Overmatig gebruik van energie op airconditioning

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
teckos
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 22/03/09, 18:53

Overmatig gebruik van energie op airconditioning




par teckos » 22/03/09, 19:16

: Cry: Hallo, ik werk in kantoren, gelegen op een verdieping van een gebouw. ​​Verwarming door middel van een driefasige airconditioning met neutraal, ik ontdekte een overconsumptie van energie (factuur), bovendien was het nodig om de instelling van de thermostaat te verhogen om een ​​temperatuur van 18 ° te verkrijgen (th = 30 °) Ik belde een elektricien die de metingen uitvoerde en vertelde me dat het abnormaal is dat de neutraal met een intensiteit gelijk of hoger is dan de fasen die constant variëren, zonder in detail te kunnen treden. Ik heb ook een airco-technicus ingeschakeld, die zei dat er geen probleem was en dat hij zojuist had toegevoegd Maar sinds het voorbij is, werkt het min of meer als voorheen, en de thermostaatinstelling komt overeen met de gewenste temperatuur. Kan iemand mij technisch in detail uitleggen wat het probleem was? Alvast bedankt.
0 x
Hallo, ik heb een probleem van overconsumptie van energie. Ik werk in kantoren op één verdieping van een gebouw. ​​Verwarming door airconditioning, het eerste probleem en dat je de thermostaat 10 ° meer moet verplaatsen om te arriveren bij een temperatuur van 18 ° C. Een elektricien deed metingen aan de installatie (driefasig met nulleider) en ontdekte dat de nulleider een hogere intensiteit had dan de drie fasen die constant varieerden. beweerde dat er geen probleem was en dat hij zojuist freon had toegevoegd. Maar aangezien het verbruik weer acceptabel is geworden en de thermostaatregeling overeenkomt met de gewenste temperatuur. Ik zou technisch graag in detail willen begrijpen, wat er is gebeurd, bij voorbaat dank.
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 22/03/09, 22:28

:pijl: Dag teckos en welkom bij de forum. :D

Het probleem dat u beschrijft, lijkt overeen te komen met een probleem van het in evenwicht brengen van de fasen.
Bij een driefasige installatie is het belangrijk dat het verbruik van elke fase ongeveer gelijk is. Als dit niet het geval is, zal het gefactureerde verbruik dat van de meest veeleisende fase zijn (lijkt mij).
:?

Ce Wiki-link is behoorlijk technisch maar het kan je wel verlichten.
:?

PS: je kunt de dubbele inhoud van je bericht verwijderen door de EDIT-knop in de rechterbovenhoek van je berichten te gebruiken.
8)
0 x
boubka
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 950
Inschrijving: 10/08/07, 17:22
x 2




par boubka » 23/03/09, 10:27

hallo
Als dit niet het geval is, zal het gefactureerde verbruik dat van de meest veeleisende fase zijn (lijkt mij).


niet gelukkig, in feite betaal je de som van het verbruik van de drie zo evenwichtige fasen of niet, het is hetzelfde voor consumptie.

een airconditioningtechnicus, die me vertelde dat er geen probleem was en dat hij zojuist freon had toegevoegd


er is niets en het verhoogt het gas (heeft het in ieder geval het lek gezocht? zo niet rebelote in de toekomst)

uw overconsumptie en uw moeilijkheden bij het stijgen van de temperatuur zijn te wijten aan het gebrek aan gas in de airconditioning; je hebt het zelf gezien
sinds de passage werkt het min of meer als voorheen, en de thermostaatinstelling komt overeen met de temperatuur


in termen van de uitleg van "de elektricien" c is eigenlijk alles ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 90-gasten