Houten potlood tegen plastic pen ...

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028

Houten potlood tegen plastic pen ...




par Christophe » 20/02/07, 16:47

Over het algemeen wordt gezegd dat de eenvoudigste dingen het meest effectief zijn ...

Na jaren van verlatenheid heb ik zojuist het gebruik van het potlood 'herontdekt' (je kent het houten ding dat regelmatig wordt gesneden) ... gezien de milieu-impact van een balpen (meestal niet of moeilijk bij te vullen en dat ben ik niet zelfs als we het hebben over BIC's die precies zijn ontworpen om weggegooid te worden) Ik denk dat de resultaten grotendeels in het voordeel zijn van potlood!

Dus de tip van vandaag: (her) gebruik houten potloden!

Een klein verhaaltje (dat sommigen misschien al weten): NASA heeft enkele miljoenen dollars besteed aan de ontwikkeling van een balpen die werkte in gewichtloosheid ... de Russen gebruikten ... papierpotloden ...: Cheesy:
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 20/02/07, 18:05

Shit ik had dezelfde anekdote
0 x
sylvain78
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 19/11/06, 10:51




par sylvain78 » 20/02/07, 18:13

Oké maar bijvoorbeeld, ik neem mijn voorbeeld. Ik ben nog steeds een student en we hebben niet het recht om in potlood te schrijven voor papier, behalve voor het diagram of iets anders, maar het is bijna verboden en eerlijk gezegd zijn het geen goede cursussen die volledig zijn geschreven op potlood papier. En bovendien is er ook de vulpen met alleen cartridges ... Het enige probleem is ook dat ik het niet kan doen omdat ik linkshandig ben en er overal sporen zijn ...

Natuurlijk is het na ons ouder worden beter om potloden te gebruiken en schrijf ik het liefst in potloden ...
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 20/02/07, 20:00

Er zijn ook pennen die je het lichaam kunt houden en alleen de buis kunt veranderen. Dit is wat ik zelf doe, waardoor ik met een krachtige pen kan schrijven terwijl ik geld kan besparen (bijvullen is goedkoper) en een beetje minder rommel. Ik denk niet dat ze in supermarkten te vinden zijn, het is beter om naar een leverancier te gaan.
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 20/02/07, 20:17

Zoals wat te tekenen uit het verleden, waar minder olie was en tegelijkertijd minder energie ...
C niet slechter
0 x
wachte
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 29/03/07, 20:04
Plaats: Parijs




par wachte » 29/03/07, 20:57

Haha, geen slechte anekdote. :-)
Het is waar dat het de patroonhokken (veren en andere) niet mist. Aangezien ik Toegepaste Kunst bestudeer (gedwongen om veel verschillende media te gebruiken die altijd duurder zijn en niet noodzakelijk milieuvriendelijk zijn), vond ik een paar kleine oplossingen. Er zijn veel navulbare patroonpennen in kunstwinkels, vergelijkbaar in soort met Rotringen (buisvormige puntpennen die de huid van feffesses kosten, vaak verkocht als een set). Dus we vullen ze met een speciale inkt (die is bijvoorbeeld gereserveerd voor rotingen, die we in fles kunnen kopen), of we worden gek en we gebruiken inkt uit China en het bedrijf.
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 115-gasten