Cultuur van GGO's, het Waalse Gewest is toegewijd!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel

Cultuur van GGO's, het Waalse Gewest is toegewijd!




par Bibiphoque » 03/10/08, 12:40

Hallo,
Vandaag ontvangen:

Er is naar Nature & Progrès geluisterd!

Het Waalse Gewest zal het "Handvest van Florence" bekrachtigen

Op 5 juli 2005, terwijl de Waalse parlementariërs navraag deden naar de impact van GGO's (genetisch gemodificeerde organismen) om wetgeving vast te stellen, sloot de secretaris-generaal van Nature & Progrès aldus zijn hoorzitting voor de Milieucommissie van het Waals Parlement af:

“Nature & Progrès, dames en heren, vindt dat het Waals Gewest zichzelf nu de tijd moet geven voor reflectie en analyse, dat het zich ondertussen moet beschermen tegen de bewezen vervuiling door GGO's! We stellen daarom voor dat, in afwachting van het decreet dat het decreet uitvoert, het parlement van het Waalse Gewest Wallonië tot een "GGO-vrije zone" verklaart door de regering uit te nodigen om het "Handvest van de regio's en de lokale autoriteiten van Europa inzake het samenleven van GGO's" te ratificeren en traditionele en biologische gewassen ”, aangenomen in Florence op 4 februari door twintig regionale leidinggevenden van de Europese Unie. We stellen voor om van deze vertraging gebruik te maken om het onderzoek voort te zetten om de voordelen en risico's van GGO's te beoordelen en te kwantificeren, om te bepalen - of dit mogelijk is! - de teeltomstandigheden die het mogelijk maken om in ons Waals Gewest een landbouw zonder GGO's in stand te houden, wat tenslotte nog steeds ons strengste recht is! ​

Nature & Progrès heeft dit verzoek niet nagelaten toen het Waalse Gewest afgelopen juni zijn decreet over het samenleven van culturen goedkeurde.

Vandaag, iets meer dan drie jaar later, is ons verzoek volledig ingewilligd, aangezien het Waals Gewest binnenkort lid zal worden van het Netwerk van Europese Regio's zonder GGO's!

Wat betekent dat ?

Dit betekent dat het Waals Gewest duidelijk deel uitmaakt van een beleid dat erop gericht is:

de conventionele en biologische landbouw beschermen tegen ggo's; ggo-vrije zones creëren op basis van milieu- en sociaaleconomische analyses;
op Europees niveau een beginsel vastleggen van aansprakelijkheid van exploitanten van ggo-gewassen in geval van schade aan andere gewassen; toezicht houden op onderzoek naar ggo's;
de levering van niet-ggo-grondstoffen certificeren; de biodiversiteit beschermen; het voorzorgsbeginsel bevorderen met betrekking tot de introductie van nieuwe ggo-variëteiten in Europa; een Europees netwerk opzetten voor de uitwisseling van informatie en reflectie over de problemen en gevolgen van ggo's in Europa.

Dit betekent vooral dat het Waalse Gewest nu wil meewegen, zowel op Belgisch als Europees niveau, om recht te doen aan al diegenen die nog geen ggo's op hun bord willen aantreffen ...

Nature & Progrès bedankt en feliciteert de Waalse regering met dit bijzonder krachtige gebaar dat getuigt van een grote helderheid over de toekomst van de landbouw, zowel lokaal als wereldwijd ... Het is in feite vaak gemakkelijker om de mooie beloften te geloven van grote multinationals dan om de legitieme zorgen van gewone burgers te horen.

Nature & Progrès is ook verheugd dat de eerste uitvoeringsbesluiten, met betrekking tot maïs, in uitvoering zijn. Wij wachten uiteraard met veel ongeduld op de uitvoeringsbesluiten die betrekking hebben op andere gewassen.

Voor meer informatie :

www.gmo-free-regions.org
www.natpro.be

Francis giot
President
Marc Fishers
Secretaris-generaal

Voor meer informatie

Nature & Progrès vzw
520 rue de Dave - 5100 Benen
Telefoon. : 081 / 30.36.90
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 03/10/08, 14:35

Maar eindelijk Bibiphoque, dat is lobbyen, dat!


Je wordt ingeschakeld door de grote baas
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 03/10/08, 14:53

Oh nee, het is geen lobby omdat ze niets te verkopen hebben ... : Cheesy: : Cheesy:

Nou, in feite denk ik dat dat de juiste definitie is van een goede lobbyist, uiteindelijk is het gedwongen verkoop!
0 x
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 04/10/08, 23:13

Voor een keer Bravo Wallonië Beeld

Maar één probleem:
Het heeft geen zin om de teelt van ggo's (en dus hun gevaarlijkheid?) Te verbieden als deze in alle afdelingen te koop is

Zou wat consistentie nodig hebben, nee :? :? :?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 04/10/08, 23:51

swift2540 schreef:Het heeft geen zin om de teelt van ggo's (en dus hun gevaarlijkheid?) Te verbieden als deze in alle afdelingen te koop is


Als het is om de invoer van Amerikaanse of Zuid-Amerikaanse GGO's te promoten! Een ander die niets begreep !!! : Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:

En lang leve de boerenconfederatie!
0 x
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 05/10/08, 00:08

nou ja Christophe, wat wil je
entre:
-Chernobyl en zijn wolk die stopt bij de grens (echt efficiënte vliegende douane : Cheesy: )
-de ggo
-Boze koe
-schaap scrapie
-vogelgriep
-Chinese melk
enzovoort
Ik moest een aantal neuronen achterlaten tijdens het avontuur :frons:
Gelukkig stelt een site als econology me in staat om de sites te beheren die ik nog heb : Lol:

Gefeliciteerd Christophe Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 05/10/08, 00:10

Is het een multiple choice-quiz?

Gelukkig stelt een site als econology me in staat om de sites te beheren die ik nog heb


Als er meer Fransen waren die zouden denken zoals jij ... econologie zou alleen maar beter zijn ...
: Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 05/10/08, 00:23

Is het een multiple choice-quiz?


nee, eerder een mix : Lol:



Als er meer Fransen waren die net zo zouden denken als jij.


Ik ben geen Fransman, ik ben Belg.

Denkt een Fransman? Beeld
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 05/10/08, 00:29

En de Fransen die naar België emigreerden? : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1




par swift2540 » 05/10/08, 00:50

AHHH Christophe,

Je meester, organisator, moderator, manager en dienaar van de site, oh jij Christophe,

Wees een apart geval Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 94-gasten