Variabele economische lamp, een wereldwijde innovatie

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Variabele economische lamp, een wereldwijde innovatie




par Christophe » 15/01/08, 14:52

Het kwam net uit bij Megaman: spaarlampen traploos regelbaar op een spanningsdimmer / dimmer.

Er waren al modellen vanvariabele lamp voor stap maar geen continu variabele lamp.

Beeld

We bieden momenteel een enkel model in GU10 11W continu variabel van 10 tot 100%: variabele spaarlamp GU10 11W

Beeld

Een model met een vlam van 9 W zou ook snel beschikbaar kunnen zijn.

Variabele spaarlampen

Uiteraard kon ik niet anders dan onmiddellijk de curve van de stijging van de helderheid tekenen die hier is:

Beeld

Op zichzelf zegt het niet veel, dus hier is dezelfde curve maar voor een klassieke gloeilamp:

Beeld

Tests uitgevoerd met een SR500 rehostat en een "platte" luxmeter:

Beeld

Beeld
Dernière édition par Christophe de 13 / 02 / 15, 23: 24, 1 keer bewerkt.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 15/01/08, 15:38

Het zou interessant zijn, als je de tijd had, om een ​​verbruikscurve te geven op basis van de helderheid om te beseffen of het verbruik evenredig is met de helderheid of dat er integendeel meer verbruiksniveaus of bepaalde modi zijn hebzuchtig dan anderen.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 15/01/08, 15:56

Ik verheugde me op deze vraag : Mrgreen:

Over het algemeen geldt: hoe krachtiger een tl-lamp, hoe beter de lichtopbrengst. We zullen dus zeer waarschijnlijk een betere "opbrengst" hebben bij 100% dan bij 10%.

Probleem: ik heb geen oscillo en als de cos phi "dwaalt", zal het niet erg nauwkeurig zijn om metingen uit te voeren met 2 multimeters ... maar ik kan het proberen, maar de interesse voor de gebruiker om dit te weten curve is vrij beperkt. Waar het om gaat, is de stijging van de helderheidscurve.

Bovendien is het verschil in gedrag tussen de 2 soorten bollen nogal verrassend. Ik ben geen elektronica-ingenieur, dus ik heb niet echt een verklaring. Meningen?

Anders, Targol, is er een index in het productblad die duidelijk de verschillen in prestaties laat zien afhankelijk van de helderheid, punt 2 en 3 van de kenmerken: https://www.econologie.com/shop/ampoule- ... p-126.html

Volgens mijn curve en deze informatie kunnen we dat afleiden de efficiëntie bij 100% is ongeveer 4.5 keer beter dan bij 10% (daarom geschat op ongeveer 90 Volt, bij 80 V is de lamp uit, in feite zou de curve verticaal moeten zijn bij 90V tot 10%).

Ik denk dat de rentecurve zich precies hetzelfde gedraagt ​​als de helderheidscurve :)
Dernière édition par Christophe de 13 / 02 / 15, 23: 25, 1 keer bewerkt.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 16/01/08, 09:34

Door de curven te observeren, denk ik dat we in beide gevallen de spanning zouden moeten kunnen verhogen en daarom de helderheid van de lampen zouden moeten verhogen, of het nu economisch of klassiek is.

Pkoi? Omdat de curven verre van asymptotisch zijn in de buurt van 100% helderheid en er weinig kans is op een buigpunt (zeker voor de gloeilamp), kunnen we afleiden dat de maximale helderheid wordt asymptotisch bereikt.

Voor de tl-lamp: het schijnt rond de 120 tot 130% te zijn
Voor de klassieke lamp: met deze curve is het moeilijker te zeggen, maar waarschijnlijk meer dan 130%. Heeft iemand ooit in deze richting met gloeilampen gespeeld?

Ik vermoed dat dit "vastklemmen" verband houdt met de levensduur van de lamp.
0 x
Leo Maximus
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2183
Inschrijving: 07/11/06, 13:18
x 124




par Leo Maximus » 16/01/08, 10:06

Heel mooi maar we kunnen zien met onze ogen niet met een luxmeter. De maximale gevoeligheid van het oog is ongeveer 0,54 µm en er zijn een heleboel hoogwaardige wonderapparaten waarmee we alleen kunnen zien omdat ze meestal blauw oplichten.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 30/09/08, 14:20

Dernière édition par Christophe de 13 / 02 / 15, 23: 26, 1 keer bewerkt.
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 30/09/08, 16:13

Hallo,
Ik was geïnteresseerd in dimbaar voor TL, in feite variëren we hiervoor de schakelfrequentie (ingang geregeld in 10 volt op elektronische ballast dimbaar voor TL)
Het is een echte vooruitgang voor de compacts!
@+
Dernière édition par Bibiphoque de 01 / 10 / 08, 11: 24, 1 keer bewerkt.
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 30/09/08, 16:38

Super deze bollen, en je hebt ze natuurlijk op voorraad : Cheesy:

Je interesseert me, ik zal praten met liefhebbers van gezellige sferen : Lol:

Goede dag voor jou en je wederhelft en natuurlijk voor alle andere buitengewone heren en dames van ECONOLOGIE, de site die je in leven houdt :D
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 30/09/08, 19:25

Bibiphoque schreef:Het is een echte vooruitgang voor de floucompactes!


Toutafé maar het aanbod is nog "beperkt".

Megaman heeft slechts 4 modellen, de 2 die wij aanbieden (GU10 11W en 9W vlam) + een te dure PAR38 (45 € incl. BTW denk ik!) En een klassiek "buis" model in E27 (wat we niet doen deed het niet omdat het al 2 jaar niet veel toevoegt in vergelijking met het Dors one-model: https://www.econologie.com/shop/ampoule- ... -p-74.html ) en ik weet niet of andere fabrikanten het aanbieden?

Lietseu schreef:Super deze bollen, en je hebt ze natuurlijk op voorraad


Tenzij aangegeven in ROOD in de omschrijving is alles op voorraad en wordt het 24 uur per dag verzonden via Taxipost (voor België).
Dernière édition par Christophe de 13 / 02 / 15, 23: 27, 1 keer bewerkt.
0 x
christine75
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 11/02/09, 10:25




par christine75 » 11/02/09, 10:31

hier is mijn probleem misschien stom, maar de elektricien rijdt ons al maanden rond ...

We hebben in de woonkamer en de eetkamer 2 circuits van inbouwspots geïnstalleerd (een van 5 spots en de andere van 6 spots). tot dan geen zorgen ... We waarschuwen de elektricien dat we van plan zijn om energiebesparende en verstelbare lampen te plaatsen, geen zorgen ...
Wij kopen daarom zowel de spots van Massive als de bollen in

eenmaal geïnstalleerd, geen manier om te spelen met de dimmers, de geïnstalleerde schakelaars zijn Niko, ze zijn goed dimmer maar werken niet met gloeilampen (Compacte Fluorescentielamp Megaman Spot GU10 Variabel (dimbaar) BR1411d)

Onze elektricien zegt dat hij de juiste schakelaar niet kan vinden !!! help .... als we de bollen verkopen, moeten we de schakelaars toch verkopen ?? Massive verkoopt de schakelaars niet, ze weten niet hoe ze ons moeten informeren
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 108-gasten