Ik verbrand mijn 1ere CFL!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037

Ik verbrand mijn 1ere CFL!




par Christophe » 11/04/07, 12:17

We zijn net onze 1e compacte fluorescentielamp kwijtgeraakt: hij is de afgelopen avond heet geworden.

Het is de allereerste compacte fluorescentielamp die we "verbranden", dus het stoorde me erg ... Maar na demontage was het een model gekocht voor € 1 per stuk bij een Hardiscounter (voor tests uitgevoerd op compacte fluorescentielampen )...Het was de Ectron van de testreeks en hij had nauwelijks gewerkt (behalve tijdens de tests).

Zoals er geen wonder is: 1e prijs tl-lampen zijn zee**. In dit geval de milieu- en economische impact is overwegend negatief... (geïntegreerde energie, recycling, transport, etc.) :onheil:
0 x
goodeco
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 14/02/06, 06:54
Plaats: Marseille

Re: Ik heb mijn eerste compacte fluorescentielamp opgebrand!




par goodeco » 11/04/07, 13:15

Christophe schreef:).

Zoals er geen wonder is: 1e prijs tl-lampen zijn zee**. In dit geval de milieu- en economische impact is overwegend negatief... (geïntegreerde energie, recycling, transport, etc.) :onheil:


uit ervaring gaan alle lampen die ik voor de eerste prijs of bij supermarkten heb gekocht niet lang mee zoals auto-onderdelen, enz.
0 x
In eeuwige leren
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 11/04/07, 13:23

Wat bedoel je met niet lang?

We hebben geen grote dozen van het merk (behalve 2 van Ikea... niet geweldig in termen van lichtopbrengst, dus we gebruiken ze niet...) maar we hebben enorme dozen voor € 6 per stuk (dus waarschijnlijk van de kwaliteit van groot oppervlak).

Dit zijn degene die we het meest gebruiken (woonkamer, keuken, pc...) en ze lijken goed stand te houden (ondanks de vele AAN/UIT-standen) en hebben een goede lichtopbrengst.
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 11/04/07, 16:51

"Groot oppervlak" Ik heb er een die bijna 12000 uur is gebruikt toen hij werd gegeven voor 6000 (onlangs vervangen omdat hij zijn helderheid heeft verloren), hij heeft nogal wat van zijn soortgenoten begraven, ongeacht hun oorsprong.

Waarschijnlijk de uitzondering die de regel bevestigt...? : Cheesy:
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 11/04/07, 17:07

Ja delnoram, mijn ouders kochten een 15W Leroy Merl** die heel fel oplicht zodra hij aanstaat, bijna geen opwarmtijd, dus een goede eerste indruk.

Aan de andere kant weet ik niet of dit gunstig is voor de levensduur (de korte opwarmtijd)...antwoord over een paar jaar :D
0 x
goodeco
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 14/02/06, 06:54
Plaats: Marseille




par goodeco » 11/04/07, 21:27

Christophe schreef: Wat bedoel je met niet lang?

Ik heb 3 lampen van 60 W om mijn woonkamer te verlichten, bestuurd door een dimmer.
Ik heb 2 lampen van het ene merk en 1 van een ander merk geplaatst
De bollen met een groot oppervlak gaan geen 3 maanden mee, ik heb het over degene die wordt verkocht onder de naam van het grote oppervlak.
Ik heb een Philips-lamp geplaatst en het is meer dan 2 jaar geleden
Werkt.
Ik verlicht gemiddeld 3 uur per dag met verschillende variaties, dat is 270 uur voor de grote oppervlakte.
Voor mij zit er dus geen plaatje in het liefst leg ik 1 a 2 euro meer neer, het is iets meer voor mijn portemonnee en elke 3 maanden minder in de prullenbak.
0 x
In eeuwige leren
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 11/04/07, 22:08

Uh goodeco Ik twijfel daar... we hebben het daar over compacte fluorescentielampen, nietwaar?
0 x
Avatar de l'utilisateur
kmala
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 03/10/06, 20:50
Plaats: gironde




par kmala » 12/04/07, 16:05

A Priori compacte fluorescentielampen houden niet zo van het spanningsgevaar, in mijn geval brandt het vrij snel, zeker vanwege de elektriciteitscentrale die soms fluctueert in spanning
0 x
goodeco
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 121
Inschrijving: 14/02/06, 06:54
Plaats: Marseille




par goodeco » 13/04/07, 09:18

Christophe schreef:Uh goodeco Ik twijfel daar... we hebben het daar over compacte fluorescentielampen, nietwaar?


Oeps... Ik wilde even terugkomen op het feit dat de 1e prijzen niet noodzakelijkerwijs winstgevend zijn,
en ik heb niet gespecificeerd.

Om op het onderwerp terug te komen, ik kocht een paar jaar geleden een compact fluorescentielamp om te zien of hij geldig was, maar hij ging niet lang mee.
Dus ik ben erg geïnteresseerd in je tests. :pijl: : Cheesy: : Cheesy:
In mijn geval, als ik kijk naar de kenmerken die in de winkel op dit type worden gegeven:
economische en LED-lampen

Dit is wat ik ga kopen, de prijs houdt me een beetje tegen. Maar de investering in uw kaars of kaarsen : Cheesy:

kmala schreef:A Priori compacte fluorescentielampen houden niet van te veel spanningsgevaar, in mijn geval brandt hij vrij snel, zeker vanwege de elektriciteitscentrale die soms in spanning fluctueert.


Ik raad je aan om EDF te bellen om te klagen, in mijn buurt was er een probleem met overspanning, aangezien verschillende buren tegelijkertijd dezelfde stap namen, ze schakelden een technicus in die een apparaat installeerde om de spanningspieken te meten en ik denk dat ze dat deden het juiste, want sindsdien is het opgelost.
0 x
In eeuwige leren
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 13/04/07, 09:20

kmala schreef:A Priori compacte fluorescentielampen houden niet zo van het spanningsgevaar, in mijn geval brandt het vrij snel, zeker vanwege de elektriciteitscentrale die soms fluctueert in spanning


Heb je er een geprobeerd Megaman ingenium-lampen? Ze zijn precies ontworpen om schommelingen (beter) op te vangen (vandaar hun iets hogere prijs)...Want een TL-lamp die snel opbrandt is anti-economisch...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 130-gasten