Gebruik as als wasserij

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde

Gebruik as als wasserij




par jota » 21/11/06, 16:31

Hallo allemaal,

Ik gebruik de as van mijn open haard als wasmiddel, het is geweldig!

De as vang ik op en doe ik in een koffiefilter (4 eetlepels).
Ik doe een liter water in het koffiezetapparaat en gaan.
het resultaat is een lichtgele vloeistof (afhankelijk van het gebrande hout).
Ik giet alles in de machine op de was.
Het resultaat is perfect, geen geur, behalve dat van wasgoed, er zijn geen vloeistofvlekken.
Ik heb geen erg vuile kleren gepast...

Ik ben momenteel aan het testen zonder koffiezetapparaat (koud water) en binnenkort met regenwater.
Zo bespaar je elektriciteit en drinkwater.
0 x
strinkler
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 31/12/06, 14:40
Plaats: Roemeense regio




par strinkler » 31/12/06, 15:38

hello,
pas op dat het niet bijtend is voor de stoffen de as is veel potas en soda voor de rest gaat het om mineralen potas is vlekverwijderaar maar soda doen we ook in de toiletten als het verstopt is dan pas op. een goed gebruik is in de moestuin en op het gazon
0 x
Avatar de l'utilisateur
jota
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 269
Inschrijving: 16/08/06, 13:45
Plaats: planeet aarde




par jota » 31/12/06, 16:31

Hallo,

tot nu toe heb ik geen problemen gehad.
Ik denk dat de concentratie erg laag is in vergelijking met de wc-afvoer.
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 31/12/06, 21:36

Hallo, ik doe het al 3 maanden: geweldig!!!

een blikje onverpakte as voor een blikje regenwater, ik roer, ik filter en ik doe terug in een blikje vloeibaar wasmiddel, gebruik: dezelfde dosering
niets zuiniger : Cheesy:
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!


http://maison-en-paille.blogspot.fr/
PED
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 02/04/07, 09:44
Plaats: Lyon




par PED » 02/04/07, 10:50

Dus dezelfde hoeveelheid as en water, met koud water, geen koffiezetapparaat nodig. Het filter moet heel fijn zijn? Er is geen groot groot koffiefilter (de plastic niet de papieren wegwerpfilters...), kan er iets anders worden gebruikt om te filteren zonder as achter te laten?
Is de kwaliteit van het filteren belangrijk? Ik denk inderdaad ook aan de kwestie van agressiviteit op de stof...
Kunnen alle stoffen zo gewassen worden?
Ik vraag me af of er genoeg wasnootbomen zijn voor de hele aarde... Kom overeen om banen en inkomen voor de Indianen te creëren, maar niet om te voorkomen dat ze zelf toegang krijgen tot dit product vanuit hun huizen omdat het te duur voor hen zou worden... (ja, als het meer loont om het voor de export te verkopen, zullen ze het niet langer gebruiken!).
0 x
Françoise.
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 02/04/07, 11:46

Hallo,

Ik ben ook al een paar maanden aan het experimenteren.
Ik maak elke week een container van 5 liter van tevoren klaar,
met een snelheid van 1,5 L kokend water voor 12 afgestreken eetlepels as. In feite doseer ik nu "op zicht".

Dan 1/2 liter per machine (ik heb een waterontharder). Onberispelijk en geurloos wasgoed. Enige probleem: de buitenkant van de trommel wordt geleidelijk bedekt met een plakkerige pasta: niet erg smakelijk.

Aan de andere kant, falen bij het filteren van kou: de as vormt een soort modder die het filter afdicht. Maar ik had misschien te veel water gezet (dezelfde dosering als heet)?

Ik heb het ook in de vaatwasser geprobeerd: de eerste keer goed resultaat, maar de tweede keer vuile vaat? Ik weet niet of ik het glansspoelmiddel de schuld moet geven, want ik heb de indruk van een defect op dit niveau op mijn LV.

De andere moeilijkheid is dat je de vaatwasser moet starten en 30 seconden moet wachten totdat deze leeg is voordat je hem opent en het wasmiddel toevoegt.

Nog een onbekende: de concentratie van het product die tijdens de verbranding willekeurig moet fluctueren (vooral omdat ik vochtig hout heb).
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 03/04/07, 09:54

hallo, voor het filteren neem ik een grote oude trechter voor het vaten van de wijn, het filter: een oude katoenen doek vouw in 2 of 3, ik leeg de soep (in ongeveer 4 liter) en de volgende dag gaat het in mijn fles oud vloeibaar wasmiddel, die de 10cl-dispenser heeft (geloof ik), ik doe geen moeite! het vloeibare en heldere gelige wasmiddel als verdronken pastis : Cheesy: , geen verstoppingen, alles is al bijna 1 jaar in orde, het is geweldig!! :D
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!





http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6931
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2870




par gegyx » 03/04/07, 10:40

denis, meld een positieve ervaring.
Kunt u de hoeveelheid van de ingrediënten duidelijker specificeren?

Je doet er een blikje losse as in. OK .
-Is de doos de grote 4/4?

Je giet het in een blikje vloeibaar wasmiddel.
-Capaciteit van de container? 4 liter of minder?

Merci.
-----
Heeft iemand al geëxperimenteerd met urine?
Ik weet dat het klaar is, maar ik denk aan de resterende geur?
Misschien doen sommigen dat en durven ze niet te getuigen?
0 x
denis
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 944
Inschrijving: 15/12/05, 17:26
Plaats: Rhône-Alpes
x 2




par denis » 03/04/07, 15:10

Ik specificeer: een hoeveelheid as voor een hoeveelheid water, roeren, filteren met een trechter en doek, zo lang laten draaien als het wil, en hier is het! het blikje afwasmiddel moet een fles hebben met een dispenser (10cl per machine) anders doseert mijn vrouw met het oog, 4 l dat is wat ik elke keer doe: maar je kunt 1 glas as maken voor een glas water, of 1 vat van 200 l van elk, maar dit is om door te verkopen, dat is niet mijn geval! : Mrgreen:
0 x
Wit zou niet bestaan ​​zonder het donker, maar toch!





http://maison-en-paille.blogspot.fr/
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 03/04/07, 18:34

Voegt u essentiële oliën (bv. lavendel) toe om de was te parfumeren?
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 94-gasten