Recycling: kleding per kilo in bulk. Ecologisch concept!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Recycling: kleding per kilo in bulk. Ecologisch concept!




par Christophe » 08/12/08, 14:14

Nog een belangrijk krantenartikel waarin het woord "econologie" wordt geciteerd:

Mirande. Eco-bol: “Ik neem 2 kg jeans! "

Een innovatief bedrijfsconcept is net geopend. Hij stelt voor om de kleding te "recyclen".

Patrick Galmant is een avonturier... "in een ander leven heette hij Indiana Jones", zegt zijn zoon Alexandre glimlachend, met toestemming van zijn zus Clara. Deze Norman arriveerde in 1991 in het Zuiden en in 2001 in de Gers. Hij werkte als geluids- en muziektechnicus. Gevoelig voor milieukwesties hij beoefent "econologie" maar hij spreekt liever van "ecolonomie". Het woord klinkt beter. Spreek het gewoon uit om het te realiseren! Opmerking van Christophe: AH BON ???? : Cheesy: Goed smaken en kleuren ...

een eco-BURGERSCONCEPT

Hij is net begonnen met Mirande met zijn vrouw Sabine in een nieuw avontuur waarmee hij aan zijn twee vereisten, ecologie en economie, kan voldoen.

Hij ging uit van de observatie dat we als consument allemaal kleding in onze kasten en kasten hebben die we niet langer gebruiken voor maat- of modeproblemen. Hij stelt voor om ze weer op de markt te brengen. “Dit beperkt het aantal vrachtwagens op de wegen en beperkt massale import uit lagekostenlanden door een bestaand product te upgraden. Een voordeel voor ecologie. Daarom verzamelt hij, door te betalen per kilo, deze ongebruikte kleding die wordt gereinigd en opgeknapt en tegen lage prijzen wordt verkocht of ... per kilo in de winkel die hij eergisteren, zaterdag 6 december, op 4 bis, rue opende van president Wilson (voorheen video-passie).

"Dit concept past perfect bij de huidige economische situatie". De winkel "Eco-Sphere" is de belichaming van zijn ecologische houding. Hij weet niet of dit avontuur zal werken. “Als het werkt, zal ik elders andere Eco-bollen openen. "Ik maak weinig marges, maar hoop dankzij de massa (en het gewicht!) Van de verkochte producten te overleven, omdat ik geloof dat dit een antwoord kan zijn op de cyclische economische problemen. Hij legt uit terwijl hij jeans weegt voor jonge meisjes.

Jeans zijn € 10 per kilo. Hij weegt 548 gram en is daarom € 5,48 waard.


http://www.ladepeche.fr/article/2008/12 ... jeans.html

10 jaar geleden was er zo'n winkel in Straatsburg, ik had er nog nooit een voet gezet (je weet dat het het soort winkel is met 90% vrouwelijke klanten), als ik het me goed herinner heette het Kiloshop geloof ik ...

Kortom, er is absoluut niets innovatief in dit concept ... behalve dat het toen 99% was om economische redenen en 1% ecologisch;)

Kiloshop is tussen 2000 en 2003 failliet gegaan geloof ik...Christine, weet jij meer? Zal de geschiedenis zich herhalen? Ik weet het niet zeker... Tegenwoordig is het ecologische bewustzijn meer ontwikkeld, dus ik wens dit nieuwe bedrijf veel succes!
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 08/12/08, 14:30

Ja, ik weet het nog, ik ging daar een keer met vrienden gekke kleren kopen voor een verkleedfeestje. Trouwens, ik heb nog steeds de 80'-jurk met pailletten en ruches à la killy Minogue : Cheesy:

Hoe dan ook, ja, het concept is niet nieuw en we zullen zien of het nieuwe label "ecologen" meer "mode" zal zijn dan "oude frippe".
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 08/12/08, 20:31

We willen een foto : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Corpse Grinder 666
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 148
Inschrijving: 17/11/08, 11:54




par Corpse Grinder 666 » 08/12/08, 22:45

op Tours bestond zo'n winkel ook (het is al een paar jaar geleden) ... er was veel tweedehands kleding voor alle smaken.
Het is dus waar dat het niet gloednieuw is ;-)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 08/12/08, 23:03

Je praat over het imperfecte, dus het sloot ook?
0 x
Corpse Grinder 666
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 148
Inschrijving: 17/11/08, 11:54




par Corpse Grinder 666 » 09/12/08, 11:34

het sloot inderdaad en de winkel werd gekocht door een modieuze kledingwinkel.
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 09/12/08, 12:05

Dit doet me denken aan een doos die niet meer bestaat, genaamd "Eurotextiles", die textiel kocht voor 0,85 €/kg om het te recyclen tot vodden en voor de isolatie van huizen.
Het is binnen een NGO waarvan ik vrijwilliger was dat deze box zo'n 140 ton gebruikt textiel / jaar kocht, we waren met 7 voor de inzamelingen met een kleine vrachtwagen van 3,5 ton en elke dag van de week behalve zondag (en opnieuw!)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79118
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 09/12/08, 12:18

Ah interessant A2E, hoe werden de fungiciden/raticide-habils behandeld? Wie waren jouw klanten, want ik heb er al van gehoord maar nog nooit concrete voorbeelden gezien...
0 x
Corpse Grinder 666
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 148
Inschrijving: 17/11/08, 11:54




par Corpse Grinder 666 » 09/12/08, 12:38

In Bretagne (en misschien ook elders) worden de RELAY-punten waar iedereen tweedehands kleding neerlegt voor sommigen, of zelfs veel (omdat ze er te veel hadden), omgezet in isolatie (nieuws over een ecologisch huisnummer).
;) roller stijl
0 x
Avatar de l'utilisateur
A2E
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 235
Inschrijving: 15/12/04, 11:36
Plaats: de hal deur 16




par A2E » 09/12/08, 13:23

Christophe schreef:Ah interessante A2E, hoe werden fungicide / rattengif behandeld? Wie waren je klanten omdat ik er al van heb gehoord maar nog nooit concrete voorbeelden heb gezien ...

Ah, dat negeer ik totaal! we waren alleen tevreden met de inzameling van de containers die deze doos bevatte, waarbij het textiel werd opgeslagen in een grote hangar met een laadperron voor vrachtwagens die elke maand hun 12 ton linnen kwamen laden.
We hebben deze fabriek nooit bezocht, maar we wisten dat er ongeveer dertig parttime werknemers in dienst waren (wat betreft het sorteren van huishoudelijk afval) maar nadat ik u niet kan vertellen dat wat ik weet is om te zeggen dat het textiel werd gesorteerd op categorie (kleding, huishoudlinnen enz ...) er waren ballen met vodden voor de industrie of de garages en mechanische werkplaatsen, van het geplette of gedefibreerde textiel voor de isolatie en nadat ik weet het niet.
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 110 gasten