Veel as ... wat te doen met?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
tatchic
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 05/01/10, 10:06

Veel as ... wat te doen met?




par tatchic » 05/01/10, 10:18

Hallo,
Ik ben nieuw op deze site, dus ik ben op zoek naar een beetje.
Hier verwarm ik mezelf met een houtketel. Ik eet drie kruiwagens per dag. Ik bevind me aan het einde van de week met minstens 2 emmers van 10L as. Ik weet niet zeker wat ik ermee moet doen. Ik heb een tuin vol hortensia's, waarin kan ik deze as verspreiden en zo ja, hoeveel ?? Wat kan ik er naast de was mee doen? Op dit moment deponeer ik ze in een veld, maar ik ben ervan overtuigd dat het voor mij effectief kan zijn, maar hoe omdat ik er echt veel van heb. Heel erg bedankt voor jullie aandacht
Tatchisch
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 05/01/10, 12:19

1) Tuin vol Hydrangea: a priori, je zou een zure grond hebben!

2) Van daaruit vormt uw as een vrij basische meststof (het tegenovergestelde van zuur). Dus ofwel houdt u uw zure grond gunstig voor enkele zogenaamde "buryère" planten en doet u een beetje as en blijft de rest op uw handen.

Of u wilt een deel of alles ombouwen om meer planten (nuttig of sierlijk) te kweken en daar kunt u veel meer as leggen ...

3) dat gezegd hebbende, zelfs in het tweede geval zul je grenzen bereiken: de opnamecapaciteit van je planten, vooral in potas (as is rijk aan potas, vandaar hun mogelijke gebruik als wasmiddel, natuurlijk natuurlijk, maar toch vervuilend wanneer deze potas vervolgens in het riool wordt gedumpt - bepaalde 'chemische' oppervlakteactieve stoffen kunnen veel effectiever zijn met een veel lager gehalte en veel beter biologisch afbreekbaar; pas daarom op voor een echt vals goed idee; waar ik weer tegen zal worden geschreeuwd!).
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

veel as




par tigrou_838 » 05/01/10, 14:25

Hallo en goed jaar.

dus je hebt twee emmers van 10l as ^ per week.

thuis, nu 1 emmer 10l as voor twee weken, ik zet een beetje op het gazon zoals de zaaier, het houdt van (het gazon), dan aan de voeten van elke plantage een goede bijdrage voor de winter in een grond van heel kleiachtig Lorraine, en een beetje op de drie composter, die ik in het voorjaar zal terugkeren.
als ik er teveel heb, heb ik een buurman die een grote bloemen- en moestuin heeft, hij heeft veel nodig en zijn tuin is erg mooi, dus geen overschot.

dus hier moet je nemen wat je nodig hebt als advies.

kusjes. : Mrgreen:

tigrou
0 x
tatchic
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 05/01/10, 10:06




par tatchic » 05/01/10, 15:56

Dank u..
Ja, ik zou zelfs zeggen dat ik 15l heb, ik ben net de emmer in de velden gaan legen.
Ik heb maar 6 are land dus 3 in gazon en ik heb alleen hortensia's .. LOL .. hortensia's van alle soorten maar alleen hortensia's dus ... welke oplossing moet ik kiezen .. ik moet toch erin slagen om van al deze as te profiteren ... kom op, ik zet mijn onderzoek voort ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 05/01/10, 21:38

Misschien maakt beter en minder verbruikend hout uw leven gemakkelijker?
U zult moeten zien of uw houtkachel (cassette, open haard ...) echt is
past bij uw gebouw.
Omdat 3 kruiwagens per dag enorm zijn.
0 x
tatchic
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 05/01/10, 10:06




par tatchic » 06/01/10, 13:02

Hallo,

Ja, ik weet het, het is een enorm maar normaal verbruik. Het is noch een cassette noch een vuur, het is een ketel of ik leg mijn logs direct neer. Ik heb een huis op twee verdiepingen en ik verwarm alleen daarmee, ik heb wel een olieketel die werkt bij minder koud weer. Bij dit weer is het degene die met hout werkt omdat het voor mij goedkoper is, ik heb duizend liter waterreserve die verwarmd moet worden en waardoor het 's nachts warm water in de radiatoren kan blijven circuleren. als het vuur rond 01 uur uitgaat. Dus ik zet het elke ochtend weer aan. Ik heb al geprobeerd om minder hout te zetten, maar het kan niet, de ketel gaat dan uit .. en tegen die tijd is het vanzelfsprekend dat hij draait ... :frons: dank u
0 x
aerialcastor
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 865
Inschrijving: 10/05/09, 16:39
x 21




par aerialcastor » 06/01/10, 13:09

Hallo,

Ik heb een oplossing om de hoeveelheid as te verminderen: het is om het houtverbruik te verminderen : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy: En daarvoor moet je het huis isoleren want met 3 kruiwagens van hout begint het te bcp. Maar dan moet je de grootte van het huis zien. Kunt u ons meer vertellen over het oppervlak, de geometrie, de isolatie-oriëntatie?
0 x
Sparen een boom, eet een bever.
Het heeft geen zin om te slagen in het leven, wat er nodig is om zijn dood te missen.
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 06/01/10, 15:51

Wordt uw ketel regelmatig geveegd?
Normaal moet je het elke week voorgoed doen
doen, tenzij het na verbranding is. In dat geval
het interview is anders.
Slechts 3 kruiwagens per dag in een ketel zelfs
van een oud model (meer dan 20 jaar oud), het is indrukwekkend.

Om terug te komen naar de centra, heb ik er net zo veel als ik
minder.
Ik leg er wat op het nest van de kippen, het verandert hun uitwerpselen in
"composteren" in minder dan 2 dagen.
De rest is verspreid over het gazon, dat sindsdien geen mos heeft gehad.
Gazon waarvan ik maaidekken nooit oppik en waarnaar
Ik spreid de hennen in het voorjaar uit.
Omdat het heel goed groeit is gegarandeerd 1 keer maaien per week.
Ik geef toe dat ik graag met de gazontractor speel.


: Cheesy:
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 06/01/10, 16:25

je laat zien dat as een heel goed element kan zijn voor het gazon.

Het blijft alleen om pellets te laten verbranden tijdens het maaien van uw gazon, en de deugdzame cyclus is voltooid wanneer u de as weer op het gazon legt, met misschien zelfs ...

een surunitaire cyclus aan het einde ;-)
0 x
Tot ziens!
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 06/01/10, 17:00

Hallo tatchic!

Dat kan als je een zwarte en vochtige plek hebt om het te gebruiken om paddenstoelen te kweken, vermengd met de aarde het lijkt dat het goede resultaten geeft.

Ik heb echter niet de voorwaarden om het eens te proberen!
:D
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 120-gasten