Er is veel! Snelle lagen en hybriden!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Fallaiypenser54
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 30/01/09, 06:14

Er is veel! Snelle lagen en hybriden!




par Fallaiypenser54 » 29/04/09, 08:30

Hallo.
Ik begrijp niet waarom bedrijven winst blijven maken op de rug van onze eigen planeet. Waarom doe je geen wasbare luiers of hybride auto's aan?
Er is echt een probleem met mensen.
Bien à vous,
Een opstand.

:x
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 29/04/09, 08:46

goed het voelt goed, een kleine trap in de ochtend maar na .....

dat onszelf of.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79126
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 29/04/09, 09:41

Als je denkt dat hybride auto's de planeet zullen redden, werkt greenwashing marketing goed ...

Wat zal "de planeet redden" (en meer) is om te stoppen met het gebruik van uw auto, en idealiter helemaal geen auto te kopen... maar als er alleen luiers en auto's waren die 'vervuild' waren, zouden we in een prachtige wereld zijn ... verwarming vervuilt bijvoorbeeld veel meer dan de meeste auto's voor

Het is hard nodig verander onze levensstijl en daarom de WAARDEN van onze samenleving als we iets willen doen om "de planeet te redden" ... het is niet morgen of overmorgen: het is vandaag, onze generatie!

Een all-con voorbeeld: de staat is voorstander van langeafstandswerk door ritten tussen werk en slaap te belasten ... aan de andere kant geeft het subsidies voor thermische zonne-energie, wat het tegenovergestelde effect heeft van het hoog houden van prijzen en het beheersen van l van de markt!

Als de politici op dit punt op de hoogte zijn van hun onzin, hebben we een grote stap gezet!

Voor de beu, het moet de periode zijn omdat ik gisteren ook boos werd: Moe van al deze fluorescerende groene sites :P
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 29/04/09, 14:28

@ fallaiypenser54
We hebben niet gewacht tot je je bewust was om de luiers te gebruiken
wasbaar. Ik raad u ten zeerste aan om te beginnen.

Wat betreft hybride auto's, het zal zijn wanneer we de hebben
betekent om ze aan ons aan te bieden. In deze tijden (crisis verplicht)
de prioriteit gaat naar huisvesting en voedsel, en ecologie gaat grotendeels
ten tweede begint het voor sommigen zelfs een luxe te worden
dingen als het geen nepval is.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 29/04/09, 18:26

Ik denk dat ik een beetje aardiger met je zal zijn fallaiypenser54!

Welkom, en voor bewustwording, goed gedaan! ja, je hebt het misschien wat later, maar het is er.

Ik kan mijn auto ook niet veranderen, ik kan het niet betalen, maar ik gebruik mijn auto maar een of twee keer per maand! en om op vakantie te gaan.

We eten, biologisch (AMAP) en we verzamelen regenwater, de bollen zijn vervangen en de composttoiletten hebben de klassiekers in de kelder vervangen. Composteren en sorteren, kopen op rommelmarkt en bij emmaus, veel recyclen en we denken twee keer na voordat we gaan gooien!

zonne-oven en wasbare luiers sinds maandag (ik wist niet dat het de internationale week wasbare luiers was, maar hey, het is 3 weken dat ik het onderwerp werk !!!) voor het professionele deel. we gebruiken alleen houten bedden en laten we geen nieuw plastic speelgoed kopen! alleen ecologisch acceptabel speelgoed wordt gekocht (maar je moet de prijs een beetje zien !!!! :onheil: ).

Oké, als je advies of suggesties hebt, dan neem ik die aan.

Ah! Ik was het vergeten, een windturbine in zelfbouw, een project ter vervanging van de ramen die dertig jaar oud zijn en waarschijnlijk nooit zijn onderhouden (wij zijn de 9 de huurders sinds 1978 !!!), en een groendak in de boven het terras om het beton erin te compenseren.
0 x
Fallaiypenser54
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 30/01/09, 06:14

Opstand!!!




par Fallaiypenser54 » 30/04/09, 07:33

Salut!
Ik zie waar je vandaan komt! Ik vind het gewoon hopeloos en we zouden kunnen proberen producten te gebruiken die minder vervuilen in plaats van door te gaan met onze ongezonde gewoonten!
Altijd zo opstandig!
A+
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 30/04/09, 08:09

Ik denk dat we dit allemaal doen forum, als dat uw doel is, bent u op de juiste plaats om de juiste tips te hebben en daar te komen.

nogmaals, welkom, je zult veel ideeën vinden, in directe recycling, die je zullen helpen met kleine trucjes om je te helpen bij het recyclen van dingen die je eerder hebt gegooid, ik geloof dat het is makkelijker om te beginnen.

Wat betreft de opstand, ik denk dat het geen effectieve educatieve methode is, aan de andere kant om het voorbeeld te laten zien en uw ervaring te delen, is er een.

Ik ben een moeder aan het omzetten met wasbare luiers, terwijl ik het zelf leer gebruiken, al mijn buren zijn in 2 jaar begonnen met composteren, ik ben er trots op en mijn buurman ( laten we het super gaspi noemen!) beginnen met het eten van biologische groenten, en bij ons groenten en melk kopen (door te carpoolen !!!!), ook daar word ik blij van.
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 94-gasten