Duurzame consumptie Kerstmis 2007: uitdaging éconologiques geschenken

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974

Duurzame consumptie Kerstmis 2007: uitdaging éconologiques geschenken




par Christophe » 27/09/07, 10:17

De eindejaarsfeesten komen met rasse schreden dichterbij en ik zou graag een uitdaging tussen econologen willen lanceren om meer ‘econologisch’ te bieden.

Het idee is uiterst eenvoudig: maak EconoCado!

Probeer minstens 50% van zijn geschenken (in volume, niet in marktwaarde) tweedehands te kopen (of op een andere manier als berging aan te bieden) of als berging!

Persoonlijk ga ik het serieus proberen met mijn gezin! Hoewel we het al min of meer hebben getest. Voorbeeld: vorig jaar kregen we een "mooie" Kenwood, gerenoveerd door mijn vader, die hem minder dan 1/10 van de nieuwprijs moet hebben gekost...

Maar wees voorzichtig, het vinden van tweedehands apparatuur die voldoet aan de verwachtingen van een dierbare is niet eenvoudig en vergt veel meer tijd (maar ook noodzakelijkerwijs minder geld voor een gelijkwaardig product) dan het gemak van het kopen van nieuwe.dus het idee van dit onderwerp is om tips en trucs tussen ons uit te wisselen (wat te vinden, hoe en waar) om de uitdaging gemakkelijker te maken!

Het is duidelijk dat sommige mensen beledigd kunnen zijn als ze geen nieuw object ontvangen, we zijn zo geconditioneerd aan de consumptiemaatschappij dat deze reactie begrijpelijk is...vandaar het idee om slechts 50% van het volume aan geschenken in EconoCado aan te bieden...

In de hoop dat de andere leden van onze respectievelijke families hier niet te veel mee rondhangen forums : Mrgreen:, al over mezelf kon ik niet praten over de EconoCado voor Christine...

Voorbeeld van inkoopbronnen: Emmaüs, Depots-verkoop (let op voor valse koopjes), Ebay (onder voorbehoud van niet-nieuwstaat)...
Dernière édition par Christophe de 27 / 09 / 07, 11: 07, 2 keer bewerkt.
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 27/09/07, 10:21

Koel! Ik ga voor Kerstmis een tweedehands econo-bezem kopen... Beeld
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 27/09/07, 10:38

In mijn familie houden we van alles wat snuisterijen en oude dingen zijn die op rommelmarkten te vinden zijn.

Het is dus een vorm van herstel. : Cheesy:

hehe
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 27/09/07, 10:42

Nou bedankt Rulian, hier is er één bron van meer: vlooienmarkten! (Hoe kan ik het gemist hebben? :) )

Maar goed, je moet ook voorzichtig zijn met de prijzen...soms is het duurder dan nieuw...dus hoewel het ecologisch is, is het niet economisch...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 27/09/07, 10:45

Christine schreef:Koel! Ik ga voor Kerstmis een tweedehands econo-bezem kopen... Beeld


Wil je er nog één?

Dat is genoteerd ! : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 27/09/07, 11:08

We kunnen ook "tweedehands" voorwerpen aanbieden die niet gerecycleerd zijn en die zeer stijlvol zijn: oude sieraden, zilverwerk, glaswerk, meubels...historisch en authentiek. Kortom, ga van de rommelmarkt naar de antiekwinkel.

Anders is er ook nog een andere optie, die niet recycling is, maar die buiten de consumptiemaatschappij kan vallen: bijdragen (omdat het vaak vrij duur is) om een ​​echt kunstwerk te kopen. En breng artiesten tot leven in plaats van supermarkten .
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14138
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 27/09/07, 22:23

Bonjour à tous

Een goed idee voor een milieuvriendelijk cadeau: Bied een kleine onderhoudsbeurt aan aan uw auto of die van uw dierbaren. Sinds de tijd dat ze aardig met zich meedraagt, kunnen we haar bougies (nieuw!) Of een luchtfilter (nieuw!) aanbieden, zachtjes de oliepatroon strelen (???? Ik dwaal af). : Cheesy:

Dit alles om ook een klein cadeautje aan de planeet te geven en de hoop niet te verliezen als zoveel idioten haar verwoesten. : Mrgreen:

A+
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 19/10/07, 12:32

Een beetje omhoog nu Kerstmis nadert...
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 30/10/07, 15:24

"Ironische mode":

Profiteer van deze kans om alles weg te doen wat uw huis rommelig maakt, bied het aan iedereen aan, aan alle verenigingen, aan vrienden, aan buren…
Je hebt meer ruimte in huis, je ademt beter.

Binnenkort wordt al uw huishoudelijk afval belast op gewicht.
Bij de doe-het-zelvers gaat dit om tonnen en kubieke meters.

Wat heeft het voor zin om materiële dingen te bewaren, waarin je geen tijd meer hebt om je te verdiepen...

Met pensionering rond de leeftijd van 70 jaar is er geen hoop meer.
: Cry:
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79125
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10974




par Christophe » 30/10/07, 15:33

Niet zo ironisch... heb ik het mis?

Anders is het goed, een nieuwe forum werd bij deze gelegenheid ingesteld: https://www.econologie.com/forums/echange-gr ... -vf70.html
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 92-gasten