Groene rieten manden uit Tunesië

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
energetisch
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 17/03/09, 20:56

Groene rieten manden uit Tunesië




par energetisch » 17/03/09, 21:21

Hallo wereld

Ik zie vaak in supermarkten mensen winkelen in rieten manden gemaakt in Tunesië (omdat het over het algemeen Djerba op de mand staat),
het is heel mooi, milieuvriendelijk, traditioneel en praktischer,

en het is gemakkelijker om vragen te stellen over a forum dan ze rechtstreeks aan mensen te vragen, ik wilde weten of er iemand is die weet waar of waar ik dit soort mand kan kopen, het is een tijdje dat ik zoek, maar tevergeefs

vertel me vooral niet dat je naar Tunesië moet reizen om het te halen, omdat het economisch niet erg winstgevend is

Merci.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 17/03/09, 22:00

Ik ken Tunesië niet.
Maar in de Magreb waren de winkelmanden (manden) niet rieten.
Ze zijn gemaakt met gecultiveerde alfa of met wilde dwerg (of doum) palm.

Zien ze er niet meer zo uit?
http://www.baboucheshop.com/paniers-en- ... at_14.html

Hoewel hier, in het mandassortiment, er enkele haast hebben:
http://www.tazapanier.com/sac-en-doum.php
0 x
energetisch
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 17/03/09, 20:56




par energetisch » 17/03/09, 22:37

super aardig van je gegyx, en bovendien is dat precies wat ik zoek ..

maar heb je geprobeerd te kopen op deze site :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 17/03/09, 23:02

Ik bedoelde alleen de manden die ik kende.
De links naar deze sites zijn afkomstig van een onmiddellijke Googol-zoekopdracht om foto's weer te geven. Maar de sites zijn eerder Marokkaanse export (zijn er meer handelaren? : Cheesy: ).

Voor de prijzen is het aan jou. In principe is het in het begin die plaat waard.
Dus om meer van de beurs te doen, zoek dan direct met de woorden "wieg", "doum" ...
0 x
energetisch
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 17/03/09, 20:56




par energetisch » 18/03/09, 10:35

eigenlijk komt het van Marokkaanse export,
Goed....
Ik denk dat het praktischer zou zijn om een ​​Marokkaanse vriend te vragen om wat mee te nemen uit Marokko, ik ken er nogal wat die regelmatig naar huis terugkeren ...

tegelijkertijd als iemand forum hij wil, hij kan het mij vragen 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 18/03/09, 13:21

Hallo !

Anders zijn er nog steeds mandenmakers en zuivelfabrieken in Frankrijk.
En manden zijn te vinden op de meeste landenmarkten.

Sterker nog: leer zelf je mandje weven. Het is geen rocket science en zo bevredigend!
0 x
"God lacht om degenen die de gevolgen betreuren waarvan zij de oorzaken koesteren" BOSSUET
"Op zien wat gelooft"Dennis WEIDEN
energetisch
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 17/03/09, 20:56




par energetisch » 18/03/09, 14:02

geen slecht idee !!

Ik had graag willen leren hoe een rieten mand te weven,
het zou superbruin zijn, en ik zou er veel mee kunnen doen: nis voor het kleine katje, mandje voor lingerie, tasje op de bagagedrager van de fiets, in ieder geval kan iedereen zijn fantasie de vrije loop laten,

en zo zullen we echte actoren zijn in het behoud van de planeet ...

maar waar kun je de 'ene' vinden die ons deze dingen zou kunnen leren ...
moet het mogelijk zijn om in gezelschap te bewegen ??
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 18/03/09, 20:54

energetisch schreef:
en zo zullen we echte actoren zijn in het behoud van de planeet ...

Ik denk dat het beter zou zijn om "echte acteurs van zijn eigen leven" te schrijven, aangezien voor de planeet moet worden begrepen dat die absoluut niets te vrezen heeft.
Deze kant-en-klare formule lijkt mij intellectueel gevaarlijk omdat ze de bedreigingen van een entiteit afweert die nogal abstract zijn door haar onmetelijkheid. Vanaf dat moment verschijnen 'gebaren voor de planeet' (een andere kant-en-klare formule) eerder als een manier om jezelf een zuiver geweten te geven wanneer het het voortbestaan ​​van de menselijke soort op het spel staat.

Wat mandenmakerij betreft, je zou genoeg documenten op internet moeten vinden; er zijn ook nogal wat boeken over dit onderwerp.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
energetisch
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 17/03/09, 20:56




par energetisch » 19/03/09, 14:33

bedankt voor je antwoord,

je hebt gelijk als je zegt dat de mens in gevaar is vanwege ecologische problemen,
maar deze problemen hebben zichtbare directe gevolgen op de planeet veel meer dan op de mens, tenminste tot vandaag,


dus, om realistischer en dus overtuigender te zijn wanneer we deze onderwerpen aanpakken, is het beter om meer op de planeet te focussen dan op de mens ....

en om terug te gaan naar mijn rieten onderwerp,
Ik heb een beetje onderzoek gedaan op internet, maar alle stageplaatsen die ik vind, worden in een metgezel gedaan, en het is jammer dat ik hier in Ile de France geen nabijgelegen vind.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 19/03/09, 20:02

Er zijn niet alleen stages, er zijn veel boeken of andere over het onderwerp en het is tenslotte niet zo moeilijk: het is vrij vergelijkbaar met weven.

Helemaal niet met u eens over uw strategie voor de ecologische uitdaging.

1- om de verontrustende toestand van de planeet op te roepen demobiliseert omdat de planeet voor de meeste van uw tijdgenoten een abstracte ruimte is, een onbepaalde plaats elders waar het goed mee zou zijn om mee om te gaan, maar die lang na de dagelijkse bezigheden voorbijgaat.

2- ecologie is de kennis van het geheel, zowel in de ruimte als in de tijd. Ik zeg 'kennis' en niet met opzet wetenschap, omdat de wetenschap volhardt in het ontleden van de werkelijkheid en daardoor de betekenis ervan onduidelijk maakt: ecologie is niet tegen de wetenschap, maar het is heel anders.

Als we kijken naar de ernst van de bedreigingen die op onze soort wegen, niet vandaag zeker, maar op zeer korte termijn, is actie noodzakelijk, niet door eenvoudige morele plicht, maar door een dwingende noodzaak die alleen een immense blindelings en geloof in onze onkwetsbaarheid weerhoudt ons ervan te voelen.

Ik wil ook reageren op uw zin:
dus om realistischer en dus overtuigender te zijn wanneer we deze onderwerpen aanpakken, is het beter om meer op de planeet te focussen dan op de mens ...

Het is geen kwestie van overtuigen, ecologie is niet het nieuwste modieuze product dat wordt 'verkocht'. Overtuigen is het ene geloof vervangen door het andere totaal steriel.
Het is noodzakelijk om verder te gaan dan het infantiele geloofsstadium om tot een verlicht oordeel te komen. Het enige dat de moeite waard is om vragen op te werpen, informatie te verstrekken en problemen op te werpen op een manier die een tegenwicht vormt voor het dominante discours, om de tegenstellingen, benaderingen en weglatingen ervan te onthullen. Kortom, laat (of probeer in ieder geval) iets terug te geven autonomie van denken.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 109-gasten