Alleen afdrukken in zwart-wit met een kleurenprinter?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Alleen afdrukken in zwart-wit met een kleurenprinter?




par Christophe » 15/03/08, 10:29

Vraag kan een beetje gek zijn, maar ik zou graag willen, om het verbruik van inktpatronen te optimaliseren: print uitsluitend in zwart-wit met een hp1215 kleurenprinter en om de kwaliteit fijner te kunnen managen (dwz de kwaliteit terugbrengen tot het maximum van "leesbaar").

We kunnen natuurlijk een afbeeldingsmanager gebruiken en een screenshot in grijstinten, maar het is een beetje "zwaar" voor de teksten ...

Ik had destijds software gevonden, maar die kon ik niet bemachtigen.

Het is misschien beheersbaar met de aangepaste bedrukking "Kleurprofielen" maar ik heb dat nog nooit aangeraakt en het lijkt niet gemakkelijk bewerkbaar te zijn ... dus als kk1 al is geconfronteerd met het probleem en 'hij kent een snelle oplossing ...


:?
Dernière édition par Christophe de 15 / 03 / 08, 11: 03, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 15/03/08, 10:57

Ik zou erop willen wijzen dat er met mijn printermodel duidelijk niets in de "toolbox" of configuratievensters staat die afdrukken in zwart-wit toestaan ​​(in tegenstelling tot andere printers waar u een vakje kunt aanvinken)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 15/03/08, 11:01

Goed in de configuratie is er de keuze van het aantal cartridges:
a) 1 kwartnoot
b) 1 driekleur
c) 1 kwartnoot + 1 driekleur (het huidige geval)

Dus ik dacht dat door a) in plaats van c) de kleuren meer te gebruiken, nou, het werkt niet.

Dus ik zie meer dan één oplossing: breng de kleurencartridge over ... het is een beetje bourin maar hey ... als dat is wat werkt ... :?
0 x
Bougonnator
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 07/06/06, 11:06
Plaats: Ile de France




par Bougonnator » 15/03/08, 11:18

Hallo Christopher,

Als ik het me goed herinner, en u gebruikt het Microsoft Office Pack, zou u de mogelijkheid moeten hebben om 'in conceptmodus' af te drukken, die zonder verdere aanpassingen in zwart afdrukt en het inktverbruik optimaliseert.
Voor andere software weet ik het niet.
Ik ken uw HP niet, maar de stuurprogramma's zijn beschikbaar op hp.com en kunnen misschien 2 of 4 pagina's op één vel afdrukken. Dit beperkt ook het papierverbruik.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 15/03/08, 11:38

Nee, ik gebruik geen Office Pack, en ik wilde iets dat het voor alle software zou doen ... een soort nieuwe universele en geavanceerde driver wat :) (we kunnen dromen) ...

Aan de andere kant print ik natuurlijk 100% in "concept" -modus, het is mijn standaardinstelling (zoals velen van jullie veronderstel ik).

Voor "meervoudig" afdrukken ja het is inbegrepen en ik gebruik ook veel.

het beste is: concept + 2 per pagina + dubbelzijdig.

4 A4 per pagina wordt het een beetje onleesbaar ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 18/03/08, 21:08

Ik heb de stuurprogramma's voor de HP ColorLaserJet van het werk bekeken:

=> Printereigenschappen
=> Afdrukopties
=> Kleurentabblad
=> Afdrukken in grijstinten / parameters

Beeld

Dan de parameters:

Beeld

Het is duidelijk dat met deze sagoons van HP de parameters toegankelijk zijn op laser, maar niet op inkjet: /
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 18/03/08, 22:03

Ja bedankt blijkbaar met "geavanceerde" printers is er de mogelijkheid om de kleuren te "shunten" maar niet met de basis ... zoals de hp1215 (bovendien erg robuust!) ...

Wat gek is, is dat het dezelfde fabrikant is ... Kortom: de beste methode: geen kleurencartridge kopen :)
Dus ik maak de mijne en de basta leeg!
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 19/03/08, 10:13

Op de mijne (wat een oude HP is) heb ik ook een doos voor de zwart-witmodus.
Ik kan deze instelling ook als "standaard" declareren, wat handig is.

Het is een schande van HP om dit niet systematisch te formuleren.
Waarschijnlijk om meer cartridges te verkopen :onheil:
0 x
Solar Productie + VE + VAE = korte cyclus elektriciteit
boblebricoleur
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 15/05/06, 20:25




par boblebricoleur » 30/03/08, 15:29

We zijn in de sectie "groene tips en trucs"
Ik heb een goeie : Cheesy: koop een laserprinter. Persoonlijk doe ik alleen zwart-wit, de kwaliteit is onberispelijk en voor de kleuren zijn het alleen foto's dus fotolab. Hoe dan ook, als ik de printers zie renderen voor de foto's en de duurzaamheid in de loop van de tijd, om nog maar te zwijgen van de kosten.
Daarnaast vinden we nu tweedehands lasers voor 2 keer niets net als toners en groenniveau voor afval, 1 toner = hoeveel cartridges in de prullenbak?
Hier is een kleine anekdote die de schmilblick niet zal oplossen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 30/03/08, 15:37

Hetzelfde, ik gebruik een laserprinter. Ik maak weinig prints en de inkjetcartridges waren droog voordat ik 50 pagina's had gemaakt ...

Ik bevind me daar grotendeels financieel ondanks een initiële investering van 150 € en een kostprijs van 70 € / toner (50 € als ik de oude recycleer). Als je bedenkt wat ik met een toner doe, is het meer dan winstgevend.
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 137-gasten