Chatel recht en cyber-commerce: premium cijfers toegestaan!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Chatel recht en cyber-commerce: premium cijfers toegestaan!




par Christophe » 20/04/09, 11:17

Goed om te weten:

Telefonische contactgegevens en tracking van bestellingen: de wet vereist een telefoonnummer zonder premiumtarief om daadwerkelijk contact op te nemen met de online verkoper.

De online handelaar zal nu “telefoongegevens moeten verstrekken waarmee u daadwerkelijk contact met hem kunt opnemen” (artikel L 121-18 C. Conso). Hij moet daarom een ​​telefoonlijn opzetten waarmee de online koper snel contact met hem kan opnemen. Op dit telefoonnummer, waarmee de onlineconsument de uitvoering van zijn bestelling kan volgen, zijn herroepingsrecht kan uitoefenen of zelfs een beroep kan doen op de garantie, mag geen toeslag in rekening worden gebracht. Deze maatregel heeft tot doel de strijd aan te gaan met de "eindeloze" telefonische hulpnummers waarbij de onlinekoper óf eindeloos moet wachten voordat hij een telefonische adviseur krijgt, óf nooit iemand aan de lijn krijgt.

De Chatel-wet zal op 1 juni 2008 in werking treden.


Meer informatie: http://fr.wikipedia.org/wiki/Loi_Chatel

Alle online handelaren met een te veel betaald nummer (08** ....) vallen dus buiten de wet... Wijs hen hierop voordat u bij hen bestelt...

ps: het gaat over Frankrijk als een Belg een Belgisch equivalent kent, dat interesseert mij...
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 20/04/09, 21:40

Jassss! u realiseert zich: u creëert een verkoperssite waar alle klanten zo ontevreden zijn dat u meer geld verdient door klanten aan de telefoon te laten wachten dan door aan hen te verkopen. Je hebt zelfs geen voorraad meer nodig! Ik maak !

Bij mijn weten is dit in België nog niet gebeurd, integendeel, voor bijvoorbeeld showtickets is het een 0900
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79120
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 20/04/09, 21:50

Eh, verlicht ze forumFranse eurs: “hoeveel” kost een 0900 in België?

Persoonlijk koop ik NIET bij een handelaar met een te hoog nummer... het is een principe dat ik altijd heb gerespecteerd.

Ik ben waarschijnlijk een te perfectionist voor deze wereld...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 114-gasten