Tips: beperking van het verbruik thuis

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973

Tips: beperking van het verbruik thuis




par Christophe » 18/09/06, 22:11

Goede gewoonten thuis elke dag om zijn energierekening te verlagen.

# Schakel de lampen en apparaten zodra je niet meer nodig hebt.

Het laat gemakkelijk een licht op in te zeggen dat we zullen snel terug komen.
Maar dit kost niet veel om op de schakelaar. Maar let op als je zijn uitgerust met spaarlampen, beter laat dan het licht een paar minuten (geen uren natuurlijk) dan ze te snijden. inderdaad; het feit aan het licht en vaak uit te schakelen dit type lamp sterk vermindert de levensduur.
Net als bij de TV of PC die u niet uit te schakelen wanneer u gebruik maakt van het min of dat verandert de hele nacht weer ... voor niets!
Dit gezond verstand regel elke dag lijkt misschien vanzelfsprekend, maar het is duidelijk dat zelfs de meest vertrouwen in mensen (met inbegrip van ons) niet noodzakelijkerwijs consequent toe te passen.

# Niet verwarmen de ramen open !!
Geen behoefte aan uitleg ...

# Maak gebruik van de gratis zon bijdragen.

Open uw rolluiken of gordijnen wanneer uw voorgevel is zonnig. U kunt ook genieten van enkele hete wind, maar het is lastiger.

# Zet deksels op de potten.

Een deksel vasthouden van warmte en dus het warmteverlies te beperken bij het koken. Optimaliseer de voorbereiding van uw gerechten. Bijvoorbeeld gebruiken dezelfde kookplaat voor het koken 2 volgende voedingsmiddelen om de thermische inertie te genieten.

Kleine aanpassingen die veel te maken

# Niet oververhitten.

U kunt de temperatuur van uw huis naar beneden te zien en in plaats daarvan zet een trui in plaats van de hitte. Een temperatuur van ten 18 20 ° C is over het algemeen goed genoeg voor een zeer goede thermisch comfort als we akkoord gaan met een trui te dragen wanneer we thuis zijn. Het is een grote klus voor uw toekomstige energiebesparing. U helpen een kleine thermometer.

# Niet verwarmen als je er niet bent.

Geen behoefte aan een warm huis in de loop van de dag wanneer iedereen aan het werk is. Zet de thermostaat wanneer u vertrekt voor het werk. 15 of 16 ° C volstaan ​​op grote schaal. Je gaat de verwarming terug van het werk, of een beetje vroeger als je de kans om een ​​programmeur te hebben. Veel moderne ketels worden gebruikt voor de verwarming cyclus heel gemakkelijk en van uur tot uur, maar voorzichtig niet om uw verwarming volledig afgesneden te stellen: de stijging van de T ° zou meer energie vraatzuchtige handhaaft een lage temp.

Lees meer: https://www.econologie.com/reduire-vos-f ... -2455.html
Dernière édition par Christophe de 03 / 04 / 15, 14: 07, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 18/09/06, 22:37

nog iets (ik huur een nogal "archaïsch" huis)

Ik weet niet verhogen van de centrale wilde toen ik thuis blijven om te werken in het kantoor: ik zet een kleine elektrische kachel, dus ik verwarmd een stuk
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 19/09/06, 08:31

Een ander ding: Ik ben bijzonder gevoelig voor kou, vooral als ik ben nat en naakt :D

Half seizoen, ik verwarm de badkamer met een elektrische kachel gemonteerde timer.

in de winter, niet aan de centrale wild vroeg beginnen, hetzelfde scenario

Ik gemonteerd een goedkope wekelijkse timer op de centrale wilde (30 euro bij Leroy Merlin), maar deze werkt alleen in stappen van een uur: dus ik geavanceerde 20 minuten, en het begon eerder en stopt eerder op de avond.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 19/09/06, 10:57

welkom
Ik heb ook een trucje. Ik de vangst geïnstalleerd als op afstand bestuurbare modellen, want ik ben lui : Oops:
Dus toen ik snijd de halogeenlamp met het nemen van het niet meer innutile verliezen. Idem voor de TV.
Deze kleine pluggen zijn praktisch en meer voor loopwielen zoals ik dat vermijdt het opstaan ​​van de bank het licht te doven.
Thuis zijn er tal van kleine lampjes in de woonkamer verspreid door het draaien van de afstandsbediening gooit een max. : Cheesy:
Een ander ding, de douche is boven het bad en econolo voor mensen met een tuin, een plek was om reccuperation regenwater op afdalingen van uw dakgoten. Het is verbazingwekkend het water quantitée die kunnen reccuperer. Het is genoeg om uw tuin water (en draai je Pantone : Cheesy: )
U kunt ook een assembly maken naar de toiletten en douches macht, maar het wordt ingewikkelder. : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Re: Tips: verminder consumptie thuis




par houthakker » 19/09/06, 14:03

Christophe schreef:Goede gewoonten thuis elke dag om zijn energierekening te verlagen.[...]
# Niet oververhitten.

U kunt de temperatuur van uw huis naar beneden te zien en in plaats daarvan zet een trui in plaats van de hitte. Een temperatuur van ten 18 20 ° C is over het algemeen goed genoeg voor een zeer goede thermisch comfort als we akkoord gaan met een trui te dragen wanneer we thuis zijn. Het is een grote klus voor uw toekomstige energiebesparing. U helpen een kleine thermometer. [...]
Ik zou een kamer toe te voegen aan 17 ° C is veel beter om te slapen!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79121
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 10973




par Christophe » 19/09/06, 14:30

PITMIX schreef:ah thin : Lol:
Ik was gewoon op zoek als er in de winkel en ik had niet gevonden.


Is dit een grap? Als de AC is niet betekent het:
1) dat we had het produkt niet
2) of we hebben een winkel die niet erg "leesbaar" is
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 19/09/06, 17:21

Nee dit is geen grap, maar ik denk dat je sneller dan mij waren.
We moesten kijken op hetzelfde moment. : Wink:
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 08/02/12, 11:33

Voor degenen die niet zo begaafd in de mechanica:
Het is winter, het is koud, en de accu's van onze auto's lijden.
Om te voorkomen dat het kopen van een batterij, hier zijn enkele tips:
U moet weten dat de capaciteit van de batterij neemt sterk in de vrieskou weer.
Als de batterij oud is, kunt u deze uit elkaar te halen voor de nacht, en houd het warm. (Morning, zal het een meisje vol van krachten.)
In feite, mijn doel is om je begrijpt dat veel mensen onnodig een nieuwe batterij kopen.
Het moet tijdens het passeren gel; nadat deze is meer voor 11 maanden + -
Als u een oplader, ook een beetje van nachtelijk laden is het opslaan, vooral als je kleine uitstapjes te maken.
Controleer ook het vloeistofniveau van je accu.
Om de batterij bij de start niet te druk, overweeg dan zet je koplampen seconden voordat de motor starten, wekt het beest.
Vergeet niet neutraal te starten en uit te schakelen tijdens het starten.
Nog een klein detail op de auto, als u vindt dat de verwarming is zwak, soms te laag koelvloeistofniveau.
(Voeg een extra met de juiste antivries)
Bonne journee
:D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Matt113
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 344
Inschrijving: 22/05/08, 09:15




par Matt113 » 08/02/12, 15:46

Een beetje gedoe om de accu loskoppelen elke nacht. niet te wijten aan doen, maar de aanpassing van ODB, gecodeerde posities, sleutels in verband met de auto.
Dernière édition par Matt113 de 08 / 02 / 12, 15: 54, 1 keer bewerkt.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 08/02/12, 15:51

Matt113 schreef:Men kan gedoe de accu elke nacht los te koppelen. niet te wijten aan doen, maar de aanpassing van ODB, gecodeerde posities, sleutels in verband met de auto.

+1 : Cheesy: Ik had niet gedacht, indien nog niet de moderne auto had.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten