We kochten meubels gemaakt in Frankrijk...

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

We kochten meubels gemaakt in Frankrijk...




par Christophe » 28/10/07, 15:07

maar zonder het met opzet te doen... : Cheesy:

We hebben onlangs "prefab" meubels per postorder gekocht en waren grote en aangename verrassingen tijdens de montage, het meubilair is aangegeven Made in France ! Gezien de concurrentie van Ikea en Co. dacht ik niet dat dit nog bestond...althans voor individuen...

Qua kwaliteit/prijs is het gelijk aan Ikea, zo niet iets hoger.

Ik denk dat dit “lokale” productieargument meer door verkopers naar voren zou moeten worden gebracht...

De volgende keer dat u op zoek bent naar meubels (of iets anders dat in Frankrijk kan worden vervaardigd), probeer dan uit te vinden waar de producten worden gemaakt... en zorg ervoor dat de verkoper begrijpt dat dit criterium belangrijk voor u is. .

Dit gedrag is een toegankelijke en effectieve manier om de mondialisering te bestrijden en uw/onze banen te behouden... (plus minder transport = meer ecologie) en het is ook zo ongetwijfeld effectiever op de lange termijn dan het houden van demonstraties...

ps: het merk in kwestie is "GAMI"
0 x
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 28/10/07, 20:27

Ik dacht niet dat het meer bestond... vooral als het dezelfde prijs/kwaliteit verhouding heeft als Ikea...

Eindelijk is het goed nieuws : Mrgreen:
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 28/10/07, 20:37

Bij Conforama kocht ik mijn clic clac "made in France" met een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding (nou ja, we zullen moeten zien hoe hij wordt gebruikt). Dit laat zien dat het mogelijk is, zelfs economisch.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 28/10/07, 21:33

Christophe schreef:We hebben onlangs "prefab" meubels per postorder gekocht en waren grote en aangename verrassingen tijdens de montage, het meubilair is aangegeven Made in France !Dit gedrag is een toegankelijke en effectieve manier om de mondialisering te bestrijden en uw/onze banen te behouden... (plus minder transport = meer ecologie) en het is ook zo ongetwijfeld effectiever op de lange termijn dan het houden van demonstraties...

Je kwam er goed uit...
U bevindt zich in België. Je koopt via postorder.
En u raadt aan om “Merde in Frankrijk” te kopen.

“Made in Belgium” bestaat niet?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 28/10/07, 21:41

Pffff!! Ik hoop dat je bericht ironisch is...

België Frankrijk is hetzelfde vanuit het perspectief van de mondialisering...Frankrijk verhuist niet massaal naar België en vice versa...

Anders is het waar, we hebben Franse meubelen per postorder gekocht bij een Waals bedrijf... Zo laten we tenminste de economie van beide landen werken!
: Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 28/10/07, 22:50

Hé, ik heb net mijn meubels gemaakt in NOnO af 8)

Beeld

Van massief Frans hout :D

Ik was gewoon blij dat ik het eindelijk af had.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 28/10/07, 22:57

Niet slecht de geïntegreerde wijnkelder : Mrgreen:

Waar heb je het ruwe hout gekocht?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 28/10/07, 23:30

Bonjour à tous

“Made in France” de regelgeving hierover is “accommoderend”:


"Volgens het Gemeenschapsrecht wordt de oorsprong van goederen bepaald door de plaats waar ze worden vervaardigd. Wanneer het fabricageproces in verschillende landen plaatsvindt, het is de plaats waar de laatste substantiële transformatie of bewerking aan het product heeft plaatsgevonden die doorslaggevend is (alleen de douane is verantwoordelijk voor het bepalen van dit concept). "

http://www.eic.minefi.gouv.fr/dossier/a ... madein.htm

Het feit dat je iets (min of meer onbeduidend) wijzigt / toevoegt, is dus voldoende om Cocorico te kunnen zeggen! troosteloos. : Mrgreen:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 29/10/07, 13:47

we mogen in ieder geval niet wanhopen: made in Europe maken is nog steeds mogelijk: zelfs maken in Denemarken, Zweden of Noorwegen is de sleutel om te weten in welke niche we ons bevinden.

er is geen gebrek aan problemen: probeer een lasser te werven, om te zien!

Een paar jaar geleden "maakte" mijn vrouw dansoutfits: ze kocht "op bestelling gemaakte producten" die 100% in Limoges waren gemaakt, tegen prijzen die volledig binnen de marktnorm lagen, en de kleding werd op aanvraag met de hand geknipt. (niet maatwerk);
De pantoffelfabrikant kon het tempo niet bijhouden, omdat zijn grootste probleem het vinden van arbeidskrachten was.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 149-gasten