Een acculader vervangen

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Een acculader vervangen




par Obamot » 30/09/09, 15:24

Omdat "standaard" NiMH-batterijen (AAA, AA, "baby C", "mono D" etc.) steeds hogere stroomsterktes bieden, raken veel laders verouderd. Omdat ze de accu's niet meer optimaal opladen lijkt het.

Beeld

Ik ging toen naar de Econologie-winkel om een ​​nieuwe te kopen en goedkoop voor topklasse op 44.50 EUR

.... maar hoe zit het met mijn oude oplader? Gooi het in de prullenbak? Nee!

Verloren voor verloren, begon ik aan de transformatie van laatstgenoemde, a Ansmann Accufresh5

De transformatietijd kostte me meer dan een nieuwe oplader... maar dat is om verspilling te voorkomen. :D En als ik dan met de auto zou komen waar ik nu ben, zou het me een halve dag heen en terug hebben gekost...

Het heeft een knop om de batterijen te ontladen voordat ze opnieuw worden opgeladen en stopt automatisch met opladen (weer blij...) na ongeveer 16 seconden. vanaf 00 uur voor NiMH (8 uur voor NiCd).

Vóór de transformatie bood het de volgende intensiteiten:
— micro AAA: NiCd 280-350 // NiMH 500-700 mAh.
— mingon AA: NiCd 700-900 // NiMH 1400-1800 mAh
— baby C: NiCd 2000-2500 mAh // NiMH 3500-4000 mAh.
— mono D: NiCd 4000-4500 mAh // NiMH 7000-8000 mAh.

Toen kwam het idee bij mij op om de AAA op de AA te overbruggen, en vervolgens de AA op de “baby C” om te profiteren van een grotere intensiteit.

Resultaat
— met micro AAA kan ik batterijen tot 1400-1800 mAh opladen.
(vóór NiCd 280-350 // NiMH 500-700 mAh)

— met de mingon AA kan ik batterijen tot 3500-4000 mAh opladen.
(vóór NiCd 700-900 // NiMH 1400-1800 mAh)

— baby C => ongewijzigd: NiCd 2000-2500 mAh // NiMH 3500-4000 mAh.
— mono D => ongewijzigd: NiCd 4000-4500 mAh // NiMH 7000-8000 mAh.

Alles leek perfect te werken... Behalve dat het opladen van "schattige AA" NiMH-batterijen nu de logica van de oplader lijkt te verstoren (aangezien ik de oplaadverhoudingen van de "Baby C" heb geërfd, blijkbaar beter in lijn met mijn nieuwe 2500 mAh ).

In feite duurt het behoorlijk lang om ze leeg te maken en heeft de neiging om onder de gebruikelijke 1 Volt te komen de facto het lijkt erop dat het niet op het juiste moment naar "opladen" wil overschakelen (aangezien het verder zakt, durf ik het niet te proberen uit angst de batterijen te beschadigen).

Een verklaring?
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 30/09/09, 17:07

Waarschijnlijk voert uw lader de laadtest uit op een lading die te hoog is voor de interne weerstand van de accu.

Batterijcapaciteit en interne weerstand zijn inderdaad niet met elkaar verbonden.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 30/09/09, 17:33

Oké, inderdaad. Ik zal daarom moeten reageren zoals voorheen (ik zie dat dit niet kan worden geïmproviseerd...) Dat gezegd hebbende, het opladen gaat langzamer dan voorheen en de batterijen worden niet of heel weinig warm. Zou dit goed (of slecht) zijn voor hun levensduur? Ten tijde van NiCad werd gezegd dat een goede lading de batterij tot een bepaalde temperatuur moest verwarmen om "compleet" te zijn. Is dit hetzelfde met NiMH?

In ieder geval bedankt Olifant, dankzij jou ben ik iets minder slecht dan voorheen : Mrgreen:


PS. Als iemand nog tips heeft: ik ben een en al oor!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 30/09/09, 18:15

Deze lader is waarschijnlijk "slimmer dan jij": de batterijparameters komen niet overeen met de terminals, dus hij is voorzichtig.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 131-gasten