Meer koopkracht = meer vervuilingsvermogen?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Meer koopkracht = meer vervuilingsvermogen?




par Christophe » 27/01/08, 14:59

Alles staat in de titel ... meer koopkracht, meer consumptie, meer industriële productie, kortom meer plundering en uitputting van planetaire hulpbronnen en dus ook en uiteraard van verontreiniging...

Grenelle de l'Environnement en verhoogde koopkracht zijn dus nauwelijks compatibel in ons huidige systeem...een beetje samenhang in de toespraken doet GENTLEMEN geen pijn aan het beleid ...

Daarnaast is leren beter consumeren en minder (of onzin) consumeren ook je koopkracht vergroten! Een korte kroniek over dit onderwerp: https://www.econologie.com/forums/changer-de ... t4724.html

ps: Ik heb het gevoel dat dit onderwerp snel in een lolly kan gaan ...
Dernière édition par Christophe de 27 / 01 / 08, 16: 55, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: Meer koopkracht = meer vermogen om te vervuilen ...




par bham » 27/01/08, 15:19

Christophe schreef:Daarnaast is leren beter consumeren en minder (of onzin) consumeren ook je koopkracht vergroten!...


U beschrijft voor ons een vicieuze cirkel, want als we onze koopkracht vergroten, wat kunnen we ermee doen als het niet meer consumptie en vervuiling is?
Beter consumeren, anders consumeren is ongetwijfeld nodig, de op handen zijnde ineenstorting van een bepaald financieel systeem zou ons wel eens kunnen helpen.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 27/01/08, 15:29

Ja, het kan paradoxaal worden ... maar niet noodzakelijk het hangt allemaal af van wat u investeert de besparingen ...

Sommige investeringen zijn ecologisch POSITIEF ... andere duidelijk niet ...

Het is precies deze problematiek die werd aangeroerd in een onderwerp (van Jean63 geloof ik?) Dat enige tijd geleden werd gecreëerd en dat zich afvroeg wat zou er gebeuren met de financiële besparingen die verband houden met de energiebesparing van uw huis (bijvoorbeeld), want als het in een Caribische cruise of een overweldigde 4x4 terechtkomt, is de totale rente nul of zelfs grotendeels negatief ...

Kortom, dit is allemaal niet eenvoudig ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16126
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 27/01/08, 16:37

Moui ... de koopkracht is niet klaar om te stijgen, en zelfs als dat het geval zou zijn, zouden we producten consumeren die hoe dan ook elders zouden zijn vervaardigd en verkocht, met vervuilende processen (kolen / olie)

Zolang we onze energiecentrales niet grondig hebben omgebouwd naar hernieuwbare energiebronnen (die veel meer kunnen dekken dan al onze huidige behoeften), zullen we niet slagen. :|
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 27/01/08, 18:16

Hier, tijdens een wandeling over het platteland van de Auvergne op het plateau van Cézallier, viel ik midden in weilanden omringd door prikkeldraad op 2 panelen met vergunningen om windturbines te bouwen op de hoogten met uitzicht op het Sancy-gebergte.

Er waren 4 + 1: hoogte 80 meter; bouwvergunning gedateerd mei 2007 en er kwam nog steeds niets uit de grond ..... raar, er moet wat onenigheid zijn geweest! Nou, het moet gezegd worden dat we met deze 5 windturbines niet gaan uitgeven. Ze worden op plaatsen vrij ver van de kleine dorpjes in de bergen geplaatst.

De vergunning wordt verleend op naam van de landeigenaar, dus ik denk dat het in dit geval de boer is die het geld ophaalt; misschien zijn de anderen in het dorp jaloers (omdat de wei van de man goed gelegen is?) .......

Dit is niet helemaal het onderwerp, maar het voegt zich bij de productie en het verbruik van elektriciteit, dus energie, dus koopkracht om huishoudelijke apparaten of elektrische convectoren te kopen !!.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 27/01/08, 18:18

helemaal mee eens, nu kan ik het zeggen : Cheesy: , maar soms hangt het ervan af of er wordt gezegd, het is waar dat het een scheet laat !!! :!:

en werk geeft je koopkracht om andere mensen te laten werken, het is eindeloos, we creëren behoeften die vervuilen, mensen benadrukken dat ze meer geld moeten hebben om bij te blijven door het nodig te besteden? daar is het iets anders, het wordt phisolophy (survival ??)
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 27/01/08, 18:22

Ja Jean, behalve dat een windturbine pipo is om industriële elektriciteit te leveren ... bovendien is het niet in Frankrijk dat we elektriciteit missen en de 2 of 3 windturbines die hier en daar worden geplant zullen de bouw van nieuwe kerncentrales niet verhinderen ... Eindelijk moeten we niet vergeten dat windturbines alleen levensvatbaar zijn in Frankrijk dankzij kernenergie en de voordelige buy-out?

Biomassa heeft een veel groter potentieel dan windenergie om thermische centrales te vervangen ...

Maar we willen toch alles in Frankrijk centraliseren zodat een elite alles in de hand houdt: dit is precies wat we doen met de MEGA windturbines waar u het over heeft ....bovendien is de onderdrukking van de afdelingen die in de neus hangen een complete onzin die dit feit bevestigt... Als het nodig was geweest om de Franse administratieve rompslomp te verwijderen, waren er andere niveaus om te verwijderen, denk ik ...

Persoonlijk zou ik het administratieve gewicht (uiteraard niet cultureel) van de REGIO'S sterk hebben verminderd om dat van de afdelingen te vergroten ... uitgaande van het feit dat hoe dichter we bij een probleem zijn, hoe beter we het kunnen oplossen.
Dernière édition par Christophe de 27 / 01 / 08, 18: 52, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 27/01/08, 18:47

HS
jean63 schreef: Ze zijn geplaatst op plaatsen vrij ver van kleine dorpen in de bergen.


hi Jean63
Palmen en geen hoofden ... nee
Het verrast me van jou :D
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 27/01/08, 18:48

Hiihihihih hij heeft me gewroken voor de zolder !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Arthur_64
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 224
Inschrijving: 16/12/07, 13:49
Plaats: Pau




par Arthur_64 » 27/01/08, 19:08

Naast koopkracht moet een "koopopbrengst" worden gecreëerd.

Omdat ik met 10000 € 10 keer meer kan consumeren dan met 1000 €.
Met € 1000 of € 10000 kan ik 10 keer BETER consumeren dan ...

Eén ding is zeker: een lage koopkracht geeft geen prioriteit aan econologie en is voorstander van een wedloop naar onmiddellijke besparingen ten nadele van de middellange / lange termijn (en vaak ook de economie).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 85-gasten