206 HDI 90 overmatig verbruik te hoog?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
jmvp06
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 22/01/09, 01:41

206 HDI 90 overmatig verbruik te hoog?




par jmvp06 » 22/01/09, 01:59

Dag
Ik heb mijn 206 HDI 90 pk die 108000 km verbruikt 11l in de stad verbruik gemaakt met verschillende tankbeurten terwijl ik traditioneel gebruik, mijn stijl van reizen: ik doe gemiddeld routes van 20 km tot 50 km gemiddeld
Ik moet zeggen dat ik banden heb vrijgegeven "in 205" met een diameter van 17, afgezien van het terugplaatsen van de originele wielen die alle charme van mijn lichaam zouden verliezen, denk je niet dat er een probleem is met de afstelling? zo ja, welke kant moet ik gaan?
het luchtfilter is nieuw. nieuw luchtoliefilter 00/30 synthetische olie
Ik doe routes van 20 km elke keer half en half met een stadsdeel waar ik de auto's volg maar zonder file en de andere partij op de rondweg beperkt tot 70 km / u passeer mijn snelheid tussen 1500 Trm en 2500 Trm voila
Hallo technicus
Ik verlaat de garage en ze zetten mijn auto op een computer en volgens de verklaringen zou er de elektronische luchtklep zijn (die zich bij de luchtfilteruitlaat) die soms defect zou zijn ... vraag ik ging voor een proefrit met de klep losgekoppeld om te zien of er een verschil in prestatie was, eerlijk gezegd heb ik niet veel gezien aan de andere kant lijkt het verbruik op de bortcomputer mij ook interessant - 2L5 dus als Ik wilde weten wat je ervan vindt en wat er kan gebeuren als ik blijf rijden met ontkoppelde kleppen, mijn monteur vertelt me ​​dat de elektronicabox gewoon kapot kan gaan, ik wacht op je informatie
0 x
Olivier22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 06/11/08, 16:41
Plaats: 35 / 22
x 6




par Olivier22 » 22/01/09, 02:24

Zonder klep werkt de motor niet optimaal, hij heeft soms te veel lucht, wat de efficiëntie vermindert en u daarom dwingt om meer te accelereren, zodat u meer verbruikt voor dezelfde prestatie.
Voor de duidelijkheid: zonder klep is beter dan met een defecte klep, maar het is erger dan met een werkende klep.
U moet deze klep vervangen als het probleem bij haar ligt
Als het probleem bij de computer ligt, ga je naar een autocentrum of naar Peugeot, je vraagt ​​om een ​​diagnose van de computer en een reset en je hebt geen probleem meer (het duurt 10 minuten)

Het gevaar van rijden met een losgekoppeld ventiel?
Op motorniveau het risico van rijden met een te mager mengsel (risico op oververhitting, niet goed voor de cilinderkoppakking);
En op het niveau van de computer, inconsistenties tussen de informatie die het verzamelt (bijvoorbeeld tussen de info van de lambdasonde en de positie van de klep); nu weet ik niet wat de effecten kunnen zijn, maar ze zijn zeker niet goed: incidentele bugs, permanente aanpassing, permanente crash?

Verander of pas deze klep aan, maar sluit hem in ieder geval niet opnieuw aan zoals hij is, je vervuilt de motor en de katalysator volledig, verbruikt en vervuilt.
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 22/01/09, 08:58

hebben we het hier over de EGR-klep, deze schandalige DIY geïmplementeerd in de jaren 90 op de meeste voertuigen om goedkoop te voldoen aan de normen voor NOX-emissies.
het is een anti-mechanisch apparaat dat de motor verstopt en vervuilt, en dan het tegenovergestelde effect heeft dan het gezochte.
niet aangesloten, geen uitlaatgasrecirculatie, het werkt heel goed, maar de NOX is er nog steeds en over het algemeen is de computer uiteindelijk niet gelukkig.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 22/01/09, 09:07

Ik denk niet dat dit de EGR-klep is, op sommige moderne diesel zit er een gashendel om beter te doseren ... Ik weet niet of alle common rails het hebben ...

Toch grappig deze monteur die adviseert om de stekker uit het stopcontact te halen en niet te repareren? Het is nog steeds een beetje een gebrek aan professionaliteit ... vind je niet?
0 x
jmvp06
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 22/01/09, 01:41




par jmvp06 » 22/01/09, 09:24

Christophe schreef:Ik denk niet dat dit de EGR-klep is, op sommige moderne diesel zit er een gashendel om beter te doseren ... Ik weet niet of alle common rails het hebben ...

Toch grappig deze monteur die adviseert om de stekker uit het stopcontact te halen en niet te repareren? Het is nog steeds een beetje een gebrek aan professionaliteit ... vind je niet?


helemaal niet, hij vroeg me om een ​​test te doen om te zien of het beter werkt, om te zien dat de auto niet kan vissen, maar hij raadt me sterk aan om het te vervangen omdat het het voertuig kan beschadigen, maar de reparatie kost me 200 € dus hier vraag ik het
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79124
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 22/01/09, 09:33

Ah oké! Tot zover voor mij dan! 200 € is zelfs "goedkoop" als de rekenmachine een grapje maakt ...
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten