Vreemdheid aan de onderkant van de tuin: quiz op 100-ballen

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...

Wat dan?

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Vreemdheid aan de onderkant van de tuin: quiz op 100-ballen




par Christophe » 25/04/08, 21:00

Wat is volgens jou deze structuur aan de onderkant van onze tuin?

Ik stel mezelf deze vraag al een jaar, maar ik heb geen precies antwoord... slechts een paar aanwijzingen die ik je later zal geven om je oordeel niet te verstoren. :)

De leiding is een waterleiding die gebruikt wordt in het wegennet en het andere uiteinde ligt in de beek die de grens vormt tussen de tuin en het bos op de achtergrond.

Er is een "overblijfsel" van wat een oud bassin zou moeten zijn dat door de jaren heen volledig is begraven. . .

Beeld

Beeld

Beeld

Goede reflectie :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 25/04/08, 21:24

hi Christophe

Van wat we kunnen zien van de structuur:

6 polen met significante doorsnede in I
een lichte (draad)constructie in de vorm van een cilinder met bevestigingsplaten
een bovendeel dat een reservoir van een bepaald volume kan opnemen
nabijheid van water

Ik leid hieruit af dat het een soort toren of watertoren zou zijn die bekleed moest worden met een cilinder van flexibel materiaal en die bovenaan een cilindrische tank kreeg

A+
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 25/04/08, 21:31

Goed bezig met loopen! Dit is ook de meest "realistische" conclusie waartoe ik ben gekomen... maar het heeft me 6 maanden gekost : Lol: : een restant van een mini watertoren (of watersilo)...

Juist omdat de structuur niet zo licht is (de 6 hoofdstijlen zijn volgens mij balken van 6 mm) hebben we gedacht aan een structuur die een zwaardere belasting kan dragen...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 26/04/08, 01:25

Waarschijnlijk de overblijfselen van een hydraulische ram en zijn
waterreservoir.
Als de constructie lager is dan het kreekniveau bij de
opnameniveau, dit zal mijn indruk bevestigen.

Het bassin zou worden gebruikt om het water op te vangen dat door de ram werd afgewezen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 26/04/08, 11:33

Ah goed gezien konijn de klap van de hydraulische hamer.

Het is zeer waarschijnlijk maar niet zeker...misschien was het het idee maar nooit gedaan...een goede reden om te proberen het te herstellen!

Wat bedoel je met "instroomniveau"? Het andere uiteinde van de pijp zit in de ondergedompelde stroom...

ps: hier is een video van een hydraulische ram operatie
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 26/04/08, 14:48

Om een ​​hydraulische ram te laten werken, moet er een druppel zijn.
Het veroveringspunt (zo noem ik het) is de
punt waar het water dat wordt gebruikt om de ram te voeden zal zijn opgevangen.

Of het stroomgebied zich nu in een meer, een vijver of een beek bevindt, de
probleem blijft hetzelfde Er is een niveauverschil voor nodig.

Maar het is interessant om te weten wat het niveauverschil daartussen is
het punt waar het water uit de beek wordt opgevangen en het niveau van de grond
op de plaats van de schmilblic De tank kan een reserve zijn
om te voorkomen dat door de stroom meegevoerd vuil in de ram terechtkomt.Het voordeel van het systeem is dat het een constant niveau behoudt in geval van een overstroming.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16097
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5232




par Remundo » 26/04/08, 17:08

Er is een Belgische vereniging CODEART, waarvan ik de website heb gevonden

http://www.codeart.org/technique/eau/be ... e_5_fr.htm

wat de hydraulische ram verklaart...

We overwogen ooit om het te gebruiken om een ​​drukbron te genereren voor de drielobbige machines van Pascal HA PHAM

Fortiches deze Belgen, eh :? :P
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 26/04/08, 17:56

: Roll:
Voor een ram heb je een druppel nodig. Langs een beek is dit minimaal.
Ik begrijp dat we het niveauverschil kunnen accentueren door een put te graven, de pomp lager te plaatsen dan het opvangniveau op de waterloop, een deel ervan 4 m hoger te laten stijgen.
Maar in feite wordt er veel meer water afgestoten dan dat er water in de tank komt. Dit is het Ram-principe.

De komst van water uit het stroomgebied vereist misschien 30 tot 100 l/m, bij nuldruk bij de start. De aanzuigleiding zou al een flink stuk moeten hebben!

Maar eerlijk gezegd, ziet u in uw tuin een afvoerputje waar al het "vuile" water kan worden afgevoerd? In een lagere goot, richting de weg? het zou verrassend zijn, want over het algemeen loopt het land af naar de waterloop….
Als de afvoer teruggaat naar de rivier, zou het heel ver stroomafwaarts moeten zijn.
Als het terugkomt in de richting van de rivier op het niveau van uw land, is er geen daling, geen waterhoogteverschil.
Dus geen ram.
-----
U kunt altijd een tank op het gaas plaatsen, aangedreven door een elektrische pomp of windturbine.
Alleen in het nut van constant water geven met "druppel voor druppel" slangen, zonder dat er permanent een elektrische pomp draait.

Om het latwerk te verbergen, plant u klimmers. Rozenstruiken, zoals in openbare tuinen. Kamperfoelie, want dat ruikt lekker (en dat vind ik lekker), of miscanthus…
:D

****bewerking******
Naar mijn mening, aangezien de wet individuen kan verbieden om in de rivier te pompen. De voormalige eigenaar heeft een put gemaakt, lager dan de rivier, om op natuurlijke wijze te worden gevoed door het grondwater (of zelfs door het een beetje te helpen, met een verborgen pijp...)
En hij pompte direct in zijn opvangbak, om de buffertank te vullen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

delirium uit de bodem van de tuin




par tigrou_838 » 28/04/08, 09:23

hallo allemaal, van wat ik op de foto zie,
het is een raketsilo (structuur) die de druk van het water gebruikte, gemonteerd met een ram van de rivier naar de waterreserve net onder de biogasvergister (brandstof voor de raket), en toen, niet langer gebruikt, een half opgerold architectonisch delirium werd, gelukkig zijn er altijd overal compagnieën mollen om op te letten dat niemand naar de beschadigde komt.

hic

teigetje in volle delirium.
0 x
Avatar de l'utilisateur
tigrou_838
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 573
Inschrijving: 20/10/04, 11:25
Plaats: Lorraine Luxemburgse grens

delirium bij 100 kogels




par tigrou_838 » 28/04/08, 09:28

ernstig:

Ik denk gewoon aan een waterreserve om verliezen als gevolg van de verdamping van uw tank van 70 m3 te compenseren.

Van wat ik kan zien, zou dat het meest waarschijnlijk zijn.

als we de niveaus nemen, moet de bovenkant van het frame, plus 1 tot 2 meter, niet ver verwijderd zijn van het niveau van de tank van 70 m3.

het is om de schilllimillimmii -------- blicc vooruit te gaan

tigrou
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 112-gasten