Duurzame Nadelen: Prijs voor onderzoek

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
pelr
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 13/10/08, 22:04

Duurzame Nadelen: Prijs voor onderzoek




par pelr » 13/10/08, 22:14

Ik ben een masterstudent aan IESEG en ik schrijf een onderzoeksscriptie over consumentengedrag en duurzame ontwikkeling. Ik werk meer in het bijzonder aan het koopgedrag van mensen die zich zorgen maken over het milieu of gevoelig zijn voor deze kwesties.

Als onderdeel van een kwalitatief onderzoek in marketing wil ik de mening van consumenten en burgers over deze steekproef verzamelen

Ik nodig je uit om je uit te spreken over deze thema's ANTWOORD WAT JE WILT

Uw antwoorden zullen zeer nuttig voor mij zijn in mijn onderzoek.

Bij voorbaat hartelijk dank voor uw zeer belangrijke deelname aan mijn proefschrift maar ook interessant voor de debatten


 Levering:

Weet jij waar je DD-producten kunt kopen?
Zijn ze beschikbaar in je hoofdwinkel? Zou je bereid zijn om naar een specifieke winkel te gaan om deze producten te kopen?
Wat vind je van de verbetering, merchandising, facing van deze producten?


 Prijs:

Ben je erg prijsgevoelig?
Bent u bereid meer te betalen voor een DD-product? Het idee van opoffering?


 De productcategorie:

Kunnen volgens u in alle productcategorieën producten bestaan ​​die de principes van duurzame ontwikkeling respecteren?
Zijn er producten of productcategorieën die meer betrokkenheid van de consument vragen?


 Affectieve toewijding:

Bent u gevoeliger voor bepaalde oorzaken (natuur, soorten, zee, eerlijke handel, toegang tot drinkwater, enz.) dan voor andere?
Komt deze gevoeligheid terug in uw koopgedrag?


 Persoonlijk belang:

Gaat uw persoonlijk belang voor het collectieve belang in uw koopproces?


 Waargenomen effectiviteit:

Ben je er sterk van overtuigd dat je duurzaamheidsissues in je inkoopproces kunt verminderen? Hoe ziet u dat uw persoonlijke inkoopinspanningen daaraan kunnen bijdragen?

Autoriteiten:

Denkt u dat de overheid, de overheid een rol te spelen heeft?
Heeft de overheid een fundamentele rol van initiator en remmende rol (eventueel door middel van wetgeving)?

negatieve informatie

Wat vind je van deze twee mededelingen...
Heeft positieve informatie hetzelfde effect op u als negatieve informatie?

Onderwijs:

Voel je je geïnformeerd en/of opgeleid over duurzame consumptie?

Scepticisme:

Wat vindt u van de oprechtheid van het engagement van de bedrijven?
Heb je een gebrek aan vertrouwen, onzekerheid in de actie van het bedrijf?
0 x
 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 178-gasten