Ecologie mag geen overbodige luxe

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Ecologie mag geen overbodige luxe




par Christophe » 15/03/08, 12:34

Op de groene "golf" zetten steeds meer winkels, vooral op het net, overal groen en maken er gebruik van om zaken te doen.

Ik viel op een kar gemaakt récement hergebruik kamer over 100 € !! De armen viel me ...

De exorbitante prijzen partiqués door dit soort winkel zijn gewoon kotsen ...

Pas op voor deze winkels, zodat we, recent (doe een whois op het domein om te informeren over de leeftijd van de winkel: http://www.whois-fr.com ) een beetje te groen om eerlijk te zijn... het is met dergelijke initiatieven die de meeste gemiddelde consument zelfs lang het concept van de ecologie zullen afwijzen van de consumptie.

En het is niet goed voor de planeet ...
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 15/03/08, 12:50

geen zorgen, biologisch is hetzelfde, het wordt een mijlpaal profiteurs, degenen die het rijden van de golf van goed eten en te investeren elders te gaan een keer besteed fruit spreekt bio prdocuteur een kleine groente die groeit natuurlijk voor leeftijden, zal hij u vertellen dat biologisch is een Parijse truc
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 15/03/08, 14:25

Ja voor biologisch, het is vergelijkbaar maar minder opvallend en dan is het zinvol om meer te betalen voor een biologisch product beter (Hoewel het is nog steeds tijd om te bewijzen ...).

In het hierboven aangehaalde voorbeeld was het ronduit bitchy: we verkopen je 3 keer de prijs van een nieuwe, een kar op wielen gemaakt met bergingsuitrusting, bovendien geïmporteerd (uit India of Zuid-Amerika I denk dat het me doet denken aan wat ik zag bij Oxfam) ... allemaal omdat hij zogenaamd "groen" is ...

meer surmarges de biologische producten worden over het algemeen gedaan na de productie (de meeste biologische boeren die ik ontmoette zijn niet rollen in geld ...) ... mogelijk vervuiling gekoppeld aan conservatieve set van biologische producten.

Yep de benaming BIO bezorgdheid dat NO productie en distributie / verpakking ...

ps: + 1 de truc parigo :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 15/03/08, 14:27

Om groen en maak reële economie, niets aan de Recycling zelf!

Maak een winkelwagentje in Recycling, dus bijna gratos !!!

Hoe dan ook, het is een niche voor snobisme groene ...
0 x
jime
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 215
Inschrijving: 25/01/08, 18:53
Plaats: Var - Ardeche




par jime » 15/03/08, 15:19

Yep de benaming BIO bezorgdheid dat NO productie en distributie / verpakking ...


Ik dacht ook fair trade in supermarkten worden verkocht, drie woorden die niet goed samen gaan doen

en voor biologische, neem ik het voorbeeld van vroegere boer, vertelde hij me dat hij weigerde om de milieukeur te nemen, om te voorkomen dat de verkoop van de duurste producten, vooral omdat hij al verkochte producten natuurlijk gegroeide voor het etiket is, en nu heeft hij aanstuurt op zijn goede trouw te bewijzen als hij wil om producten te verkopen onder de naam bio vandaar de groteske situatie
dus als Danone verkoopt haar biologische yoghurt ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 15/03/08, 16:04

Ik had het over bio hier: https://www.econologie.com/forums/post69601.html#69601 ...

Labels zoals ISO-certificeringen, het is goed voor de kwaliteit consultants en certificatie-instellingen !!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 15/03/08, 19:28

Christopher zei:

Ik viel op een kar gemaakt récement hergebruik kamer over 100 € !! De armen viel op mij.


Zou u nauwkeuriger. We moeten ook rekening houden dat de oorspronkelijke onderdeel is drie keer duurder dan het deel afgeleverd het complete pakket als gevolg van transport, opslag, behandeling, het belang van het geld vastgebonden, etc. ...
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 17/03/08, 11:01

Arthur_64 schreef:Hoe dan ook, het is een niche voor snobisme groene ...


Ah niet slecht, de naam van "ecologische snobisme" is precies dat: pseudo-ecologie voor de BCBG ...

jime schreef:Ik dacht ook fair trade in supermarkten worden verkocht, drie woorden die niet goed samen gaan doen


Net als BIO eindelijk. Verkoop regelmatig weinig producten (suiker, koffie, chocolade) rechtstreeks bij Oxfam. Er zijn nogal wat kleine winkels (gerund door vrijwilligers, meestal gepensioneerde) in heel België, maar ik denk

Dit is het laagste ik heb ook gezien redden (stijl handtas gemaakt van het herstellen voor een paar euro verpakking), Maar tegen een redelijke prijs (€ 15 tot 20 € handtas) en vooral met het concept van eerlijkheid dat sterk verschilt van 'ecologische snobisme'

Elephant stuur me een PM en ik zal de site verstrekt in kwestie en u zelf beoordelen ...
Dernière édition par Christophe de 17 / 03 / 08, 11: 13, 1 keer bewerkt.
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 17/03/08, 11:08

Christophe schreef: maar ik denk dat

Denk je dat ...?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 17/03/08, 11:12

Oeps ... : Oops:

"Ik geloof dat het Oxfam-netwerk in Frankrijk niet erg ontwikkeld is" hier is het vervolg en het einde : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 144-gasten