De terugkeer van katoenen luiers ... oh ja!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
nad39
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 11/10/06, 12:31
Plaats: 39 Lons le Saunier

De terugkeer van katoenen luiers ... oh ja!




par nad39 » 11/10/06, 12:41

Hallo, ik ben nieuw en ik heb net ontdekt dat je site erg leuk is.

Mijn ding, en als een bedachtzame moeder (denk ik) zijn het de luiers, het is niets voor degenen die het probleem niet kennen.
Ik sta mezelf toe om een ​​link voor je te plaatsen om een ​​idee te krijgen en de informatie door te geven.

perso dit is 20 maand dat ik alleen dat gebruik dus als je een mening wilt, niet helemaal objectief, ben ik hier.

http://groups.msn.com/Lescoucheslavable ... ables.msnw

Zie je snel voor je reactie
Nadège
0 x
wasbare luiers + ballen wassen-verontreinigende stoffen = milieuvriendelijk
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 11/10/06, 13:37

: Cheesy: De post textiel is fantastisch dreef ook op de lagen. : Mrgreen:

Ik heb het daar genoemd assisdessus.com
0 x
Avatar de l'utilisateur
Charlotte
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 52
Inschrijving: 10/10/06, 09:41
Plaats: Lausanne, Zwitserland




par Charlotte » 11/10/06, 17:54

Vraag voor Nadège:

Houdt de kinderdagverblijven rekening met deze keuze? Of zijn het wasbare luiers thuis maar wegwerpbaar op de kinderkamer? Of houden alle moeders die wasbare luiers gebruiken hun kinderen thuis (zou dat me toch verbazen)?
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 11/10/06, 18:56

:D Grote geesten ontmoeten elkaar. : Idee: 8)
0 x
nad39
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 11/10/06, 12:31
Plaats: 39 Lons le Saunier




par nad39 » 11/10/06, 21:25

Charlotte schreef:Vraag voor Nadège:

Houdt de kinderdagverblijven rekening met deze keuze? Of zijn het wasbare luiers thuis maar wegwerpbaar op de kinderkamer? Of houden alle moeders die wasbare luiers gebruiken hun kinderen thuis (zou dat me toch verbazen)?


Om je te beantwoorden
Het vergt vaak een beetje pedagogie, maar het gaat voorbij.
Eerst moeten we laten zien waar we het over hebben, er zijn verschillende systemen: de layers + waterproof slipje en de TE1 (allemaal in 1) die als disposables ontstaan.
Toen ik dacht dat ik het aan kindermeisjes liet zien die nog nooit hadden gezien dat ik in de kont zat (sorry)
Voor mijn 2 Louvre die tragische reacties op het wegwerpmateriaal heeft gemaakt, ben ik blij zonder de bonussen te tellen:
-opgeteld (voor mij in ieder geval) 300 euro voor vanaf de geboorte tot 3 jaar
- het is ongeveer 4500 minder lagen bij het lossen (het recycleert niet)
- De 1-laag stelt tussen 300 en 500 een decompositie in
- Ik heb het niet over de olie die wordt gebruikt voor vervaardigde en carcinogene chemicaliën die bevatten
- de economie van de onderwereld :D stel je voor dat je je bespaart op het eerste kind 850 euro's en bovendien heb je ze voor de tweede keer opnieuw gebruikt, zodat je ziet dat het allemaal baat heeft

Om terug te komen op de manier van verzorging, zijn kindermeisjes vaak meer ontvankelijk, wanneer ze begrijpen dat er meer room en pomade zal zijn, of rood om ze te geven, gegarandeerd effect.
Voor de kribbe, je vaak prima spelen met de volksgezondheid argument, is ze niet wie wast en de economie in de begroting van de wieg als iedereen wordt gestart, maar vooral direct met doen Mensen die in contact staan ​​met het kind, laten ze zien, uitleggen en, uiteraard, geven ze bij voorkeur TE1.

PS: ik heb geen actie, ik ruil niet, zoiets niet, maar ik wil dat veel mensen het weten, omdat het belangrijk is voor de planeet, onze kinderen en overigens ook voor onze portefeuille.
Nadège

hier is een link die over laag spreekt en onder je zult begrijpen waar we het over hebben

http://groups.msn.com/Lescoucheslavable ... ation.msnw
0 x
wasbare luiers + ballen wassen-verontreinigende stoffen = milieuvriendelijk
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79295
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11028




par Christophe » 12/10/06, 09:26

Opgeschoond en verduidelijkt onderwerp
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lolox
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 14/10/06, 16:48
Plaats: In Lorraine




par Lolox » 21/10/06, 15:28

Bedankt Nad39 voor al deze waardevolle tips ...

Het is waar dat mijn collega al over een toekomstig kind had gesproken, maar ik zag vooral het feit dat het een tweede wasmachine zou moeten kopen : Cheesy: :? !

Het bezoek van de link die je ons geeft, maakt duidelijk hoe dringend het is om tegelijkertijd te reageren op het welzijn van onze cherubijnen en voor de planeet!

Nogmaals: BEDANKT !!!

Ps: Ik wilde weten of ik de link kon promoten die u aan leden van mijn vereniging hebt verstrekt? : Wink:
0 x
"Ervaring is de naam die mannen aan hun fouten geven" O. Wilde
ecoollogic
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 16/11/06, 16:07
Plaats: België




par ecoollogic » 16/11/06, 16:26

Hallo,
Ik ben hier nieuw voor forum, dat vind ik heel leuk!
Dus voor mijn kleine ervaring, gebruik ik wasbare luiers voor 3 jaar nu voor mijn kinderen 2.
Het is SUPER! Eenvoudig en praktisch in gebruik, economisch en ecologisch meer! Wat kun je nog meer vragen?
Het is niet zoals de dag van onze grootmoeders, het is echt veranderd!
Aarzel niet om mij vragen te stellen als het u betreft, ik zal u graag antwoorden!
@ Weldra!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 99-gasten