MP3 of CD? Wat heb je liever?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België

MP3 of CD? Wat heb je liever?




par Gregconstruct » 03/12/08, 20:37

De vraag staat in de titel...

Wat verkiest u tussen cd en mp3 en waarom?
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 03/12/08, 20:42

Nou, dat is een grappige vraag...
Mogen we weten waarom u ons dat vraagt? Doe je een studie?

Voor audiokwaliteit: CD zonder voorbehoud.

Voor de eenvoud, "transporteerbaarheid", economie van fysieke ondersteuning (+ ecolo), geef ik de voorkeur aan mp3.

Maar ervan uitgaande dat ik betaal voor een speler met een grotere capaciteit en een grotere harde schijf, is het FLAC-formaat ideaal: compressie zonder verlies. Maar het is zwaarder dan mp3.

Zelfs als het betekent dat ik mp3 moet gebruiken, geef ik de voorkeur aan ogg.

Alstublieft. Maar waarom vraag je ons dat?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 03/12/08, 20:55

Het programma "Question à la Une" op de RTBF (Belgische TV) besteedde er eerder aandacht aan.

Ze vroegen zich af of consumenten of majors de cd zouden vermoorden en ze sneden het onderwerp van de mp3 aan.
Ze raakten duidelijk het onderwerp piraterij aan.

Daarom stel ik de vraag.

Ik hoop dat ik die van jou goed heb beantwoord. : Mrgreen:
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 03/12/08, 22:08

:pijl: Ik heb geen tijd meer om mijn cd's eruit te halen, dus heb ik alles naar mijn pc geript en op een externe harde schijf opgeslagen.
Het formaat is OGG. : Mrgreen:

Ik heb een USB-sleutel die dit formaat leest en morgen moet ik een gloednieuwe autoradio ontvangen voor de elektrische auto van de dame die ook OGG-bestanden leest met SD-kaartsleuf, USB...
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 04/12/08, 08:24

Met de eerste mp3's weet ik niet hoeveel miljoenen batterijen er op straat zijn achtergebleven. Destijds pikte ik er 2 of 3 per dag op in de stad.
Ik heb eerder een hekel aan deze dingen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 04/12/08, 09:17

Uiteindelijk, met het verschijnen van enorme herinneringen in kleine formaten, raakt de cd achterhaald. Vooral omdat je over het algemeen sorteert: het komt zelden voor dat je alle stukjes op een schijf van 40-45 'leuk vindt.
De kers op de taart: iedereen heeft begrepen dat een walkman oplaadbaar moet zijn.
Dernière édition par olifant de 04 / 12 / 08, 09: 25, 1 keer bewerkt.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 04/12/08, 09:23

phil53 schreef:Met de eerste mp3's weet ik niet hoeveel miljoenen batterijen er op straat zijn achtergebleven. Destijds pikte ik er 2 of 3 per dag op in de stad.
Ik heb eerder een hekel aan deze dingen.

:schok: Daar zou ik niet aan gedacht hebben. :schok: Menselijke domheid... : Cry:

Mijn USB-sleutel heeft een ingebouwde niet-verwijderbare batterij, hij laadt op via een USB-poort, ongemak door zelfontlading... :frons:

Mijn zoon heeft er een met een batterij, maar geen batterij, ik heb hem een ​​brillenkoker gegeven om hem op te bergen met de oortelefoons en een set batterijen... :?
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 04/12/08, 09:39

Citro, je hebt nu bijna geen MP3-batterijen.
Dat gezegd hebbende, als de batterij niet in de MP3 is verwerkt, zijn er veel mensen die niet echt het verschil weten tussen oplaadbaar of niet.
Ofwel zijn ze lui, ofwel hebben ze te veel haast en opeens belandt de batterij bijna net zo snel in de prullenbak als een batterij terwijl zij niet degenen zijn die betalen (ik denk aan superverwende tieners)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 04/12/08, 18:09

Verwende kinderen hebben een I-pod, dus geen batterijen maar een ingebouwde batterij.

Persoonlijk stoort mij een ding aan MP3 is piraterij!
Aan de andere kant is er een ecologische kant aangezien de ondersteuning "niet meer bestaat"!
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 04/12/08, 18:24

Gregconstruct schreef:Aan de andere kant is er een ecologische kant aangezien de ondersteuning "niet meer bestaat"!


Ja, dat vinden wij a priori maar bij nader inzien: minder plastic afval maar meer elektronisch afval... hoe lang gaat een mp3-speler mee? 2 jaar voor 1e prijzen, 10 jaar voor iPods?

Ook daar is het energieniveau niet in het voordeel van de mp3 omdat de mp3-speler gefabriceerd moet zijn en deze mp3's moet hosten op je pc of op een externe server, in beide gevallen heb je een pc nodig. Die moesten we ook ombouwen, overzetten...hophop vol kWh..."verborgen"...
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten