Accumulator of condensator?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Accumulator of condensator?




par Obamot » 22/09/09, 11:38

Hallo allemaal, het is al meerdere keren dat ik op de website informatie zie over de mogelijkheid om batterijen te vervangen met een condensator met grote capaciteit.

Naast het feit dat dit een besparing oplevert zijn er veel gevallen waarin de latente geheugenbatterijen in een apparaat duur zijn om te vervangen vanwege een speciaal type (bijvoorbeeld computerklokken).

Ik ben geen elektronicatechnicus en zou daarom enige technische verduidelijking op prijs stellen om dit soort apparaattransformatie te implementeren.

Hier is een case study (ik zal later meer publiceren) van een leverancier van kant-en-klare schakelingen waarvan ik het diagram publiceer:

Beeld

Compleet technisch document in het Engels (Grote condensator vervangt reservebatterij) met andere gevallen van soorten en circuits:
https://www.econologie.com/fichiers/partager/1253611572T4L5Pd.pdf

(aangezien het niet te koop is op Econology, sta ik mezelf toe de link te publiceren, deze te verwijderen als je dat wilt ...)
bron
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 23/09/09, 17:22

Monseigneur probleem! De prijs per opgeslagen kWh! Nu al dat het duur is met batterijen, maar met geweldige condos is het gewoon nog steeds te duur ...

Supercondo's vind ik interessant om te herstellen van het remmen (waardoor de batterijen kapot gaan): kortom, het zijn "elektrische" buffers ... voor de rest zullen we moeten wachten!

Heeft iemand aan zo'n remherstelsysteem op zijn VAE gesleuteld?

Hopelijk weer een Praktisch Werk voor de vereniging! : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 23/09/09, 17:54

Zeker!

Bedankt, ik had de prijzen niet vastgelegd ... Recycling. op oude verdomde versterkers of misschien sth?

Christophe schreef:Probleme monseigneur! De prijs per opgeslagen kWh

Pierrot is ook in orde ... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 23/09/09, 22:33

Christophe schreef:Supercondo's vind ik interessant om te herstellen van het remmen (waardoor de batterijen kapot gaan): kortom, het zijn "elektrische" buffers ... voor de rest zullen we moeten wachten!
Heeft iemand aan zo'n remherstelsysteem op zijn VAE gesleuteld?
Het is niet dat dit de batterijen kapot maakt (het is voldoende om de waarden van de stroom die men herstelt te regelen).
Het probleem komt eerder voort uit verliezen en responstijd. in de batterijen. Elektriciteit moet chemisch worden omgezet in laden en ontladen. In het geval van condensatoren wordt elektriciteit opgeslagen en ontladen in de oorspronkelijke vorm, onmiddellijke reactietijd en optimale efficiëntie. Het enige nadeel blijft de volumedichtheid van energie ...
:?
De laboratoria werken er echter aan en verschillende wegen lijken veelbelovend. : Arrowl:

Wat betreft de prototypes en voertuigen die dit concept gebruiken, ze zijn niet nieuw.
Ik kan het niet laten om dit werk van EPFL (Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne) met jullie te delen. die een scoot'elec hebben uitgerust met supercapaciteiten. (klik op het 2e document in pdf of het 3e in pps).
In de Landernau van de elektrische auto beschouwen we het gebruik van supercondensatoren als een van de hybridisatieoplossingen. De graal wordt vertegenwoordigd door "extreme" hybridisatie waarbij batterijen, een motor / regenerator, supercapaciteiten en een of meer ingebouwde generatoren (zonnepanelen, brandstofcel, generatorset, enz.)
: Mrgreen:
Dernière édition par ik Citro de 23 / 09 / 09, 23: 22, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 23/09/09, 22:45

Zeer interessante Citro.

PS: uw link werkt daar po. 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 23/09/09, 23:23

Obamot schreef:... Citro.
PS: uw link werkt daar po. 8)
:? het zou nu ok moeten zijn. : Arrowu:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 23/09/09, 23:24

Oki, Merki, goedenacht! : Cheesy:

PS: EPFL denkt groots. Het telt niet meer voor pruimen, aangezien het net een gigantische satelliet heeft gestuurd met een gewicht van maar liefst 820 gram. : Cheesy:

http://www.24heures.ch/vaud-regions/eco ... 2009-09-23

Klein is mooi.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 175-gasten