Laagverbruik lamp met Opto-Edison LED's

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Laagverbruik lamp met Opto-Edison LED's




par Christophe » 18/10/06, 13:47

Led- en compacte fluorescentielampen kwaliteit zijn verkrijgbaar in de winkel:

https://www.econologie.com/shop/ampoules-led-c-90

economische en LED-lampen

https://www.econologie.com/shop/ampoules-led-c-90

Deze lampen komen, in tegenstelling tot veel andere LED-modellen, hun beloften na, alle technische details zijn beschikbaar op de technische fiche van de winkel.

Nauwkeurige stroom- en verbruiksmetingen uitgevoerd met een ampèremeter (ITC777).

Verbruik van het witte model (Sirius model 1):

22,7mA voor 229V cosphi=1.0 d.w.z. 5,2W

Verbruik van het oranje model (Sirius model 2):

16,7mA voor 230V cosphi=1.0 d.w.z. 3,8W

Lichtopbrengst volgens identiek testprotocol: 7,7Lux/W

VERGELIJKING VAN COMPACTE FLUO-LAMPEN VERSUS GENERIEKE LED-LAMPEN (zonder merk).

Herinneringen aan de resultaten van de uitgevoerde vergelijkende tests:
Beeld


Beeld
Dernière édition par Christophe de 18 / 02 / 10, 12: 41, 9 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 18/10/06, 18:04

Neem een ​​twijfel uit mijn gedachten: de Edison-fitting, is het het schroefding zoals in België of de bajonet zoals in Frankrijk?

als het geschroefd is: E-14 of E 27?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 18/10/06, 18:17

Uh het is colot E27 schroef....zoals aangegeven op de technische fiches...

Baillonnette is B22 (steeds zeldzamer in Frankrijk toch...)

Edison is het merk van LED's... niets te maken met de fitting... maar ik zal het nog eens lezen, daar was ik waarschijnlijk niet duidelijk over...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 24/10/06, 14:21

Zondag 22 oktober 's avonds lanceerde ik een "lange" test van een Sirius-lamp op een buitenlantaarn (dus onderhevig aan variaties in temperatuur en vochtigheid, kortom, niet erg ideale omstandigheden voor elektronica. ..we zullen de test zien is daar voor gemaakt!).

Het zal 24 uur per dag aan blijven gedurende (minstens) de 24 maanden winter, d.w.z. een duur van ongeveer 6 uur...

Meer...22 april 2007... : Cheesy:
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 24/10/06, 16:07

Christophe schreef:Zondag 22 oktober 's avonds lanceerde ik een "lange" test van een Sirius-lamp op een buitenlantaarn (dus onderhevig aan variaties in temperatuur en vochtigheid, kortom, niet erg ideale omstandigheden voor elektronica. ..we zullen de test zien is daar voor gemaakt!).

Het zal 24 uur per dag aan blijven gedurende (minstens) de 24 maanden winter, d.w.z. een duur van ongeveer 6 uur...

Meer...22 april 2007... : Cheesy:


Of eerder : Oops:
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 24/10/06, 16:36

delnoram schreef:Of eerder : Oops:


Ja lol...maar ik ga ook niet elke dag controleren of de 18 LED's het nog doen...Ik zal ongeveer elke maand controleren...

Het is saai om te demonteren en de lamp is naar boven gericht, het ziet er zo uit:

Beeld

In ieder geval, als hij deze test doorstaat in de Ardense winter (-20°C), dan is dat omdat hij een goede uitrusting heeft... anders wel, jammer... : Cry:
0 x
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 24/10/06, 16:49

Christophe schreef:
Ja lol...maar ik ga ook niet elke dag controleren of de 18 LED's het nog doen...Ik zal ongeveer elke maand controleren...

In ieder geval, als hij deze test doorstaat in de Ardense winter (-20°C), dan is dat omdat hij een goede uitrusting heeft... anders wel, jammer... : Cry:


Het hangt allemaal af van hoe ze zijn gemonteerd, maar in de meeste gevallen een die dichtslaat en de hele lamp uitgaat.

Bij -20° moet je kijken wat er in de lamp zit, de leds zijn in principe niet al te gevoelig voor temperatuurwisselingen.

Zegt dat als het naar boven wijst, het zichtbaar zal zijn vanuit de ruimte? : Mrgreen:
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '

"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 24/10/06, 19:49

Verspilling van zaken!
Er zijn ISO 9002 goedgekeurde laboratoria en alles wat daarvoor gekke bedragen vraagt!
En de werkwijze???? : Mrgreen:
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 24/10/06, 19:55

delnoram schreef:Zegt dat als het naar boven wijst, het zichtbaar zal zijn vanuit de ruimte? : Mrgreen:


Nou, geen grote bèta, er is de chapo zoals op de foto :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79322
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 24/10/06, 19:56

elephant schreef:Er zijn ISO 9002 goedgekeurde laboratoria en alles wat daarvoor gekke bedragen vraagt!


Nou, precies gezien wat ze vragen ... Ik geef de voorkeur aan MIJN methode : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 121-gasten