op zoek naar bloembollen

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4

op zoek naar bloembollen




par jean63 » 14/02/07, 18:43

Christoffel ==>

Ik ben op zoek naar lampen die de 150 W-halogeenlampen kunnen vervangen met een "langwerpige" vorm met een contact aan elk uiteinde.

..en lampen die lijken op 12 volt halogeenspotlampen met een lage spanning, maar dan groter en werkend op 220 V bij 150 W.

Ik heb er 4 van het 1e type: 1 buitentimer met aanwezigheidsdetectie (werkt nauwelijks), 1 wandlamp woonkamer (weinig gebruikt omdat ik Hal BT 12 volt spots in het midden heb), 1 in de keuken maar andere verlichting door TL aan gootsteen wordt 90% van de tijd gebruikt, 1 in wasruimte / stookruimte (dit is bij mijn vrouw thuis en ze houdt van de esthetiek van de lamp... nou, voor één gaan we er geen ophef over maken...) .

2 van het 2e type: 1 in de gang op de begane grond - doorgang - (ik zorg er "persoonlijk" voor dat deze niet voor niets blijft staan,) 1 in de trap naar de bovenverdieping / kinderkamers + vide / (ik "persoonlijk" kijken ...)
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059

Re: op zoek naar lampen




par Christophe » 14/02/07, 19:53

jean63 schreef:Ik ben op zoek naar lampen die de 150 W-halogeenlampen kunnen vervangen met een "langwerpige" vorm met een contact aan elk uiteinde.


In eco bestaat dit niet...en ik denk dat het in de nabije toekomst ook niet meer zou bestaan...Je moet de armatuur vervangen als je naar compacte fluorescentie wilt gaan, of als je aan een bestaand exemplaar wilt sleutelen... (anders moeten we heb een projector die compatibel is met E27, dus allemaal fluorescerend in de winkel met wandmontage...)

https://www.econologie.com/shop/ampoules-led-c-90

jean63 schreef:..en lampen die lijken op 12 volt halogeenspotlampen met een lage spanning, maar dan groter en werkend op 220 V bij 150 W.


Eh? GU10's? Klinkt dat als de zenuw waar je het over hebt?
Beeld

Als dat zo is, zijn ze GU10 en voor zover ik weet zijn de krachtigste 75W (halogeen).
Dernière édition par Christophe de 03 / 04 / 15, 14: 09, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 14/02/07, 21:10

In eco bestaat dit niet...en ik denk dat het in de nabije toekomst ook niet meer zou bestaan...Je moet de armatuur vervangen als je naar compacte fluorescentie wilt gaan, of als je aan een bestaand exemplaar wilt sleutelen... (anders moeten we heb een projector die compatibel is met E27, dus allemaal fluorescerend in de winkel met wandmontage...)


Makkelijk gezegd: de lampen werden ruim 15 jaar geleden samen met mijn vrouw gekozen op basis van hun esthetiek en waren duur. Lastig te veranderen als je aan de prijs denkt en we zijn heel trouw aan onze keuzes, dus we zullen het er toch mee moeten doen (op die in de woonkamer kan ik een dimmer zetten, dat heb ik in het begin ook moeten doen) ..!!is dat dat?Besparen we echt geld als we de intensiteit verlagen?).

De GU10's zijn niet goed, de pinnen (2) van de basis zijn erg dun als een grote naainaald. Wat mij echt zou hebben geïnteresseerd zijn overal LED's... maar er is een manier om te gaan. Voorlopig hou ik het goed in de gaten en zet ik hem voor niets uit zodra hij aanstaat. als ik kon, zou ik het op straat doen, maar het komt wel...zac-methode of iets dergelijks. : Lol:

Voor de buitenprojector zag ik...Ik heb hem net 3-4 jaar geleden geïnstalleerd, dus ik wil hem niet echt vervangen!! Dilemma: je moet de kosten berekenen (verhouding kosten/consumptiebesparing: voorlopig nog een keuzecriterium).
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79353
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11059




par Christophe » 14/02/07, 23:56

jean63 schreef:De GU10's zijn niet goed, de pinnen (2) van de basis zijn erg dun als een grote naainaald.


Eh, ik zie helemaal niet welk formaat het zou kunnen zijn... zou je een beetje op het net kunnen kijken en ons laten zien hoe het eruit ziet? Het intrigeert mij...

Oké voor de rest...
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 15/02/07, 01:35

Dag
op die in de woonkamer kan ik een dimmer plaatsen, dat is wat ik in eerste instantie moest doen..!! besparen we echt als we de intensiteit verlagen?
? ).

Ik denk dat we niet veel besparen met een dimmer en een krachtige lamp. Ik zou denken dat het beter is om een ​​lamp met een lager wattage te hebben zonder dimmer,
als we kijken naar de lichtopbrengst en het warmteverlies is de dimmer geen goede oplossing, alles gaat in warmte..
Tenzij het huis volledig elektrisch wordt verwarmd, maken de lampen geen verschil voor het verbruik, verwarming met de lampen of een verwarming.
Als bewijs: een gloeilamp wordt op een hogere spanning gevoed, de helderheid neemt toe, maar de levensduur neemt af.

Lijkt uw halogeenlamp op een potlood met contactpunten aan beide uiteinden? Er zijn veel modellen, maar hier is het 115 volt en 220 volt is 250 watt en 500 watt.
Hoe lang zijn deze buizen? (100 mm) (raak ze niet aan met uw vingers)

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 15/02/07, 08:32

Automatische buitenspots voorzie ik regelmatig van lange lampen zoals jij beschrijft, slechts 100 watt. Je hebt te maken met elektrogroothandels, niet met supermarkten.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 15/02/07, 08:41

olifant =>

Automatische buitenspots voorzie ik regelmatig van lange lampen zoals jij beschrijft, slechts 100 watt. Je hebt te maken met elektrogroothandels, niet met supermarkten.


Ik ga daar kijken. Dankjewel.

Hallo André,

Tenzij het huis volledig elektrisch wordt verwarmd, maken de lampen geen verschil voor het verbruik, verwarming met de lampen of een verwarming
..
Nee, geen elektrische verwarming....

Lijkt uw halogeenlamp op een potlood met contactpunten aan beide uiteinden? Er zijn veel modellen, maar hier is het 115 volt en 220 volt is 250 watt en 500 watt.

ja dat is het: vorm van een potlood met contact aan elk uiteinde; hier hebben we er een paar in 150 W (lengte 8 cm), 300 W: lang 12 cm, maar niet onder de 150 W....Ik heb er geen gevonden.

(je mag ze niet met je vingers aanraken)

precies.

Nou, ik denk dat ik het zo laat, ik zou alle lampen en de muurbevestiging in de woonkamer moeten vervangen.

Er zijn er 3 die lijken op autohalogeen met 2 pinnen als basis. Ik ga ze uit elkaar halen (met een doekje!!) om te kijken hoe krachtig ze zijn.

Het is in ieder geval niet de positie die het meeste verbruikt; we moeten liever naar de zijkant van huishoudelijke apparaten kijken (wasmachines, servies, koelkast, oven, stofzuiger (1500 W centraal) kookplaten - ik wilde aardgasbranders, maar mijn vrouw geeft de voorkeur aan elektrische kookplaten -). Toen mijn elektrische kookplaten. geef de geest, ik zou inductiekookplaten plaatsen... maar ik hou er niet van om apparaten te vervangen als ze nog in goede staat zijn!! : Mrgreen:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 15/02/07, 13:09

jean63 schreef:
ja dat is het: vorm van een potlood met contact aan elk uiteinde; hier hebben we er een paar in 150 W (lengte 8 cm), 300 W: lang 12 cm, maar niet onder de 150 W....Ik heb er geen gevonden.



Hallo Jean, kijk eens hier
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 15/02/07, 14:19

delnoram schreef:
jean63 schreef:
ja dat is het: vorm van een potlood met contact aan elk uiteinde; hier hebben we er een paar in 150 W (lengte 8 cm), 300 W: lang 12 cm, maar niet onder de 150 W....Ik heb er geen gevonden.



Hallo Jean, kijk eens hier


Bedankt: er zijn er inderdaad enkele met een lagere intensiteit ==> 60 W. Bij de volgende vervanging zal ik het licht verminderen. : Idee:
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 210-gasten