GreenPan voor gezond koken

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1

GreenPan voor gezond koken




par Peer Belle Helene » 29/10/09, 20:29

Een vriend heeft me net voorgesteld aan dit merk dat braadpannen, sauteerpannen en steelpannen maakt met een antiaanbaklaag die onschadelijk is voor de gezondheid.

Mijn vriendin heeft tot nu toe alleen een sauteerpan gekocht, ze zal haar kookgerei beetje bij beetje vernieuwen.

Het is een Belgisch bedrijf (koekoek Christophe : Mrgreen: ) misschien ken je het.

http://www.greenpan.fr/
0 x
Peer Belle Helene
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 29/10/09, 20:58

Zoals u weet, wordt bij de productie van de keramische GreenPan ™ antiaanbaklaag geen gebruik gemaakt van PFOA of PTFE; dus waarom nog langer wachten?


Het bevat deze rotzooi daar niet, maar misschien nog erger. Volgens het goede principe dat we eerst een nieuw ding te koop aanbieden (chemisch), met zo min mogelijk studie om de onschadelijkheid ervan te beheersen (het wettelijke minimum is al veel te duur), en lang daarna, als we vermoeden dat er mensen sterven , we beginnen wat serieuzer te kijken als het toevallig niet slecht zal zijn voor je gezondheid ... en slepend met de voeten, soms zijn de gereedschappen en voorraden nog niet voldoende afgeschreven, leeggemaakt :onheil: : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 29/10/09, 21:02

De ervaring heeft geleerd dat de meeste van deze verkoopkanalen een voorwendsel zijn om iets "niet zo geweldig" te veel te verkopen. 100 euro voor een pan is diefstal!
Bekijk eerst uw kookmethodes (persoonlijk gebruiken we de pan niet vaker dan één of twee keer per week en de friteuse één keer per twee weken)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1




par Peer Belle Helene » 29/10/09, 21:11

Houla, je moet zo ontspannen : Mrgreen:

Misschien bevatten ze wel giftige dingen, maar misschien ook niet. Hoe te oordelen zonder het te weten ???

Als ik dit bericht heb geopend, is het om een ​​mening te hebben, niet zodat ik mijn kookmethoden moet herzien. Het is een beetje gemakkelijk en beperkend om je voor te doen als lesgever. Als je levensstijl perfect is en je maakt geen fouten in termen van econologie, dan is dat goed gedaan.

Ik ben verre van perfect, maar stel eerst vragen.
0 x
Peer Belle Helene
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 29/10/09, 22:02

Je begreep het niet ... ik heb het waarschijnlijk slecht uitgelegd ... ik herhaal ... anders!

1) Het kan me niet schelen wat deze kachels kunnen bevatten

2) Ik beweer alleen dat ze te duur zijn

3) als u gezond wilt koken, in plaats van een te duur apparaat te kopen, moet u uw kookmethoden herzien en kunt u tevreden zijn met elke roestvrijstalen pan.

4) hoe dan ook: je moet ergens aan sterven ... : Mrgreen:

(geen harde gevoelens, hoop ik)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1




par Peer Belle Helene » 29/10/09, 22:08

Pas de soucis : Mrgreen: Ik ben niet hatelijk. Biz
0 x
Peer Belle Helene
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 29/10/09, 23:11

Jij praat, jij praat en deze omelet met eekhoorntjesbrood zien we nog steeds niet ....: Cry: ondersteuning van anti spountz of niet : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.

[Eugène Ionesco]

http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 29/10/09, 23:30

Ik ben al een tijdje op zoek naar zoiets. Het is waar dat het er best goed uitziet. Maar zoals gezegd, we moeten zien hoe het is gemaakt.

Want als we aan keramiek denken, denken we meteen aan gesmolten glas, maar dat is het niet helemaal (mogelijk oplichterij in perspectief).

Kleine draai aan de semantische kant, we moeten een onderscheid maken tussen:

"Keramiek" of porselein: gemaakt van gesmolten glas.

"Technische keramiek":
bron Wiki schreef:Materiaal met al dan niet verglaasd lichaam, met een kristallijne of gedeeltelijk kristallijne structuur, of van glas, waarvan het lichaam is gevormd uit in wezen anorganische en niet-metallische stoffen, en dat wordt gevormd door een gesmolten massa die stolt bij afkoeling, of dat gevormd en tot rijpheid gebracht, op hetzelfde moment of later, door de werking van warmte.


In "industriële" of "technische" keramiek zijn er 3 categorieën:
- oxiden: aluminiumoxide, zirkoniumoxide;
- niet-oxiden: carbiden, boriden, nitriden, keramiek samengesteld uit silicium en atomen zoals wolfraam, magnesium, platina of zelfs titanium;
- composietkeramiek: combinatie van oxiden en niet-oxiden.

Ik zie maar één bezwaar als het goed is "keramiek" en niet een "industriële keramiek". Dit komt doordat we door het gebruik van keramische pannen ons ijzergehalte in de voeding verlagen (dit was al het geval bij Teflon, waar juist deze giftige gassen vrijkomen). En dat is echt niet zo best. Ik weet niet of je je herinnert dat aluminium potten meer dan een halve eeuw geleden werden geïntroduceerd, wat resulteerde in het einde van het koken in gietijzeren stoofschotels. Terugkeer van de struma in de stad?

Dus de enige mogelijkheid zou dan zijn om roestvrijstalen platen te hebben, zodat het door osmose blijft worden overgedragen op ons voedsel ...

Dus wees voorzichtig. Ze zeggen niet precies dat het "keramiek" is, maar dat het is afgeleid van de aarde (het is dus mogelijk dat er metalen in de "matrix" zitten, zo ja? Welke?). Een aanwijzing: als het echt en uitsluitend "keramiek" is, moet het zwaar en broos zijn, hoe zit het met de duurzaamheid van dit product, hoeveel jaar garantie? In termen van gezondheid zou ik liever iets in ECHT keramiek hebben dat persoonlijk zou kunnen breken ...

Bonsoir.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 30/10/09, 11:54

elephant schreef:De ervaring heeft geleerd dat de meeste van deze verkoopkanalen een voorwendsel zijn om iets "niet zo geweldig" te veel te verkopen. 100 euro voor een pan is diefstal!
Ik heb last van een paranoïde consumentenreflex ...
Als ik een wonderproduct aangeboden krijg, bereken ik de prijs per kilo ... : Mrgreen:

Het is gek hoeveel dingen worden verkocht voor meer dan hun gewicht in GOUD ... :schok:

Nou, op het moment dat goud laait, is het niet langer een goede basis voor vergelijking ... :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 30/10/09, 12:41

We vinden dit als we een beetje zoeken:
http://www.thermolon.com./technical/technology

Maar dat zegt me niet zoveel ...


De "online" prijzen zijn perfect onbetaalbaar, maar pas op, dit is een winkel in Parijs die mij erg "verdomde pink in de lucht" lijkt ... :frons:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten