Crematie? Geen cryogeen spuiten van de overledene!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Crematie? Geen cryogeen spuiten van de overledene!




par Christophe » 03/11/08, 01:06

Crematie is geweest en het geeft CO2 en VOS vrij! Lang leve de cryogene behandeling van de doden!

Het is geen grap, na het oplossen van je lichaam in zuur door een Engels bedrijf, is hier een andere techniek, origineel en "groen": de cryogene desintegratie van je lichaam (je weet wel zoals in de films ...) ...

Het blijft om de economische kost (grijze energie in het bijzonder) van de benodigde vloeibare stikstof te kennen en deze te vergelijken met de energie die nodig is voor een ... klassieke crematie ... door de hitte ervan!

Het lichaam van de overledene en de kist worden ondergedompeld in vloeibare stikstof (cryogene technologie). Bij deze temperatuur kristalliseren de elementen van het lichaam en het duurt slechts een kleine trilling voordat ze afbrokkelen en veranderen in een organisch poeder, dat een derde van het gewicht van het lichaam vertegenwoordigt. (hu? de 1/3?).

De metalen worden gewonnen. Het poeder wordt in een biologisch afbreekbare kist gelegd. Het ligt op een diepte van een halve meter in de grond: op deze diepte is zuurstof aanwezig. Binnen een jaar werden de kist en de inhoud ervan omgevormd tot humus. Een plant kan op de plaats van begrafenis worden geplant en het symbool worden van de overledene en van het leven dat doorgaat.

Promessa Organic AB stelt voor om het lichaam in vloeibare stikstof te bevriezen, het vervolgens te reduceren tot een gedehydrateerd poeder, eventuele stukjes metaal te verwijderen (tandvullingen, chirurgische nietjes, enz.) Alvorens ze te plaatsen. Organische resten in een biologisch afbreekbare urn die zal begraven worden op een bosbegraafplaats, waar het geheel in minder dan een jaar wordt omgezet in compost.


De officiële site: http://www.promessa.se/index_en.asp
Pdf: http://www.promessa.se/doc/Ekobegr_en.pdf

Gevonden op: http://www.greenbazaar.be/details.php?i ... 407&id=208
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 05/11/08, 21:41

De Engelsen lijken vindingrijk in de zaak, omdat ik had gehoord van een bedrijf dat, onder voorbehoud van toestemming, voornemens was om lichamen te composteren. De grijze energiebalans moet onaantastbaar zijn. Blijkbaar is dit project niet gerealiseerd.

In een vorig leven ;-) heb ik veel geoefend met composteren en had ik de kans en vooral de nieuwsgierigheid om dieren die onderweg waren te composteren: een paar onbekende katten, een uil ...
Ik heb nooit het minste spoor van de lichamen gevonden: geen veer, geen bot. Dit komt omdat er tijdens het composteringsproces een zure fase is die deze meer resistente componenten elimineert. Hoewel ik tegenwoordig veel terughoudender ben als het gaat om de praktijk van compostering, vind ik dat het in dit geval behoorlijk bevredigend is volgens ecologische criteria.

Voor verbranding is het handig om een ​​vulkaan te hebben met een meer van gesmolten lava, helaas is deze situatie niet gebruikelijk (lol).
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 05/11/08, 21:53

Hier doet het me denken aan iets dat ik een tijdje geleden heb gelezen.

Sommige hindoes 'ontdoen' zich van hun doden door ze als een offer te geven ... aan aaseters ... aan gieren geloof ik.

Dit is de afgelopen jaren een probleem geweest, omdat verschillende soorten vervuiling de populatie van gieren die geen tijd hebben om het lichaam op te eten aanzienlijk heeft verminderd voordat het ernstig begint te rotten ...
Dernière édition par Christophe de 06 / 11 / 08, 23: 11, 1 keer bewerkt.
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 06/11/08, 19:35

Uw "hindoes" zijn in feite Indiase volgelingen van Ahura-Mazda, met andere woorden Zoroastriërs *.
De overblijfselen van de overledene worden als onrein beschouwd en mogen de grond niet bevuilen. Hun doden worden daarom afgezet op de top van stiltetorens waar ze effectief worden achtergelaten om te grazen voor de gieren. Deze laatste worden gedecimeerd door een onbekende oorzaak, wat problemen oplevert voor de voortzetting van deze uitvaartpraktijk.
Maar dit is belangrijker in het algemeen voor de volksgezondheid, omdat dierlijke resten niet meer worden geabsorbeerd zoals voorheen het geval was, wat ernstig is als er geen dienstverlening is.

* Zarathoestra is in Europa beter bekend onder zijn andere naam Zarathoestra, aangezien Nietzsche zijn beroemde "Aldus sprak Zarathoestra" schreef.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 06/11/08, 19:54

Ahmed schreef:Uw "hindoes" zijn in feite Indiase volgelingen van Ahura-Mazda


Zou dat niet eerder Acura-Honda zijn ??? : Cheesy:

Beeld
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 06/11/08, 19:57

Ik ben altijd blij met je cultuur Ahmed!

Chapeau!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 06/11/08, 20:09

Het is verrassend dat deze cryogene methode het lichaamsgewicht reduceert tot een derde van het oorspronkelijke gewicht!

Tenzij hij al zijn water verliest!?! :|
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
Gregconstruct
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1781
Inschrijving: 07/11/07, 19:55
Plaats: Amay België




par Gregconstruct » 06/11/08, 20:31

Ik heb net iets bedacht!

Eenmaal cryogeen verpulverd, verdampt het eveneens gekristalliseerde water tijdens het ontdooien van het verkregen poeder.
Dus alles wat overblijft is organisch materiaal!

Vind je dat goed in de oren?
0 x
Elke actie geldt voor onze planeet !!!
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 06/11/08, 20:59

(de gieren) Ik zag een fotoreportage, het wordt ook gedaan in Nepal of Tibet, waar hout super zeldzaam is. We kauwen op het werk van deze dappere dieren door het lichaam te slachten voordat ... charmant.

Wat ik me altijd heb afgevraagd is waarom we de kist verbranden, bijzonder duur (een kist die in Nederland voor 50 euro is gekocht, wordt aan jou 300 verkocht!). Het lichaam zit in ieder geval in een polyethyleen omhulsel ...

In de VS mogen ze het lichaam in een kartonnen kist verbranden. Persoonlijk denk ik dat de poly-thing-schede meer dan genoeg is. Ik denk dat het veel ecologischer zou zijn om je een mooie kist te huren en het lichaam economisch te verwijderen. Ik ben voldoende voor deze nieuwe oplossing, hoewel ik, symbolisch gezien, voor rouw denk dat dat echte problemen oplevert ...
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 06/11/08, 23:20

Wat ? Kan het iemand iets schelen? We gaan er allemaal heen, denk ik? Neen ??? : Cry: : Cry: : Cry: : Cry: :frons: :frons: :frons: :onheil: :onheil: :onheil: :onheil:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 91-gasten