Duurzame web-internetmodus, te veel groene sites

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

Duurzame web-internetmodus, te veel groene sites




par Christophe » 28/04/09, 14:43

We zaten te wachten op de explosie van web 2.0 ("participatief web" waar sitebeheerders bijna niets te doen hebben qua inhoud omdat het gemaakt is door leden: bijvoorbeeld bij uitstek Fessbook of "de" YouTube ...) maar dat gebeurde niet echt plaatsvinden (behalve het voorbeeld hierboven geciteerd) maar er komt een nieuwe mode: de mode voor "groene" of "groene" websites ... de omgeving is waarschijnlijk het onderwerp dat aan de oorsprong ligt meer creatie van nieuwe sites momenteel!

Dus wat moeten we denken, wij "oude" webmasters die iets anders doen dan "groen surfen"? Het antwoord is: niet zo goed!

a) Ten eerste zijn deze nieuwe sites concurrerend met die van ons, en als de visuele kwaliteit vaak "top" is, is de inhoud en de interesse vaak "flop" ...

b) inderdaad; hun inhoud is vaak erg winderig: geen relevante analyse, in het beste geval kopiëren / plakken ze argumenten uit ADEME of andere bronnen ...

c) De meeste van deze sites hebben een uiterlijk en ontwerp, zeer professioneel, het bewijs dat ze gemaakt zijn door "zakenmensen" ... maar de onderkant blijft belachelijk leeg ... dezelfde blah die we overal zien! Aan de andere kant: Econologie.com is erg lelijk, vind je niet? : Cheesy:

d) Sommige stellen niettemin "nieuwe concepten" voor, waarvan sommige meer dan twijfelachtig zijn.

Een voorbeeld dat ik "groene pipo" vind: maak je website energetisch "groen"!

Hoe? 'Of' Wat? Door ons een maandelijks bedrag te betalen op basis van het aantal van UW bezoekers (voor besparingen zou het 100 € per maand zijn, enorm !!) en we verbinden ons ertoe om (een klein)% van dit geld terug te draaien in groene energie ... Ah Business Green als je ons vasthoudt ... Er zijn heel wat duiven die voor de gek houden van wat ik heb gezien ... ze zouden er beter aan doen om thuis een groen elektriciteitscontract af te sluiten: het zou efficiënter zijn en hun zou veel minder kosten!

In het kort dit alles om u te vertellen (zoals de ander zou zeggen): pas op voor vervalsingen, vooral als het te groen is! (Zavé heeft gemerkt dat er geen groen is op Econologie.com of zelfs niet in de winkel, denk je dat dit toeval is!)

ps: ik noemde "groene cybershop" niet omdat het mij minder stoort, beter groen dan "grijs" te verkopen zolang er geen "groene overbelasting" is ... (lang niet altijd zo!)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79117
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 28/04/09, 14:51

Bewaar een onderwerp om deze te voltooien: https://www.econologie.com/forums/greenwashi ... t6112.html

Met name dit deel sta ik mezelf toe om zelf te citeren:

Christophe schreef:Om écolopportunistes op het internet te detecteren retail sites, hier zijn enkele ideeën:

a) maken een whois op het domein: www.whois.ws dit zal de site aanmaakdatum te geven: is meer recent, hebben meer kans dan zowel de AC écoloportunisme! Vooral als het is slechts een winkel met niets op de site!

b) kijk wie deze sites daadwerkelijk beheert met de pagina "wie zijn wij" (of "neem contact met ons op" of gelijkwaardig): vaak komt het van een business school of erger nog, ik heb al voormalige financiers of bankiers gezien .. . :schok:

c) last but not least: Vergelijk prijzen! maar ik vertrouw erop dat u, er zijn zo veel tools op het net om het te doen!

En let op als:

a) zijn meer groen op het scherm, zijn vaker dan ca of de groene propaganda om u beter te verkopen: tel het% gebied van groene kleuren op het scherm!

b) ze verzekeren u, door het goed naar voren te brengen, dat ze een% van hun winst schenken aan verenigingen voor milieubescherming ... want zelfs als het waar is: het is een stomme val en een commercieel argument dat ik beschouw als een "stimulans voor de gedwongen verkoop"!

ps: voor de andere sites (niet shop 100%) en vanaf een bepaalde grootte: pas op als er geen reclame, betekent dit waarschijnlijk dat er een belangengroep is achter ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 28/04/09, 15:45

Persoonlijk weet ik niet echt wat ik moet zeggen, dit thema zit me al een tijdje dwars!

Ik heb een site onder beheer (verlaten!) Maar de forum is leuk ! in het begin deed hij mijn werk, en nam een ​​paar grappige ecologische wendingen !!!!

geen probleem, er worden steeds meer gastouders bewust gemaakt van ecologie en dat is goed!

verder geen reclame, geen moraliserende toespraken, iedereen doet wat hij wil!

maar het wordt steeds moeilijker om objectieve informatie op het net te krijgen zonder vervuild te worden door commerciële sites! schaamte.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 28/04/09, 15:58

: Idee: Onlangs dacht ik aan mijn deelname aan econo:
Hoe meer je antwoordt, hoe meer je leert (soms sla je : Cheesy: )
Dus voor een onderwerp dat zo belangrijk is als ecologie, moet je je daar bij houden, het werpt zijn vruchten af ​​in de goede richting.
Ik heb het niet over geld, maar over een innerlijke verandering die heel langzaam plaatsvindt.
Omdat er veel moet veranderen in onze mentaliteit van 'haves'
Met betrekking tot economie moeten we ook de tijd nemen om berichten te lezen die we niet al te graag "leuk" vinden, omdat ze soms onze ogen openen voor interessante realiteiten. :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
Hasardine
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 350
Inschrijving: 26/07/08, 22:01
Plaats: Elzas




par Hasardine » 28/04/09, 16:15

ok voor analyse, je antwoordt of je leert.

Maar er zijn nog steeds veel sites waar je niets leert! erger nog, waar men probeert (veel gebruikt commercieel proces) om enige verwarring in de hoofden van mensen te creëren, soms een bepaalde fobie, voor een enkel commercieel doel.

Daar vind ik het niet wenselijk.

in dit geval leer je niets en valt er niet veel te beantwoorden.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 87-gasten