De ecogestures in verband met het water (behalve Ia)

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
MivilleAndré
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 30/07/10, 19:42
Plaats: Haute-Savoie FRANKRIJK
x 2

De ecogestures in verband met het water (behalve Ia)




par MivilleAndré » 02/08/10, 15:55

WATER:

* Controleer regelmatig uw waterverbruik en noteer het nummer van de watermeter, bijvoorbeeld voordat u gaat slapen, en dan vóór elk gebruik: het kleinste verschil laat een lek zien. Lekken kunnen tientallen liters per dag verspillen;
* Om een ​​lek te lokaliseren, controleert u het verbruik na het één voor één sluiten van de kranen van aankomst (onder de gootsteen, onder de gootsteen, doorspoelen ...);
* Als u warm water wilt verwijderen, moet u het water dat nog koud of warm is terugwinnen, bijvoorbeeld om de planten water te geven;
* In plaats van heet water te gooien, gebruik het om onkruid te wieden of schoon te maken;
* Regenwater kan worden gebruikt om water te geven, de auto te wassen of de spoelbeurt te voeden. Drink het echter niet: het aldus verzamelde water voldoet over het algemeen niet aan de criteria voor drinkwater, vooral in stedelijke gebieden.
* Doe de afwas in een bak of gootsteen gesloten en laat het water niet weglopen;
* Gebruik beluchters (beluchters) bevestigd aan kranen om 35% water te besparen.
* Rust jezelf uit met een glas water om je tanden te poetsen
* Koop geen tonnen nutteloze kleding, een T-shirt is 50 euro maar het is ook 100 liters water, denk erover na
* uit te rusten vat 300 liter voor uw tuin en verzamel ze naar de kanalen, naar de migros, het kost alleen 20 euro's
* als je relatief sterk bent in doe-het-zelf, probeer het water van de douche te herstellen om dat van het toilet te vervangen, ik herinner je eraan dat wanneer we de jacht opnemen, het drinkwater is dat circuleert
* als je een gecamoufleerde tuin in camouflage hebt, aarzel dan niet om een ​​pissende hoek te maken (man en vrouw : Lol: ), voorkomt dit het verliezen van 30 liters water
* Doe de afwas, was je tanden of handen, scheer maar ... zonder stromend water. De economie kan 10 m³ per jaar per persoon bereiken; voor elk gebruik van water, zegt u dat het kostbaar is
* Gebruik de vaatwasser of wasmachine alleen als deze vol is, zal hij langer meegaan omdat hij minder wordt gebruikt en het water zal besparen
* Gebruik een dubbele spoeling (indien nodig, drie of zes liter kan voldoende zijn) of droge toiletten (giet een of twee spaanders houtsnippers / zaagsel / as na elke passage, zodat de koolstofverhouding / gunstige stikstof voor compostering, neutraliseert geuren);
* Controleer regelmatig op lekkage door de kraan na het vullen te sluiten en vervolgens te openen voor gebruik: als het water begint te stromen, lekt de tank (dit kan enkele tientallen liters per dag zijn);
* Gebruik een handdouche met een onderbreker (besparing douchekoppen), die de stroom afsnijdt als u hem niet indrukt, om 50% water te besparen;
* Geef de voorkeur aan de baddouche: het bespaart u 100-liters per keer
* Deactiveer de toilet- en zinklijnkraan gedeeltelijk om maximale doorstroming te beperken;
* Sluit de kranen goed, maar forceer ze niet omdat deze de afdichting verpletteren: een druppelende kraan kan tot 35 m³ / jaar tot een verlies leiden;
* Gebruik mixers die 10% water besparen door tegelijkertijd de temperatuur en het debiet aan te passen;
* Vermijd het gebruik van een osmose-eenheid zonder een permeat-pomp, anders kan het tot 90% van het water naar het riool afvoeren;
* Geef de tuin 's nachts water, dit voorkomt dat een deel van het water verdampt als je' s nachts water geeft.

Ok, ik denk dat ik alles heb gezegd wat ik wilde, maar dit is pas de eerste versie van de lijst, vertel me of we het nog kunnen voltooien.
0 x
sparen, ontbering, herstel en wijsheid, dat is mijn motto!
netshaman
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 532
Inschrijving: 15/11/08, 12:57
x 2




par netshaman » 02/08/10, 23:42

* Als u een doe-het-zelver bent, gebruik dan de regenwatertank voor het doorspoelen van toiletten, voor de wasmachine of vul hem met regenwater op het moment dat het programma ernaar vraagt. moet de werking ervan en het wasprogramma weten).
0 x
ecoco2
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 27/06/12, 13:16




par ecoco2 » 06/07/12, 10:49

Wilt u nog meer Ecogestes leren, adviseer ik deze site: http://maville.estaucourant.com/ecoconcours/ecogestes

Dit wordt goed geïllustreerd en uitgelegd!

Met vriendelijke groet,

EcoCo2
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 06/07/12, 22:37

om grote besparingen van water te maken, is het noodzakelijk om een ​​minimum aan vlees te eten.

Het kost 15.000 liters water om 1 kg rundvlees en 800 liters water te maken voor 1 kg tarwe.


Een os levert 200 kg vlees, dit is 1.500-maaltijd. De granen die hij had gegeten, konden 18.000-maaltijden hebben gediend.


Bron:
http://terresacree.org/mediter.htm
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 07/07/12, 00:09

Een os levert 200 kg vlees, dit is 1.500-maaltijd. De granen die hij had gegeten, konden 18.000-maaltijden hebben gediend.


Een kalf (en nog steeds een grote) kan maar geen os zijn!
Ik breng 2-varkens per jaar groot en elk levert + 120 kg vlees elk na 6 maanden.
Ze eten er 2 - + 500 kg graan bij.


Ik twijfel aan de juistheid van de cijfers die deze site geeft. Ook al is hij
het verprutst ze gewoon (kopiëren en plakken) vanaf een andere site.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 07/07/12, 11:43

Rabbit zei:
Ik breng 2-varkens per jaar groot en elk levert + 120 kg vlees elk na 6 maanden.


Ik weet dat alles in het varken goed is, maar dit cijfer lijkt nog steeds hoog.

Wat betreft rundvlees zou mijn figuur niet ver verwijderd moeten zijn van de werkelijke telling.
Op een os van 750 kg wordt alleen 269 kg op de markt gebracht.

Als je het eet, is er soms vet, soms bot dat je niet eet: het vermindert het echt eetbare deel verder.

Nieuwe bron (kenners deze keer):
http://www.la-viande.fr/rendement-type
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 07/07/12, 12:56

Konijn schreef:
Een os levert 200 kg vlees, dit is 1.500-maaltijd. De granen die hij had gegeten, konden 18.000-maaltijden hebben gediend.


Een kalf (en nog steeds een grote) kan maar geen os zijn!
Ik breng 2-varkens per jaar groot en elk levert + 120 kg vlees elk na 6 maanden.
Ze eten er 2 - + 500 kg graan bij.


Ik twijfel aan de juistheid van de cijfers die deze site geeft. Ook al is hij
het verprutst ze gewoon (kopiëren en plakken) vanaf een andere site.


Ik bevestig de cijfers van jlt22

5 340 liters water voor een kilo rundvlees ...
Neem het voorbeeld van een steack. Het kost 3 jaren om rundvlees volwassen te laten worden en ongeveer 200kg vers vlees te produceren. Gedurende deze drie jaar zal het vlees 1300 kg granen (tarwe, maïs, soja, haver ...) en 7200 kg gras verbruiken. Om deze velden te bewerken, zal het ongeveer 3 miljoen liter water kosten. Hieraan toevoegen we de 24 000 liters waterbus bij het vlees en 7 000 extra liters voor het onderhoud ervan. Kortom, om 1 kg rundvlees te krijgen, duurde het 15 340 liters water ...


http://www.linternaute.com/savoir/dossier/eau-virtuelle/produits.shtml

(gebruik 500 l water om één kg aardappelen te maken, maar 20.000 tot 100.000 liters om een ​​kg rundvlees te maken met granen uit geïrrigeerde gewassen),


http://www.manicore.com/documentation/serre/lutte_individuelle.html
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
jlt22
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 414
Inschrijving: 04/04/09, 13:37
Plaats: Guingamp 69 jaar




par jlt22 » 07/07/12, 13:12

Op een site, heel officieel deze, geeft 15000 liters water om 1 Kg rundvlees te produceren en toch hangt alles af van het productiesysteem, de samenstelling en de herkomst van het voedsel.

Er is ook een calculator om de watervoetafdruk te bepalen, en veel rapporten over water (in het Engels)

Voor al deze informatie:

http://www.waterfootprint.org/?page=files/home
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 141-gasten