herverpakt het vlees in de supermarkt

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972

herverpakt het vlees in de supermarkt




par Christophe » 20/02/08, 14:51

gegyx schreef:Altijd niet classificeerbaar.
Zet in de humor sectie, zodat het beter bekend is.
(Recycling, groene tip, dechetariër... : Mrgreen: )
€€€€€€€€€€€€€€€€€€
ZO SNEL MOGELIJK EN ZO RUIM MOGELIJK OVER TE DRAGEN --- Hallo allemaal, Voor degenen die de reportage die met een verborgen camera is gemaakt bij LECLERC PARIDIS niet hebben gezien, neem 10 minuten de tijd om het te bekijken... Ah, de magische wereld van massadistributie!! Wat een geluk... https://www.econologie.com/la-remballe-d ... -3686.html

En goede eetlust natuurlijk !!! Werk voor de DGCCRF!!!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 20/02/08, 18:44

Toegevoegd aan de website: https://www.econologie.com/la-remballe-d ... -3686.html

Oplossing: boycot de barbecue in supermarkten, daarnaast blaast het de slager bij jou in de buurt nieuw leven in (als die nog bestaat) want hij staat niet boven de wet zoals de hypermarkten
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 20/02/08, 18:47

Maar nee, we riskeren bijna niets!

Het eten van geavanceerd vlees is als vloeibare camembert.

Dit creëert immuunafweer.

Dit versterkt ons lichaam tegen toekomstige microbiële aanvallen, toekomstige bacteriologische oorlogsvoering.

Amerikanen met een fobie voor bacteriën zullen het niet overleven.
----

Let op, het verwijderen van de laatste laag van een kaas, en het is terug, alsof het nieuw is.
Verwijder het eerste sneetje van een droog brood en de rest is prima.

Voor de merguez-worstjes, als ik erover nadenk, heb ik niet dezelfde redenering... : Mrgreen:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79112
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10972




par Christophe » 20/02/08, 19:48

Waarom werkt het niet met Merguez uw redenering?

:?
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6930
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 20/02/08, 22:09

Want als de herverpakte vleeswaren enigszins schoongemaakt en nog eetbaar zijn...
het meeste vlees in merguez is gemaakt van "gedraaide" stukjes...
En hoewel het niet nieuw voor me is (dat merguez-worstjes, ravioli en andere gehaktballen vaak worden gemaakt met vlees dat niet toonbaar is), is dat te veel, en de pijn in het hart komt meteen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 21/02/08, 09:59

Het vlees is vaak nog lekkerder een beetje wild.

Zelf eten we vaak vlees waarvan velen vinden dat het bedorven is omdat het lang in de koelkast heeft gelegen etc. (het belangrijkste is dat het nog steeds koel blijft).

En yoghurt is langer dan 10 dagen houdbaar, de lijst is lang!


Wat de slager betreft, die is nauwelijks duurder dan de supermarkt, vooral omdat het vaak gemakkelijker is om alleen de benodigde hoeveelheid af te nemen.
0 x
Gilgamesh
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 144
Inschrijving: 11/07/07, 19:51




par Gilgamesh » 21/02/08, 23:13

voedselzekerheid heeft meerdere aspecten - aan de ene kant willen we het, maar niemand wil ervoor betalen. Aan de andere kant, met een aanbod van zo'n overvloedige en absurde keuze aan voedingsmiddelen, wordt het onmogelijk om de voorraad rationeel te beheren zonder een enorme productverspilling te hebben voorbij de consumptievertraging - en niemand wil voor deze verspilling betalen, dus moet je recyclen. Deze problemen raken zeer gevoelige punten: we willen hygiëne, keuze, goedkoop en overal en altijd en de waarheid is dat het onmogelijk is. Volgens deze logica mogen alleen diepvriesproducten worden geconsumeerd, omdat dit de enige manier is om dit probleem op te lossen. Dat is wat we doen in restaurants: we serveren u diepvriesgroenten omdat het de enige manier is om alle hygiëneregels te garanderen zonder te vervelen. Er is een internationaal voedselveiligheidssysteem genaamd HACCP en het proces is zo saai dat je er niet meer mee wilt werken - ze implementeren het op Europees niveau en ze willen het zelfs toepassen op de landbouw. Dit betekent op lange termijn dat uw kleine boeren in Frankrijk die hun groenten verkopen op markten etc. zou ook aan deze normen moeten voldoen, wat absoluut belachelijk en absurd is - terwijl de supermarkten altijd de middelen zullen hebben om te blijven doen wat ze altijd hebben gedaan omdat ze advocaten en technici hebben met handtekeningen en geld. Welkom in de nieuwe wereld van paranoïde hygiëne. Het is zeker dat het herverpakken van bedorven vlees een bitch is, maar het is juist een fenomeen van ons systeem van superovervloed
0 x
er is geen absolute waarheid in het rijk van de verschijnselen

Gilgamesh
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 22/02/08, 10:16

Arthur_64 schreef:Het vlees is vaak nog lekkerder een beetje wild.

Vroeger, om goed, goed gekruid vlees te hebben, werd de dode fazant aan de kop gehangen, en toen het lichaam viel, was het dier klaar...
Als het opnieuw verpakken gevaarlijk zou zijn, zouden we veel voedselvergiftiging hebben, wat niet het geval is. Aan de andere kant, gemaakt zijn met bedorven vlees verhindert niet dat mergez heerlijk is...
Maar ik ben het ermee eens dat dit alles niet smakelijk is en ervoor zorgt dat je vegetariër wilt worden.
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 22/02/08, 11:10

Ja, eindelijk goed.
Vlees is voor mij altijd een luxe product geweest en toen haalden we onze voorraden bij de slager. Je moest bestellen of het gewoon doen met wat er was.

Bedorven vlees, zie net een laatste verslag waar een supermarkt superkortingen maakte, winkelresultaat een dronken klant, ik weet niet wat hij had maar in ieder geval een verknipte maag...

En met de stijgende grondstofprijzen zal de verpakking er niet beter op worden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 22/02/08, 11:27

Met vers vlees kun je net zo makkelijk een vergiftiging oplopen.

Er is altijd een risico met voedselproducten... Als ze ondanks alles toch maar een vergiftiging hadden...

Individuele koelkasten zijn nesten van micro-organismen, ze moeten idealiter één keer per week worden schoongemaakt met witte azijn (die de biofilm die wordt gevormd door bacteriën, etc. vernietigt). Ik betwijfel of de meerderheid van de mensen dat doet. En toch kunnen daar veel vergiftigingen vandaan komen.

Overigens is de geventileerde koude koelkast, droger, gezonder.

Ik ben geen fervente bewonderaar van massadistributie, verre van dat, ik geef er de voorkeur aan om het te specificeren.
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 85-gasten