Laad een Nespresso-capsule opnieuw

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Laad een Nespresso-capsule opnieuw




par Christophe » 03/09/09, 11:09

Het beste is om dit type niet te hebben Nespresso-apparaat, Senseo, produceert veel afval maar als je er een hebt (bijvoorbeeld als cadeau gekregen?), dan kun je net zo goed profiteren van deze kleine truc.

Gevonden op een gratis gehoste site die niet meer bestaat. Zie https://www.econologie.com/forums/dechets-ca ... t8305.html

Geweldige marketingstijl. Geweldige koffiezetapparaten. Maar koffie was niet altijd naar zijn zin. Alleen, daar heb je het, de koffiezetapparaten in kwestie accepteren alleen gepatenteerde capsules door de constructie ... Dus, hoe geniet je van je favoriete koffie met de koffiezetapparaten in kwestie? Een verkoper vertelde me: “het is onmogelijk”… Wat duidelijk mijn nieuwsgierigheid prikkelde, en ik wilde de uitdaging aangaan. Na verschillende teleurstellende tests vond ik eindelijk een oplossing die niet al te ingewikkeld was, die ik u hier in foto's presenteer.

- Verzamel een gebruikte capsule
Beeld
- Snijd het deksel af met een scherp mes
Beeld
- Leegmaken, wassen, laten drogen ...
Beeld
- Vul met uw favoriete gemalen koffie en stamp ze matig aan
Beeld
- Verspreid een vleugje jam op de kraag
Beeld
- Snij een vierkantje uit filtreerpapier
Beeld
- Plak het filter op de omhulde kraag
Beeld
- En hop! Laten we gaan !
Beeld

Als ik aan de slag ga, maak ik van tevoren een tiental capsules om te genieten van mijn favoriete koffie wanneer ik maar wil, net als bij "echte" capsules. Maar je moet van tevoren niet te veel doen, anders wordt de koffie muf ...

Resultaat: een beetje knutselen en de capsules laden, maar wat een genot om de goede koffie te proeven waar we zo van houden!

Un ami m'a fait remarquer que si on charge une capsule pour consommation immédiate, on peut se passer de coller le filtre avec de la confiture (mais seulement pour les cafetières qui ont un manche : on retourne le manche sur la capsule plutôt que le tegengestelde). Maar koffiezetapparaten zonder handvat vereisen dat de capsule wordt omgedraaid, dus je moet het filter erin steken ...

Toch met mate consumeren ;-)

"P", de liefhebber van goede koffie ...

PS: Imiteer mij vooral niet: de capsulefabrikanten zouden niet blij zijn!
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 03/09/09, 11:33

Een site biedt een "kit": http://www.ecospresso.fr/?q=node/3

Maar je moet je peulen altijd zelf wassen ...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 03/09/09, 12:41

Een vriendin van me liet me een plastic "Senseo" -filter zien dat ze naar believen vulde. Ze had het zondagochtend op de markt van Charleroi gevonden.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 150-gasten