Consumentenspeelgoed en merken Bosch, Braun, Miele ..

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79123
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Consumentenspeelgoed en merken Bosch, Braun, Miele ..




par Christophe » 17/10/08, 11:32

Ja, we hebben net de eerste kerstadvertentie ontvangen...

Vorig jaar had het me al verrast en had ik het losgelaten maar dit jaar is het genoeg geweest: ik schrik!

Niet geschokt door Chinese plastic shit die 80% (meer?) van het huidige speelgoed uitmaakt, omdat we hieraan gewend zijn... Ik ben geschokt door de aanwezigheid van zeer echte MERKEN op speelgoed: braun, vileda, ford, bosch, honing. ..

Dus conditioneren we onze kinderen van jongs af aan om deze merken te consumeren... Erger nog, ouders betalen om hun kinderen te conditioneren tot reclame, hersenspoeling!

Maar erger nog: we bieden vileda "schoonmaakkits" (niet ver van de prijs van het originele object) aan de kinderen (zodat je roeping helemaal in kaart is!!), de magnetron (verplicht!!) of zelfs de Amerikaanse koelkast (wat echt water geeft, ja dames!!)...maar niets bereikt de opperste onzin van de Smoby-kassa voor 54,95€...Alleen als het logo niet LECLERC OF CARREFOUR hierboven verschijnt...

In mijn tijd bestond dit niet en ik denk dat we een soort wet nodig hebben die dit regelt:
a) verbod op echte merken, behalve op reclameproducten, dus gratis (en opnieuw...)
b) wettelijk kader voor speelgoed dat consumptie stimuleert


Dus de Ken Durex voor 5-jarige meisjes is voor wanneer? Wat schokt jullie dames? Het verschilt echter in principe niet zoveel van het aanbieden van een nep-Braun-mixer!

Ik zal proberen wat foto's te vinden... Anders scan ik de map!
Dernière édition par Christophe de 17 / 10 / 08, 12: 26, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 17/10/08, 11:50

wat je merkt past in de consumptiemaatschappij: al deze merken blijven in dit perspectief van +10% groei per jaar, dus we kunnen net zo goed zo snel mogelijk potentiële consumenten aantrekken: en de moraal van dit alles: we deppen de dop :onheil:
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79123
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 17/10/08, 12:04

Daarom volgen hier enkele illustraties:

a) de vileda huisvrouwenset
Beeld

b) bosch kettingzaag
Beeld

c) de "unilever pack" kassa (skip, knorr...)
Beeld

d) de complete doos volgens hetzelfde principe als c) vol met "echte" producten maar voegt ook de "roeping" toe:
Beeld

Wat is ze blij dat ze caissière is!! Welkom in een wereld van CONSwaarschuwing mijn kleine!

Dit alles geeft me een goed gevoel Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79123
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 17/10/08, 12:07

renaud67 schreef:wat je merkt past in de consumptiemaatschappij: al deze merken blijven in dit perspectief van +10% groei per jaar, dus we kunnen net zo goed zo snel mogelijk potentiële consumenten aantrekken: en de moraal van dit alles: we deppen de dop :onheil:


Precies... maar de domsten in de geschiedenis zijn nog steeds de ouders die deze shit kopen! Want een product dat niet verkoopt, overleeft niet...Maar de kassa vorig jaar heb ik laten liggen omdat ik dacht dat het een "inschattingsfout" was van smoby...maar aangezien het nog steeds wordt aangeboden, betekent dat dat het gekocht is... :schok:

Ouders die het niet eens zijn met de term 'nadelen' kunnen zich hieronder vrijelijk verantwoorden.
Dernière édition par Christophe de 19 / 07 / 10, 16: 50, 1 keer bewerkt.
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1

Re: Consumentenspeelgoed en merken Bosch, Braun, Miele..




par Christine » 17/10/08, 12:13

Christophe schreef:Dus de Ken Durex...


Waar ? Waar ? Beeld


Je hebt duizend keer gelijk om een ​​tirade te gooien. Het enige wat je moet doen, koop het niet... en leg uit waarom aan je kinderen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79123
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Re: Consumentenspeelgoed en merken Bosch, Braun, Miele..




par Christophe » 17/10/08, 12:16

Christine schreef:Waar ? Waar ? Beeld


Hé, nu je een grote meid bent, heb je je levensgrote Ken Durex! Waarom ween je Beeld
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 17/10/08, 14:21

: Cheesy: Hoe het werkte :!: :!:
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.

(Alessandro Marandotti)
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 17/10/08, 14:44

Christophe schreef:Precies... maar de meeste klootzakken in de geschiedenis zijn nog steeds de ouders die deze shit kopen!


Ik denk vooral dat deze "branding" verleid ook de ouders!
Het maakt ze aan het lachen als ze zien dat hun kinderen hetzelfde gereedschap krijgen als hun vader.

=> het is de dubbele bonus
- de ouders kopen het speelgoed omdat er het merk is
- kinderen zullen de echte kopen omdat ze het merk kennen

( : Lol: voor laatste berichten)
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79123
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 17/10/08, 14:49

Ik denk niet dat veel kassamedewerkers dat zijn verleid en wensen hun kinderen hetzelfde werk ...

Maar mag ik een beetje naïef zijn?
0 x
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

jouet




par bobono » 17/10/08, 15:26

je vergeet de Masser fercusonne-tractor of de mini-overall zoals papa.

Ik zie niet echt wat je schokt, ik droom nog steeds zoals toen ik klein was. Het enige probleem is de verspilling van deze plastische chirurgie.

Kassa's maar dan van hout.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 103-gasten