Auchan lanceert haar eigen biologische merk

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
saveplanet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 128
Inschrijving: 10/11/06, 19:05
Plaats: Parijs

Auchan lanceert haar eigen biologische merk




par saveplanet » 10/11/06, 21:31

Ik ontving vandaag een brief met de lancering van biologische producten, het merk Auchan.

Probeert hij zichzelf niet te verzilveren omdat hij een van de CCFD-ranglijstsupermarkten is met de minste waarde (en weinig aanbiedt) van biologische producten en heel weinig eerlijke handel presenteert ?!
Tot slot, om te verzilveren ... het is nog steeds een manier om het imago te verbeteren terwijl je maximaal geld verdient, maar wat denk je van dit ontploffende stel: grote distributie-biologische producten? Zou het ervoor zorgen dat je het koopt, wat zijn volgens jou de aankoopprijzen voor boeren, producenten, voorwaarden?
Als iemand iets meer weet dan ik die alleen een brief kreeg met weinig uitleg (afgezien van 'de moeite' en de prijs van bepaalde aantrekkelijke producten, vanwege het dagelijkse leven, zoals sinaasappelsap, jam)...
0 x
Samen kunnen we het veranderen
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6989
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2913




par gegyx » 10/11/06, 23:17

Deze ketting is krachtig en is alleen opgericht om geld te verdienen voor het geld. Alle familieleden van de clan eigenaar, wonen aan de grens, in het buurland, om minder Franse belastingen te hacken ...
Ze maken ook een lage radius om de supermarkt van de armen te imiteren. Wat hen interesseert, is de omzet. Aan de andere kant, in de schappen, is het vaak alles ...
Ik vertel een afdelingsmanager dat veel sokken 8 € hebben getoond, gaat naar 10 €, de scanner; dan krijg ik bij de kassa een terugbetaling van 2 €; maar de dagen ervoor en ... de volgende 2-dagen was de poster nog steeds op 10 €!
Ik kocht onlangs 4 erg goedkoop meetapparatuur op € 5 10 en nog eens € (Ja, ik weet dat het Chinees, maar ik schenkt Mijn prestaties laboratorium instrument zonder subsidie ​​régionnal board : Cheesy: ...). Ik opende een pakket en de batterij 9v was er niet, terwijl ik de moeite nam om te lezen op de achterkant van de verpakking: inclusief batterij. (minimum 1,10 € plus x 5-apparaten). Wat te doen! Don Quixote voor wind?
:onheil: -----
Onlangs zag ik dit deel "eerlijke handel" in de winkel (Alter Eco). Ik bleef daar hangen. Vruchtensap in flessen, rijst, couscous, olijfolie, theekruiden, koffie, chocoladeproducten, honing, suikerrietjam ("life, the real", kan me nu een staaltje sturen, ...) Bof ! niet erg verleid door de producten, ik nam een ​​klein potje jam imbu, ik wist het niet. Meer dan 3 €. Niet gewaardeerd thuis, ik heb de pot helemaal voor mezelf afgemaakt en ik zal niet opnieuw nemen.
-----
:pijl: Tot overmaat van ramp, het is niet genoeg om een ​​winkel geografisch helemaal tegen me te hebben, het zal het vanaf nu in mijn huis moeten ondergaan!
Inderdaad, de ketens van grote distributie, zullen nu televisie-reclame kunnen maken! Hallo de hype! En misschien ook de desinvestering in de gedrukte media ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY

Re: Auchan lanceert zijn eigen biologische merk




par lio74 » 11/11/06, 15:08

saveplanet schreef:Ik ontving vandaag een brief met de lancering van biologische producten, het merk Auchan.

.............................
het is nog steeds een manier om het imago te verbeteren terwijl je maximaal geld verdient, maar wat denk je van dit ontploffende stel: grote distributie-biologische producten? Zou het ervoor zorgen dat je het koopt, wat zijn volgens jou de aankoopprijzen voor boeren, producenten, voorwaarden?
............


hello,
Ik heb al een spuug op biologische producten grote distributies op de forum...
Ik blijf bij mijn mening => het is massa-distributie, dus M ... e en Boite voor mij ... : Lol: (Ik ben geprovoceerd dat het expres is gedaan)
NAN maar eerlijk gezegd is het op biologische producten dat supermarkten het maximum van geld zijn !!! :onheil:
nu boycot ik het AB-label, omdat hij het voedsel wil zijn van de bourgeois die voor zijn gezondheid zorgen ...
deze producten voldoen aan een logica van supermarkten en hebben meer natuurlijke ding voor mij ... Ik heb het over dingen soorten jam, benen gespreid met, chocolade, ..... waar je kunt zien op het etiket van samenstelling: E250 en anderen ...
en ja het is om je te kwalificeren in kleur, textuur, smaak !!!!
na voor de verse producten zijn ze verplicht om een ​​beroep te doen op lokale producenten omdat ze sneller rotten ...
Er gaat niets boven een kortst mogelijke ketting ... je weet waar het vandaan komt en je weet wat je eet!
lang leve AMAP's en coöperaties :!: :!: :!:
zelfs als ze niet het AB-label hebben, hebben ze + bio-producten dan Auchan en TOC :P : Cheesy:

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan
volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!
MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
Avatar de l'utilisateur
bham
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1666
Inschrijving: 20/12/04, 17:36
x 6

Re: Auchan lanceert zijn eigen biologische merk




par bham » 11/11/06, 15:12

saveplanet schreef:Ik ontving vandaag een brief met de lancering van biologische producten, merk Auchan ....


Ben me, ik zie een interesse: het is dat hoe meer biologische producten worden verkocht, hoe meer deze distributeurs biologisch zullen kopen. De groeiende vraag, niet-biologische producten, dat wil zeggen met pesticiden, GGO's, zal uiteindelijk niet zozeer worden gekocht door grote retailers.
Onze individuele actie omvat daarom de aankoop van biologische producten, brood gemaakt van biologische bloem (zonder pesticiden of andere) tot gekookte gerechten, waarom niet. Zo kunnen we de verkoop van pesticidenfabrikanten, onder andere, schaden.
En voor zover het gaat om het verdienen van geld, net zoals deze grote distributeurs doen op de rug van Monsanto en Co., door ons indirect te helpen ons milieu en ons voedsel te verdedigen, zonder dat alles rooskleurig is voor biologische producenten, hebben we in twijfel.
Kortom, ze hebben ons geld nodig en we hebben hun kracht nodig van grote en invloedrijke besluitvormers.

Kleine anekdote: ik stuurde een e-mail naar Harry's bedrijf dat gesneden brood maakt. Genieten van hun brood en gehoord hebben dat het in de complete bloem zit dat er de meeste pesticiden zijn (normaal omdat de envelop van het zaad, aanwezig in dit soort meel, meer blootgesteld is aan pesticiden dan het hart van het zaad), dus ik vroeg hen wat was het meel dat ze gebruiken, biologisch of niet, aanwezigheid van pesticiden of niet, zo ja, welke tarieven. Het is raar, ik heb nog steeds geen antwoord !!!!!
Ik nodig u van harte uit om hetzelfde verzoek te doen aan dit bedrijf en anderen, waarom niet. Wanneer ze zien dat er vraag is, zullen ze biologisch brood maken, wat een vraag naar biologisch meel zal veroorzaken, en dus de productie verhoogt ... enz.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6

Re: Auchan lanceert zijn eigen biologische merk




par Cuicui » 11/11/06, 15:36

bham schreef:Ben me, ik zie een interesse: het is dat hoe meer biologische producten worden verkocht, hoe meer deze distributeurs biologisch zullen kopen. De groeiende vraag, niet-biologische producten, dat wil zeggen met pesticiden, GGO's, zal uiteindelijk niet zozeer worden gekocht door grote retailers.
Wanneer ze zien dat er vraag is, zullen ze biologisch brood maken, wat een vraag naar biologisch meel zal veroorzaken, en dus de productie verhoogt ... enz.

+1
0 x
Avatar de l'utilisateur
lio74
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 333
Inschrijving: 15/03/06, 23:16
Plaats: Haute-Vienne en SAVOY

Re: Auchan lanceert zijn eigen biologische merk




par lio74 » 11/11/06, 16:14

bham schreef:..........................
Onze individuele actie omvat daarom de aankoop van biologische producten, brood gemaakt van biologische bloem (zonder pesticiden of andere) tot gekookte gerechten, waarom niet. Zo kunnen we de verkoop van pesticidenfabrikanten, onder andere, schaden.
En voor zover het gaat om het verdienen van geld, net zoals deze grote distributeurs doen op de rug van Monsanto en Co., door ons indirect te helpen ons milieu en ons voedsel te verdedigen, zonder dat alles rooskleurig is voor biologische producenten, hebben we in twijfel.
Kortom, ze hebben ons geld nodig en we hebben hun kracht nodig van grote en invloedrijke besluitvormers.
.....................

niet nep dat allemaal ... zoals gewoonlijk 'Ik race een beetje snel!
maar het ergert me, arme student, om zo te zeggen, te veel om beter te eten!
het is waar dat het de massa is die het altijd wint ...
maar ik bleef mijn wortels en tomaten bij de producent halen. :P (Natuurlijk is dat niet om iedereen te geven, daarom bestaan ​​er tegenwoordig supermarkten!)

@+
0 x
"Iets doen is duur, niets doen kost veel meer." Koffie Annan

volgende bedreigde diersoorten: Man ... en het zal goed zijn voor hem !!!

MAN is een zeer gevaarlijke VERONTREINIGING NATUURLIJK!
saveplanet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 128
Inschrijving: 10/11/06, 19:05
Plaats: Parijs




par saveplanet » 11/11/06, 16:23

Dank u voor uw antwoorden!
We zijn het er allemaal over eens ... we zijn kleine schapen en de grote verdienste is wol op onze rug.
We betalen duurdere producten voor biologisch, maar het antwoord is daar: er gaat niets boven een kleine landelijke markt met verse, natuurlijke producten en menselijk contact voor de aankoop. (Het spijt me voor je potje jam, maar ik zou dit product in ieder geval niet verleiden)
Maar ze zijn duidelijk in ons dagelijks leven, dus het is beter dat we verder gaan dan zonder hen, omdat ze invloedrijk zijn en de situatie snel kunnen verbeteren.
Om te praten over hun imago, lezen, herlezen, mijn brief terugsturen, wat zie ik ?!
0 x
Samen kunnen we het veranderen
saveplanet
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 128
Inschrijving: 10/11/06, 19:05
Plaats: Parijs




par saveplanet » 11/11/06, 16:25

Achter hun kleine aantrekkingskracht met betrekking tot dit nieuwe assortiment, de herinnering dat groene dozen bestaan ​​en het is daarom handig om zijn tas of tas mee te nemen.
Maar waarom achter en niet, omarm het in de nieuwe main ?! Omdat het thema op de achtergrond hetzelfde is, onze kwaliteit van leven en de verbetering van de omgeving!
In kleine Ps en vooral niet natuurlijk een ander blad om daar voor te waarschuwen!
0 x
Samen kunnen we het veranderen
grakamoule
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 03/01/07, 15:25
Plaats: Parijs

Verrast en bezorgd




par grakamoule » 03/01/07, 15:44

Bonjour à tous,

Het is met veel plezier dat ik dit zojuist heb ontdekt forum.

Aan de andere kant ben ik vaak ongerust als ik je niveau van activisme in je antwoorden zie en ik hoop dat ik het niet tegenkwam forum van ayatolisten van ecologie.

Bijvoorbeeld over dit onderwerp brede distributie, donker worden en zeggen dat ze dingen doen voor geld en touti quanti. Ik vind het een haarspijt.

Om dagelijks te werken in het organische en rechtvaardige in contact met de GMS, proberen ze daar natuurlijk geld mee te verdienen, maar oprecht is voor hen de inzet veel meer imago dan winstgevendheid.

Net als jij, denk ik dat wanneer MSG naar een probleem kijkt, je op je hoede moet zijn, maar dan moet je je zorgen maken. Nou, ik garandeer je dat er veel mensen zijn die erg bezorgd zijn over ecologie en de sociale mensen die bij Leclerc en consort werken ... en ze maken consumenten Bio 30-producten 50% goedkoper dan in biocoop, om een ​​eenvoudige reden: ze hebben lagere structurele kosten!

Verre van mij het idee om tegen de biocoop of AMAP in te gaan, dat zijn geweldige oplossingen, maar nog steeds soms marginaal (hoewel GMS specisur bio), en dat 80% van de Franse bevolking nog steeds in Frankrijk winkelt. grote distributie

Kortom, ik waardeerde degenen die denken dat het nodig is om deze mensen daarheen te begeleiden naar de verandering in plaats van ze banderiel te planten, hoe meer ik met dit medium werk, hoe meer ik besef dat het de organisatie is die dit medium maakt soms onmenselijk, zelden maken de mannen die het samenstellen (hoewel we eersteklas nadelen kruisen) in organisch gemaakt evenveel van CA in de globale van de traditionele GMS

Ik kijk er naar uit om je beter te leren kennen,

Grakamoule
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060

Re: verrast en bezorgd




par Christophe » 04/01/07, 12:39

grakamoule schreef:Aan de andere kant ben ik vaak ongerust als ik je niveau van activisme in je antwoorden zie en ik hoop dat ik het niet tegenkwam forum van ayatolisten van ecologie.


Nee, nee we zijn gewoon een grote sectechnowetenschapper : Mrgreen: (de stamgasten zullen mijn alusies begrijpen)

Ga niet, ik lachte en ik denk dat door het verschillende onderwerp hiervan te bekijken forum en de site ( https://www.econologie.com/ ) je zult zien dat we zijn redelijk gematigd (vergeleken met sommige bewegingen zoals "afnemen" bijvoorbeeld) zelfs als sommigen (waaronder ikzelf ...) boos worden terwijl ze "groen" zijn ... Het is niet goed, ik weet het, maar in sommige gevallen is het " is de moeite waard om een ​​beetje te schreeuwen.

Hier is als voorbeeld het laatste "milieuvriendelijke" artikel dat ik voor de site heb gemaakt: https://www.econologie.com/l-argent-du-p ... -3297.html
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 111-gasten