 22:47

Voor degenen die absoluut biologisch willen. Hier is wat "super organisch":
http://www.bio-dynamie.org/organismes-n ... emeter.htm
http://fr.wikipedia.org/wiki/Label_Demeter
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11044




par Christophe » 25/09/10, 12:12

Niet overhaast te ... Obamot

Reeds vera we als biologische producten in een snelle zijn er nog steeds in 6 maanden ... :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 25/09/10, 16:16

Quincke doet marketing, dat is alles ... na het "Hallal" fastfood beginnen ze biologisch te doen, ze volgen alleen markttrends, laten we niet dromen, hun doel :pijl: €€€€€€€€!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 25/09/10, 20:01

We zagen een prachtige wereld! : Mrgreen: En deze thread biedt nog interessante details, ik denk dat de benaming "biologisch"Gebruikt door Quick, heeft het effect van lokken consumenten (vrijwillig of niet). Omdat meestal in een rationele geest een product "biologisch" resoneert als "goed voor de gezondheid".

Of we kunnen duidelijk zien dat"een biologisch product":
- betekent niet noodzakelijk dat het "organisch" is ... (wat een schandaal!)
- is geen bewijs dat hij de deugden "diëtetiek" Veronderstelde ... (Dit zou ook het geval zijn bij margarine "biologisch", aangezien het altijd een gif zou zijn dat ‘trans’ zuren bevat, zeer schadelijk).
- zal ons niet langer "goed geweten" geven door "junkfood" door te slikken ... Zodra de naam is ontraadseld ...
- geassocieerd met een ongezond product, betekent niet langer dat er een winstgevende link is tussen "voeding en het plezier van gezond eten", en dat is serieuzer ...

Dit zijn vervelende vallen te overwegen!
Dernière édition par Obamot de 25 / 09 / 10, 20: 08, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten