De T-shirts: origineel en uw mening

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

De T-shirts: origineel en uw mening




par Christophe » 27/06/06, 17:52

Ik heb dit bericht gemaakt voor een feedback op de T-shirts die we aanbieden in de winkel, inclusief het ontwerp / bericht voor het criterium en de kwaliteit / prijs.

We zouden graag de mening willen hebben van diegenen die het al netjes hebben gekocht of ontvangen (ze zullen zichzelf herkennen :) ) : Cheesy:

Je verschillende meningen en succes (of falen ... op dit moment is het niet geweldig maar goed, de keuze is ook beperkt) de verkoop zal het creëren van andere series Tshirts conditioneren.

Dus bedankt voor je mening.

Voor info, hier is het kleine verhaal over de oorsprong van deze T-shirts:
https://www.econologie.com/t-shirt-engag ... logie.html
Dernière édition par Christophe de 07 / 10 / 10, 15: 04, 2 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Boubou
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 15
Inschrijving: 28/02/06, 11:33
Plaats: Alpes-Maritimes




par Boubou » 27/06/06, 18:43

Hallo !
een kleine econologische vraag:
Ik zag geen enkele vermelding dat katoenen T-shirts van biologische landbouw waren. Zijn zij?
In ieder geval is het probleem van katoen (zelfs AB!) Dat het erg energiek hebzuchtig is. Ik had liever t-shirts in hennep of ander textiel, minder hebzuchtig en dus meer ecologisch!
Anders had ik graag willen weten waar de T-shirts vandaan kwamen (Frankrijk, Afrika, Azië ????)
Ik heb persoonlijk T-shirt "made in France" doorzocht en ik heb er nog nooit een gevonden, plots draagt ​​elke Tshirt die ik draag bij om het broeikaseffect te versterken (door transport en soms productie), lastig daarmee om "in je eigen vel" te zijn of in je
T-shirt :onheil: .
Anders, design kant bravo, ik vind het erg succesvol! Ik heb zojuist het "fragiele handvat met zorg" besteld, wat helaas ook bijdraagt ​​aan de versterking van het broeikaseffect (de paal nog steeds geen paard, nee ???? : Cry: zou met hem moeten praten).
In elk geval duwen de tijden waarin we leven ons meer en meer op tegen onze inconsistenties, en ik voel me nog niet klaar, zoals Gandhi, om mijn kleren zelf te weven ... het kan komen :schok:.

Veel succes aan Econology hoe dan ook!
Het antwoord kan alleen persoonlijk zijn ET collectief.

Econologische vriendschappen
0 x
Hij die trainen in de richting van de huidige lach krokodillen
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 27/06/06, 19:36

We hadden inderdaad verwacht dat deze kwestie aan de orde zou komen. Onze B&C T-shirts worden gemaakt in Bangladesh. Ze worden in België "gedrukt" bij een lokale drukker.

Het probleem is, zoals Boubou zegt, dat we geen kwaliteitst-shirt uit Europa vinden redelijke prijs. We vinden hier het probleem van de prijs die klaar staat om de consument voor zijn aankopen te zetten. Een T-shirt verkopen via 25 € leek niet erg econologisch.

Er is nooit een perfecte oplossing, maar alleen compromissen en econologie is per definitie een compromis!

Dus voor ons hebben we besloten om zo te beginnen en we blijven zoeken naar oplossingen die beter "milieuvriendelijk" EN "economisch" kunnen voldoen!
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 29/06/06, 22:33

Link naar de geschiedenis van T-shirts (gecorrigeerd): https://www.econologie.com/t-shirt-engag ... logie.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 04/07/06, 13:18

welkom
Ik kocht het zwarte t-shirt met het kleine rode logo. Het is heel goed, het is van goede kwaliteit. Daarnaast is hij in de mode Ik ben gelukkig.
Als t-shirts beschikbaar zijn in andere kleuren, zal het ook vrouwen aanspreken die van meer flitskleuren houden.
Persoonlijk kijk ik niet of de t-shirts die ik koop in Frankrijk of in het buitenland worden gemaakt als ze recyclebaar zijn of niet. Ik ben geen ecoloog puur bloed sorry. Aan de andere kant hoop ik dat het kopen van een product uit de winkel vruchten zal afwerpen in de ontwikkeling hiervan.
0 x
Christine
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1144
Inschrijving: 09/08/04, 22:53
Plaats: In België, eenmaal
x 1




par Christine » 04/07/06, 17:28

Bedankt Pitmix
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 04/07/06, 17:33

PITMIX schreef:Ik ben geen ecoloog puur bloed sorry.


Ben ons ook ...: Cheesy: Wij zijn (ik hou van de uitdrukking): "Ecolo maar niet te veel"

Als 90% van de mensen op ons zou lijken, zou de totale impact veel groter zijn dan wanneer 1% van de mensen pure ecolos zou zijn :)
Dernière édition par Christophe de 05 / 07 / 06, 00: 08, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
PITMIX
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 2028
Inschrijving: 17/09/05, 10:29
x 17




par PITMIX » 05/07/06, 00:04

Ik ben het helemaal met je eens.
Het is alsof je geld geeft voor een goed doel.
Het is niet iemand die 10000-kogels geeft die de derde wereld redt. Het is een 1 cent per hoofd van de bevolking die het verschil zal maken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 05/07/06, 19:07

Het zou een geweldig idee zijn voor een origineel T-shirt. eerst een beleefde vent / vervuild als niet mogelijk, in het midden een moderne vent maar in een omgeving "gezond en weelderig" en uiteindelijk een vent in een oude grot aangevallen door wilde beesten.

Met de slogan hieronder: "ecolo ... maar niet te veel"
=> econologie.com
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79332
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 05/07/06, 20:11

nonoLeRobot schreef:Het zou een geweldig idee zijn voor een origineel T-shirt. eerst een beleefde vent / vervuild als niet mogelijk, in het midden een moderne vent maar in een omgeving "gezond en weelderig" en uiteindelijk een vent in een oude grot aangevallen door wilde beesten.

Met de slogan hieronder: "ecolo ... maar niet te veel"
=> econologie.com


Je zou een klein croqui / schema kunnen doen, omdat ik niet alles begreep : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 109-gasten