Magnetron lekdetector

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
davidex
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 19/03/07, 11:10
Plaats: Savoy

Magnetron lekdetector




par davidex » 19/03/07, 11:41

Hallo,
een product waarvan ik denk dat het zijn plaats in de econologie.com-winkel zou hebben, zou een lekdetector voor magnetrons zijn.

Persoonlijk heb ik een Freebox HD die wifi gebruikt om mijn tv-programma's weer te geven. Ik heb een open keuken naar mijn woonkamer, en elke keer dat ik mijn magnetron start, is de WiFi-stroom volledig wazig en wordt de ontvangst van mijn tv onderbroken. :schok: Vandaar mijn angst voor een magnetronlek en de noodzaak om mijn oven te controleren ...

Er zijn zeer kleine detectoren, die geen stroom nodig hebben, en tegen een zeer lage prijs (bijvoorbeeld de Voltcraft MT128) maar ik weet niet hoe efficiënt dit apparaat is.

Er zitten ook detectoren in kits om zelf te monteren voor elektronische enthousiastelingen (maar duurder, bijvoorbeeld bij Comelec).

Ik heb de Voltcraft MT128 nog niet gekocht, verkocht slechts € 4,95 bij Conrad (ik hoop dat ik het recht heb om deze verkoper te melden), omdat deze winkel een minimale bestelling van € 25 vereist. Helaas heb ik niets anders bij hen te bestellen ... :|

Misschien kan een groepsorder het daglicht zien als dit product niet aan de winkel kan worden toegevoegd en andere mensen geïnteresseerd zijn in dit artikel?


Met vriendelijke groet,
David.
0 x
- Audaces Fortuna Juvat -
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 19/03/07, 12:06

Dernière édition par Christophe de 26 / 06 / 13, 14: 39, 1 keer bewerkt.
0 x
Obelix
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 535
Inschrijving: 10/11/04, 09:22
Plaats: Toulon

Re: Magnetronlekdetector




par Obelix » 19/03/07, 12:09

davidex schreef:Hallo,

Persoonlijk heb ik een Freebox HD die wifi gebruikt om mijn tv-programma's weer te geven. Ik heb een open keuken naar mijn woonkamer, en elke keer dat ik mijn magnetron start, is de WiFi-stroom volledig wazig en wordt de ontvangst van mijn tv onderbroken. :schok: Vandaar mijn angst voor een magnetronlek en de noodzaak om mijn oven te controleren ...

Met vriendelijke groet,
David.


Hallo,

Geen spectaculaire lekken in perspectief!
Maar de gebruikte radiofrequenties zijn dichtbij en daarom is interferentie onvermijdelijk. Alleen een goede afstand tussen de elementen kan de situatie verbeteren!

Dat gezegd hebbende, een lekmonitor in de econologiewinkel zou er niet slecht uitzien !!

Obelix
0 x
davidex
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 19/03/07, 11:10
Plaats: Savoy




par davidex » 19/03/07, 12:17

Delnoram heeft de foto van dit apparaat geüpload naar:
https://www.econologie.com/forums/les-micro- ... 96-10.html

Europese norm EN 60335-1 geeft aan dat microgolflekken niet groter mogen zijn dan 5 mW op 5 cm van de muren (volgens wikipedia). Ik weet niet of dit apparaat precies / betrouwbaar genoeg is om deze drempel te detecteren. Misschien staat dit aangegeven in de gebruiksaanwijzing?

Als Delnoram in de buurt is, is zijn mening over de prestaties van de Voltcraft MT-128-detector welkom.

Met vriendelijke groet,
David.
0 x
- Audaces Fortuna Juvat -
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 19/03/07, 12:53

davidex schreef:Europese norm EN 60335-1 geeft aan dat microgolflekken niet groter mogen zijn dan 5 mW op 5 cm van de muren (volgens wikipedia). Ik weet niet of dit apparaat precies / betrouwbaar genoeg is om deze drempel te detecteren. Misschien staat dit aangegeven in de gebruiksaanwijzing?


Gezien de prijs mag je geen wonderen van precisie verwachten ... Het is indicatiever dan iets anders ...

davidex schreef:Als Delnoram in de buurt is, is zijn mening over de prestaties van de Voltcraft MT-128-detector welkom.


Hij zal er vanavond zijn :)
0 x
davidex
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 19/03/07, 11:10
Plaats: Savoy




par davidex » 19/03/07, 13:40

Christophe schreef:Gezien de prijs mag je geen wonderen van precisie verwachten ... Het is indicatiever dan iets anders ...


Als andere mensen een lekdetector hebben gekocht, kan het de moeite waard zijn om de gevoeligheid van hun apparaat te vergelijken. Het is beter om een ​​apparaat een beetje duurder maar echt informatief te kopen, in plaats van een apparaat dat slechts indicatief is. We zullen zien of Delnoram ons meer kan vertellen.
0 x
- Audaces Fortuna Juvat -
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79304
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11037




par Christophe » 19/03/07, 13:41

davidex schreef:Als andere mensen een lekdetector hebben gekocht, kan het de moeite waard zijn om de gevoeligheid van hun apparaat te vergelijken.


Op voorwaarde dat u hetzelfde ovenmodel heeft en dat het onder dezelfde gebruiksomstandigheden wordt gebruikt (met name slijtage en leeftijd omdat dit blijkbaar meetelt) ...
0 x
davidex
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 34
Inschrijving: 19/03/07, 11:10
Plaats: Savoy




par davidex » 19/03/07, 13:52

Christophe schreef:Op voorwaarde dat u hetzelfde ovenmodel heeft en dat het onder dezelfde gebruiksomstandigheden wordt gebruikt (met name slijtage en leeftijd omdat dit blijkbaar meetelt) ...


Als de specificaties / instructies voor het gebruik van hun lekdetector al de minimale gevoeligheid aangeven, kan dit een eerste stap in de goede richting zijn.
0 x
- Audaces Fortuna Juvat -
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 19/03/07, 17:11

Dus voor de MT-128 Voltcraft geen gebruikershandleiding die ik me herinner en niet voor niets staan ​​er maar 2 indicaties op het apparaat "Veiligheid" en "Gevaar" :|

De enige gedetecteerde "lekken" waren voor het ovenraam en op 10 cm was er niets meer te detecteren door het voltcraft.

De elektromagnetische golven van transformator voltage booster zijn ze een beetje meer aanwezig, het hangt af van het ontwerp van de oven.
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
denis09
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 07/06/06, 11:23

magnetron lekdetector




par denis09 » 19/03/07, 17:32

voor het nieuwsgierige onwetenschappelijke dat ik ben, wat is het doel van deze detectie, is er een gevaar als er lekken zijn? en wat voor gevaar? afgezien van de interferentie van andere afgezanten van verschillende en gevarieerde golven.
denis
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 89-gasten