Nietmachine zonne-energie

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Schount
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 22/03/07, 14:20

Nietmachine zonne-energie




par Schount » 22/03/07, 14:25

Hallo,
Ik ben in Terminale S
en ik heb een onderwerp van PPE om de REXEL elektrische nietmachine van zonne-energie te voorzien.
Ik wilde het door een amorfe fotovoltaïsche cel laten stromen.
Zou je me kunnen adviseren voor de keuze van deze cel (wetende dat ik er een of meer kan kopen)

de nietmachine moet worden aangedreven met 6V
0,8A
4,2W

Dank u bij voorbaat
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 22/03/07, 17:00

de gegevens die u ons communiceert,
dit is wat is gemarkeerd op het sectorblok?

als dat zo is, kan het nodig zijn om een ​​stap te zetten om te zien
"als dat alles nodig is"

pcq over het algemeen zijn de sectorblokken te groot

zie ook of het continu of alternatief is
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Schount
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 22/03/07, 14:20




par Schount » 29/03/07, 14:22

het is gelijkstroom en de eerder gegeven waarden zijn de waarden die de nietmachine van stroom moet voorzien.
0 x
nialabert
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 258
Inschrijving: 02/06/05, 22:32
Plaats: Genève




par nialabert » 29/03/07, 21:22

laat je alles elektrisch en tuig je erop zoals iedereen?

Wat is het voordeel van een elektrische nietmachine ?? :schok:
0 x
***************************
Onderzoekers die op zoek zijn te vinden, maar de onderzoekers vonden het zoekt.
Schount
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 22/03/07, 14:20




par Schount » 11/04/07, 18:18

Ik zie dat er slimme mensen zijn op de forum :|
Het onderwerp wordt belast in PBM ...
0 x
bamboe
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1534
Inschrijving: 19/03/07, 14:46
Plaats: Breizh




par bamboe » 12/04/07, 11:51

Schount schreef:Ik zie dat er slimme mensen zijn op de forum :|
Het onderwerp wordt belast in PBM ...


Ik wil niet de opzwepende vader spelen, maar ik heb de indruk dat de PPE, TP’s en andere schoolprojecten er zijn om de kleine grijze cellen te laten werken, en niet om op de computer te worden overgeschreven. forums...

Het bedroeft me om het huiswerk van studenten te zien groeien op de sites ...

Schat, gebruik in het slechtste geval je zonnecalculator om te berekenen welke cellen je moet gebruiken : Cheesy:

Ben ik oud? :frons:
0 x
Avatar de l'utilisateur
pollux
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 164
Inschrijving: 07/05/06, 23:08
Plaats: Parijs
x 1




par pollux » 12/04/07, 19:46

Ik heb een beetje gezocht op het net, er is niet veel te gebruiken zoals. Afgezien van misschien de 10x10cm scissicle-cellen van Conrad, zal ik je ze laten vinden, het getal berekenen dat je parallel en in serie moet zetten, want ik ben hier niet om al je werk te doen.

weet hoe dan ook dat het je behoorlijk veel gaat kosten, en dat je de leraar kunt vervalsen die je deze PBM heeft gegeven (trouwens, wat betekent PPE?) door al het theoretische onderzoek te doen, in termen van kosten, beschikbaarheid van stroom, omvang van de zonne-energievoorziening, enz... en concluderen dat de zonne-energievoorziening niet geschikt is.
je kunt dan een stroomvoorziening voorstellen door middel van een handdynamo, maar omdat dit neerkomt op het gebruik van menselijke kracht, het omzetten ervan in elektriciteit en vervolgens weer in mechanisch werk, is dat ook niet interessant.
uw conclusie zal zijn dat er niets boven de goede oude handmatige nietmachine gaat. je hebt je leraar laten zien dat de zonne-energie niet noodzakelijkerwijs is aangepast aan alles, en dat het vaak meer ecologisch is om terug te keren naar een lagere maar eenvoudige technologie. het onderwerp kan worden opgelegd, het zou me verbazen dat hij een luchtbel maakt. in elk geval deed je de theoretische studie ...

veel succes.
0 x
kritiek is nodig, maar de uitvinding is van vitaal belang, omdat in een uitvinding is er kritiek op het verdrag ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 13/04/07, 09:16

Exact Pollux, lang leve de goede oude metalen nietmachine met dierlijke energie (nou ja menselijk...) en die vaak meerdere generaties meegaat! (het soort producten dat is ontworpen om lang mee te gaan en dat we steeds minder zien in onze hyperCONSumption-samenleving)
0 x
Schount
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 22/03/07, 14:20




par Schount » 19/04/07, 13:53

Ik vroeg alleen om hulp, niet dat ik de baan kreeg, de studenten zouden niet naar de sites komen, als ze goed onder toezicht waren eindelijk dank je
en normaal heb ik 36h om mijn boulo te doen en ik zou 15h op het einde hebben :)
(PS: PPE = "Supervised" Multidisciplinair Project)
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 124-gasten