Afval: Nespresso-koffie 0 - Bodum 1

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Afval: Nespresso-koffie 0 - Bodum 1




par Christophe » 02/09/09, 17:05

In Frankrijk zou dit soort reclame rechtstreeks het voorwerp uitmaken van een rechtszaak, hoewel de "vergelijkende reclame" gedurende 2 of 3 jaar is toegestaan ​​...

Beeld

Vertaling voor anglophobes:

Maak smaak,
geen verspilling.

Wees Groen!


En nog een overwinning voor de economie! : Cheesy:

Bron: http://www.andsoblog.com/andsowhat/2009 ... bodum.html

ps: Turkse koffiezetapparaten vind je op alle rommelmarkten! We hebben er een, de smaak is goed, maar je moet de verwarming van het water beheersen ... te veel = gekookt, niet genoeg = gebrek aan smaak ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 02/09/09, 19:31

Nespresso, tassimo, senseo en dergelijke moeten worden verboden.
Er wordt ons constant verteld om ons afval te beperken, en wat doen de voedselfabrikanten ... ze doen meer.
Vooral omdat deze capsules van aluminium zijn, lijkt het mij?
Gezien de kosten van recycling zijn er snel anti-afvalwetten nodig!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 02/09/09, 19:45

Ik weet het niet ... mensen opleiden zou voldoende moeten zijn: een product dat niet verkoopt. Ik denk dat, ondanks mijn protest, mijn zus een nespresso heeft ... of senseo. Senseo is minder erger ik geloof dat er geen aluminium is ...

Als mensen nu graag 0.20 of 0.25 euro per kopje koffie betalen in plaats van dezelfde prijs per koffiezetapparaat, is dat hun probleem, maar ...We moeten gewoon STOPPEN onze ballen te breken op 'koopkracht'"voor al het andere (waarschijnlijk belangrijker dan een Nespresso).
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749




par sen-no-sen » 02/09/09, 20:09

Deze koffiemachines werken dankzij het speelse "gadget" -effect en dankzij een concrete reclamecampagne (opmaak?).
Zoals Coluche zei: "En om te zeggen dat het genoeg zou zijn dat mensen ze niet meer kopen, zodat ze niet verkopen"!
Ah ja ik vergat "wat nog meer" : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 02/09/09, 20:14

Als het een cadeau is dat we je hebben gegeven, is er misschien de zelfgemaakte navulling van de pods :|
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
candas1
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 87
Inschrijving: 24/10/08, 10:21
Plaats: Mulhouse




par candas1 » 02/09/09, 21:16

Ik heb een Nespresso-apparaat (typ niet)
In Nespresso-winkels in Zwitserland en andere landen halen ze je gebruikte capsules op voor recycling, maar niet in Frankrijk, dat is jammer ...
0 x
A4 1.9 90 tdi CH - 300 000 km
Record conso - 4.15 L / 100
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 02/09/09, 22:01

Sen-no-sen schrijft:Er wordt ons constant verteld om ons afval te beperken, en wat doen de voedselfabrikanten ... ze doen meer.

Het doel van fabrikanten is natuurlijk niet om meer afval te produceren, het is alleen voor hen het middel om hun markt te vergrendelen.
Structureel gezien stagneren of dalen de winsten in de industrie; fabrikanten / handelaren maken een marge op verplichte aankopen: niemand is strikt verplicht om dit type koffiezetapparaat te kopen, maar degenen die dat wel hebben gedaan, zijn gedwongen om zichzelf te voorzien van de beroemde peulen.
Dit is wat autofabrikanten al heel lang met onderdelen doen; de elektronica aan boord volgt dezelfde logica: dealers krijgen zo een monopolie op het onderhoud van de voertuigen van het merk, aangezien ze alleen over de specifieke (dure) tools beschikken. Dit kan ook via de regulerende route gaan, zoals te zien is bij de "sloop" -premie.
Alle ambitieuze economische spelers hebben maar één idee voor ogen: de concurrentie wegnemen en een slot invoeren waarmee ze de markt op hun niveau kunnen beheersen en een geweldige bonus voor hun voordeel kunnen behalen.
Momenteel is het over het algemeen gemakkelijker in termen van handel dan productie.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Surfeurseb
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 79
Inschrijving: 01/12/05, 11:51
Plaats: Bretagne
x 1




par Surfeurseb » 02/09/09, 23:01

Ahmed schreef:Alle ambitieuze economische spelers hebben maar één idee voor ogen: de concurrentie wegnemen en een slot invoeren waarmee ze de markt op hun niveau kunnen beheersen en een geweldige bonus voor hun voordeel kunnen behalen.
Momenteel is het over het algemeen gemakkelijker in termen van handel dan productie.


Dit is de beroemde "captive market", de droom van elk zichzelf respecterend bedrijf.

Hetzelfde vinden we bijvoorbeeld bij printers en inkten, en inderdaad zijn de winsten (op inkten) aanzienlijk.
Ze kunnen de printers bijna doneren, ze hebben geen probleem!

Een ander voorbeeld is dat van apparaten op batterijen, waar we Duracon-batterijen systematisch aanbevelen, en het toeval wil dat de multinational die deze apparaten verkoopt, ook deze batterijen produceert. Goed spel.
Het slechtste voorbeeld: "gillou" -scheerapparaat, met vibratie voor een nog efficiënter scheerresultaat, dus een "duracon" -batterij: en ja, de "gillou" -groep bezit "duracon" -batterijen.
lang leve de wereldbedrijven
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 03/09/09, 09:00

sen-no-sen schreef:Deze koffiemachines werken dankzij het speelse "gadget" -effect en dankzij een concrete reclamecampagne (opmaak?).
Zoals Coluche zei: "En om te zeggen dat het genoeg zou zijn dat mensen ze niet meer kopen, zodat ze niet verkopen"!
Ah ja ik vergat "wat nog meer" : Lol:


Ah ja maar je wordt betaald door de concurrentie van Sen-no-seo niet? : Mrgreen: Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 03/09/09, 09:05

Ahmed schreef:Het doel van fabrikanten is natuurlijk niet om meer afval te produceren, het is alleen voor hen het middel om hun markt te vergrendelen.


Niet helemaal mee eens: afval vertegenwoordigt een enorme financiële manen, vooral via lokale belastingen ...

Hoe meer afval er is (in tonnage of volume), hoe meer geld sommigen verdienen om het te verwerken (suez, véolia, etc.).

Het is dus mogelijk in een kapitalistisch systeem van wederzijds aandeelhouderschap dat er een heilige "collusie" van belangen bestaat ...

Het is zoals deze Amerikaanse trust die enerzijds protheses verkocht en anderzijds antipersoonsmijnen ... de aandeelhouders wisten elke keer weer te winnen! Maar geld stinkt niet, eh ... dus zeggen ze ... :|
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 97-gasten