katoenen luiers nieuwe generatie éconologiques!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
sophie
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 17/02/07, 17:28

katoenen luiers nieuwe generatie éconologiques!




par sophie » 17/02/07, 22:38

Hallo,

Nieuws hierover forum, Ik stel mezelf voor:
Anne-Sophie, moeder van 3 kinderen, waaronder een tweeling, in herbruikbare luiers.

Ik wil ze graag aan u voorstellen.

Geen luiers meer vastspelden van onze grootmoeders, mogelijkheid tot inpakken van blikjes, vieze handen wassen, etc...

Deze nieuwe luiers zijn wasbaar, maar ze zijn mooi, vol kleuren, gemakkelijk te gebruiken (klittenband of drukknopen).

Ze zijn voordelig: een pakje van 30 luiers, en je kunt er mee vanaf de geboorte tot aan de zindelijkheidstraining.

Wassen op 40°C is voldoende.
Een paar druppels etherische olie van tea tree (schimmelwerend, antibacterieel, antiviraal en antiparasitair) om indien nodig te desinfecteren.

Ze zijn ook erg ecologisch: volgens onderzoek heeft een wegwerpluier 2,5 keer meer water nodig om te produceren dan een wasbare luier.
Vanaf de geboorte tot aan de zindelijkheidstraining produceert een kind een hoop afval.
geen chemicaliën.
sommige zijn zelfs gemaakt van organische materialen.
Een van de meest absorberende materialen is bamboe: een plant die zeer snel groeit, zonder kunstmest, zonder insecticide, antischimmelmiddel, antibacterieel.

Hier is een kleine samenvatting.

Ik ben lid van een vereniging die als doel heeft moeders te laten weten dat zij nu dit alternatief voor wegwerpartikelen hebben.

Ik heb het hier over, omdat ik het onderwerp nog niet ter sprake zie komen.

Ik durf je geen link te geven. : Oops:
Ik denk dat jij een geschiktere sectie hebt.
Een simpele Google-zoekopdracht levert u echter voldoende links op! : Cheesy:

Ik zag dat u een interessante sectie had, waar ik u vragen zal stellen over de levenscyclusanalyse van producten.
Wij hebben projecten op dat gebied. : Roll:

Aarzel niet om mij vragen te stellen! : Cheesy:

(Ik had veel onzin geschreven, ik was zo vrij om te redigeren!)
0 x
sophie.
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 17/02/07, 23:16

Hallo en welkom . :D

Onderwerp is hier al behandeld
https://www.econologie.com/forums/le-retour- ... t2438.html
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
sophie
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 17/02/07, 17:28




par sophie » 17/02/07, 23:23

merci!
Ik had het gezien!
(maar ik heb niet goed gekeken) : Cheesy:
0 x
sophie.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 105-gasten