Gifts (kerst): ca vervult me! bruikbare en duurzame ideeën?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79327
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Gifts (kerst): ca vervult me! bruikbare en duurzame ideeën?




par Christophe » 07/12/09, 17:01

Alles staat in de titel ... Ik was al een paar jaar bezig, maar hier ben ik duidelijk moe van kopen, kopen, kopen en keer op keer en elk jaar kerstgeschenken van "Mass Consumption " :onheil:

Dus als kk1 duurzamere cadeau-ideeën heeft (en vooral MEER nuttig) dan de gemiddelde ca zou zeggen ...

Ik bestelde een scheprad : Mrgreen:

ps: de planten die ik vorig jaar al heb gedaan : Cheesy:
herhalingen: niet toegestaan ​​om producten uit onze winkel te suggereren : Cheesy:
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 07/12/09, 17:24

kleren. Voor de kinderen is het altijd handig zaag groei, maar ze liever speelgoed.

super handig cadeau: Een gids voor de tuinman, voor de gelukkige ontvanger kan dan het onderhoud van uw tuin : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79327
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 07/12/09, 17:35

Je kleding is nog steeds moeilijk: ik kan niet al voor me kiezen (wat is het? : Mrgreen: )

Vraag dan "Mass Consumption", het zijn behoorlijk waardeloze kleren ... Nu ja, het is nuttig ...

Voor de gids ben ik bang dat het zal 'laten zien' : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 07/12/09, 21:00

Een Bijbel natuurlijk! Welke betere manier om de verjaardag van de kleine Jezus te herdenken?

Volgens de ijver van de persoon die het geschenk ontvangt (die dankbaar zal zijn voor ALLE EEUWIGHEID), duurt het tussen 20 en 10 eeuwen
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
ibis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 31/12/08, 15:56
Plaats: Ain




par ibis » 07/12/09, 21:10

elephant schreef:
.... wie zal dankbaar zijn voor ALLE EEUWIGHEID), het duurt tussen 20 en 10 eeuwen


het maakte me lachen olifant : Lol:

anders:

- Jaarabonnement op openbaar vervoer

- een tienjarige huur van enkele m10 wijnstokken van een serieuze producent (dat is gebeurd, wij ontvangen "uw" jaarlijkse productie in de vorm van flessen

-een binoculaire loep, om beesten te observeren en te bewonderen voordat ze verdwijnen
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79327
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 07/12/09, 22:32

Ibis schreef:het maakte me lachen olifant : Lol:


+1! Petje af voor het idee in het duurzame genre, het is waar dat de bijbel een ... "referentie" (eufemisme) is :)

Ibis schreef:- een tienjarige huur van enkele m10 wijnstokken van een serieuze producent (dat is gebeurd, wij ontvangen "uw" jaarlijkse productie in de vorm van flessen


Echt waar? Interessant, hoe werkt het?

Ibis schreef:-een binoculaire loep, om beesten te observeren en te bewonderen voordat ze verdwijnen


Ah ah! Vorig jaar bood ik mijn broer een microscoop aan voor hetzelfde doel :) (biostudies)
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 08/12/09, 14:11

Ibis schreef:

het maakte me lachen olifant


wat bewijst dat je het nodig hebt! : Mrgreen:

Ik hou van het idee om een ​​stuk wijnstokken te huren.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
ibis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 31/12/08, 15:56
Plaats: Ain




par ibis » 08/12/09, 16:00

Christophe en olifant,

Ik ben op het werk :onheil:

Ik stuur je thuis wat informatie hierover. Mijn baas is niet rijk : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 08/12/09, 16:48

Ibis schreef:Ik ben op het werk


Niemand dwingt je om meteen te antwoorden.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
ibis
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 85
Inschrijving: 31/12/08, 15:56
Plaats: Ain




par ibis » 08/12/09, 18:15

Hier zijn enkele voorbeelden.

http://www.locationfougas.com/

http://www.mesvignes.com/regions.php

Wees echter voorzichtig om de huurprijzen te vergelijken met de werkelijke prijzen.

Het beste is om het voorstel voor te stellen aan je favoriete wijnmaker. Hoe langer de huur, hoe meer geïnteresseerd hij zal zijn. Het contact zal ook leuker zijn.
In het algemeen wordt het geteld als een productie van een 1-fles per gehuurd eitje, wat natuurlijk bij benadering is, maar zonder echt belang.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 105-gasten