Junkfood en voedsel voor supermarkten, ecologische ramp?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Junkfood en voedsel voor supermarkten, ecologische ramp?




par Christophe » 17/12/08, 15:56

Een "leerzame" video-speech om te bekijken:
1 x
Avatar de l'utilisateur
Tiboshadow06
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 48
Inschrijving: 18/08/06, 12:15




par Tiboshadow06 » 17/12/08, 17:27

Heel verontrustend maar niets verrassends echter...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 17/12/08, 17:28

Oh wist je het niet? : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
Tiboshadow06
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 48
Inschrijving: 18/08/06, 12:15




par Tiboshadow06 » 17/12/08, 17:38

Wat zit er precies in het eten? Neen

Dat het hoe dan ook sh*t is? Ja : Cheesy:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 17/12/08, 17:39

Oh hetzelfde dan :) En het is beter om het niet te weten denk ik... anders zouden we niet veel eten...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Tiboshadow06
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 48
Inschrijving: 18/08/06, 12:15




par Tiboshadow06 » 17/12/08, 17:43

Als ik van mijn kant liever wil weten... Trouwens, in februari zal er iets te zeggen zijn naast mijn geweldige presentatie over Monsanto, ik zal nogal walgen... :D

We zijn nooit beter gediend dan door onszelf, conclusie: laten we groeien als we de kans hebben, anders eten we lokaal en ambachtelijk (en natuurlijk biologisch)!
0 x
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 17/12/08, 18:05

Een beetje provocatie kan nooit kwaad : Mrgreen:
Tiboshadow06 schreef:We zijn nooit beter gediend dan door onszelf, conclusie: laten we groeien als we de kans hebben, anders laten we lokaal en ambachtelijk eten
Ergens in Italië zijn er 100% overeenstemming, er staan ​​veel Italiaanse producten op de kramen en misschien is er geen link maar over het algemeen zijn groenten en fruit goedkoper!!!
(en natuurlijk biologisch)!
Helemaal mee oneens daar. Waarom zweer je bij biologisch?? het heeft geen smaak!!!

Persoonlijk heb ik wijnbouwers, producenten van scharrelkippen, konijnen, foie gras... die zeer fijne producten maken zonder biologisch te zijn. Ze doen aan slimme landbouw!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Tiboshadow06
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 48
Inschrijving: 18/08/06, 12:15




par Tiboshadow06 » 17/12/08, 18:11

C moa schreef:
Persoonlijk heb ik wijnbouwers, producenten van scharrelkippen, konijnen, foie gras... die zeer fijne producten maken zonder biologisch te zijn. Ze doen aan slimme landbouw!!!


Vanaf het moment dat het niet biologisch is, is het een beetje junkfood, ook al is het veel minder schadelijk dan industrieel voedsel.

Ik zweer bij biologisch omdat het de meest respectvolle landbouw is voor het milieu en ons lichaam, en persoonlijk als ik de kans krijg om biologische groenten te eten, vind ik het erg voedzaam, het is een landbouw die zeker iets moeilijker te beheersen is, soms beëindig je maak (zoals voor mij met mijn kerstomaatjes) groenten met weinig smaak, maar door te smeden word je een smid ^^.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 17/12/08, 18:18

Ja c moa, maar:

a) om te leven van je moestuin, succes...zo heet dat...boer zijn :)

b) het aanleggen van een niet-biologische moestuin is monumentale bullshit

c) men verzet zich vaak tegen BIO tot INTENSIEVE landbouw en producten uit de voedingsindustrie... Jammer want zoals je zegt is er een gulden middenweg: boerenlandbouw niet per se biologisch. Ik koop liever een lokale AMAP dan een ORGANISCH product dat 1000km heeft afgelegd...sorry voor de puristen...

d) Aan de andere kant ben ik het niet eens over de smaak, de beste appels die ik in mijn leven heb gegeten waren biologisch (gebeten bij de boer)... na de biologische supermarkt onder xelofaan nee dank u (behalve melk en ei)...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Tiboshadow06
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 48
Inschrijving: 18/08/06, 12:15




par Tiboshadow06 » 17/12/08, 18:26

Christophe schreef:Aan de andere kant ben ik het niet eens over de smaak, de beste appels die ik in mijn leven heb gegeten waren biologisch (gebeten bij de boer)... na de biologische supermarkt onder xelofaan nee dank je (behalve melk en ei) ...


Idem voor mij, appels op een biologische beurs, die waren heerlijk.

Ik geef ook de voorkeur aan een lokaal product (ook al is het niet biologisch) dan een biologisch product van een ander continent, gelukkig voor mij zijn de AMAP's bij mij in de buurt biologisch ^^... Aan de andere kant zijn de meeste boeren die niet-biologisch telen te vergelijken met industriële landbouw: je moet de doses van Round Up zien die... en ik heb het niet over pesticiden... Hetzelfde geldt voor de biologische landbouw, die Bordeaux-mengsel koopt, ze zetten vaak hogere doses dan aanbevolen en ik denk niet dat dit blauwachtige product zo onschuldig is...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 155-gasten