Ash om de leidingen te ontstoppen?

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4

Ash om de leidingen te ontstoppen?




par lejustemilieu » 04/04/07, 10:33

Bondjou,
Probleem: mijn riolering loopt regelmatig leeg, mijn keuken is verstopt ... te gierig van zeep? Ik stuur te weinig heet water? Slecht gemaakte pijp? Weet niet ...
Mijn ex-vrouw vertelde me "ho! Maar ik, ik gebruikte" ontstopper elke 3 weken, om de leidingen te onderhouden "
Dus nu, ik verwarm mezelf in het bos, ik vroeg me af of ... gefilterde as in mijn gootsteen, van tijd tot tijd ... het is frisdrank? is een beetje groener dan de déboucheurs van de supermarkt ...
Voordat ik dit doe, wacht ik op een mening ....
Alain
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 04/04/07, 11:27

Ik deed iets voor het aanrecht dat nooit verstopt raakte toen ik een appartement kreeg.
Ik dronk koffie gemaakt met gemalen koffie en water (ik zeg omdat er al zoveel verschillende manieren zijn om koffie te zetten). Nou, ik schonk de inhoud van het filter net na de koffie in de gootsteen. Dankzij dat heb ik ze nooit verstopt. Deze techniek werd bevestigd door een vriendin uit die tijd ...

Het is eenvoudig, zonder extra kosten ... maar ik weet niet of het waterbedrijf dit leuk vind ... let op alle rotzooi die in de keukenpijpen komt ... Het kan niet negatief zijn .
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 04/04/07, 11:37

ThierrySan schreef:Ik deed iets voor het aanrecht dat nooit verstopt raakte toen ik een appartement kreeg.
Ik dronk koffie gemaakt met gemalen koffie en water (ik zeg omdat er al zoveel verschillende manieren zijn om koffie te zetten). Nou, ik schonk de inhoud van het filter net na de koffie in de gootsteen. Dankzij dat heb ik ze nooit verstopt. Deze techniek werd bevestigd door een vriendin uit die tijd ...

Het is eenvoudig, zonder extra kosten ... maar ik weet niet of het waterbedrijf dit leuk vind ... let op alle rotzooi die in de keukenpijpen komt ... Het kan niet negatief zijn .

****************************************
Ja, ja, heel vaak gebruikten de "grootmoeders" dit spul ...
Maar ik twijfel, voor het ontvetten van pijpen ... ik kreeg ook te horen dat dit systeem slechte geuren verwijdert ...
Hoe dan ook, koffieafval is 100% bio..finaal bijna :D
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 04/04/07, 13:57

Van mijn kant reserveer ik de koffiedik voor de tuin: het is een goede afweermiddel voor slakken ...
0 x
ThierrySan
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 406
Inschrijving: 08/01/07, 11:43
Plaats: Zuid-West




par ThierrySan » 04/04/07, 18:04

Ben het lijkt me dat het ontvetter was en zelfs ... en dan, in termen van geuren, ja, het verwijdert ook de slechte geur van gootsteen!
0 x
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113




par Oli 80 » 23/11/12, 19:04

Goedenavond, ik weet dat het niets met de as te maken heeft, maar hier is wat ik vond http://www.youtube.com/watch?v=Sb8oc7wpDb0
Ik zag het in demonstratie op een tentoonstelling bij mij thuis, dit systeem lijkt vernieuwend
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 23/11/12, 20:07

de echte deboucheur is bijtende soda, die de huid opeet en zeer gevaarlijk is ... bijtende potas zal hetzelfde effect hebben

maar de as is slechts gewone potas: voor de scheikundige carbonaat van kalium

de leer heeft de peddel veranderd door het vocabulaire te veranderen: in 1900 betekende kalium kaliumcarbonaat, en het was nodig om te zeggen dat kaliumhydroxide kaliumhydroxide is

Ik weet niet precies in welk jaar de scheikunde is veranderd: nu betekent kaliumhydroxide ... de leer is veranderd, maar het heeft niet alle boeken herschreven en zelfs niet veranderd. commerciële naam

conclusie we eindigen niet om verwarring te zien

veranderende woordenschat is gevaarlijk ... erger, als er een verandering van woordenschat is geweest, zullen we de school de datum en de rechtvaardiging van deze verandering moeten leren om in staat te zijn om te begrijpen en op te passen ...

de conclusie dat het woord potas of soda alleen niet langer iets betekent

en de potas niet bijtend van de as komt niet uit ... ik zou zelfs zeggen dat de as ook kalk- en stofmineralen bevat, in plaats van het soort om nog meer te slachten

het koffiedik is iets anders: het reinigt echt, zelfs als ik niet begrijp waarom

maar let op dat de koffiedik de pijp vasthoudt om te voorkomen dat hij verstopt raakt, maar het maakt geen wonder om te deblokkeren ... in tegenstelling tot de bijtende soda die erin slaagde om wat verstopping op te lossen

wat jammer is, is dat als de bijtende soda er niet in slaagt om te leiden, het gevaarlijk is voor degene die de pijpen moet demonteren om het probleem op te lossen

Ik zeg dat bijtende soda goed is om uit te blazen als het een beetje langzaam gaat: vooral niet als het volledig verstopt is
0 x
Avatar de l'utilisateur
Flytox
Modérateur
Modérateur
berichten: 14141
Inschrijving: 13/02/07, 22:38
Plaats: Bayonne
x 839




par Flytox » 23/11/12, 20:27

Yep ..... en we krijgen het terug, hoe gaat de lap / theedoek ..... voordat het vanzelf gaat, de collector en andere "Y" iets verder stoppen?

AMHA een lap is helemaal niet representatief voor een "verstopte" buis die altijd een minimum aan water doorlaat ..... er zal dus helemaal niet dezelfde drukstijging zijn die de plug doet voortbewegen als een zuiger. Als je geen toegang hebt tot de uitgang om de lap op te halen, lijkt het meer op een machine om problemen te vergroten dan om ze op te lossen : Mrgreen:
0 x
Reden is de waanzin van de sterkste. De reden voor de minder sterk is waanzin.
[Eugène Ionesco]
http://www.editions-harmattan.fr/index. ... te&no=4132
Oli 80
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1689
Inschrijving: 02/01/09, 17:23
Plaats: moselle 57
x 113




par Oli 80 » 23/11/12, 20:56

In feite zag ik dit ding op een tentoonstelling, zal het weten of de tapdruk niet verhoogd is om het tijdens de demo te laten werken, het doet denken aan telewinkelen met hun duizenden producten, het toont de voordelen, gebruiksgemak, maar niet alle nadelen
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 23/11/12, 21:45

de vod is voor de demo ... doe niet vrijwillig een doek om de pijpen schoon te maken!

het probleem is dat als het goed is aangesloten en we de 4-balk hebben zijn kraan, pvc-buizen niet zullen weerstaan ​​... het zal exploderen of ergens af gaan: het zou voorzichtiger zijn om een ​​verloopstuk te plaatsen Druk: 0,5-balk lijkt voldoende
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 100-gasten