Batterijbesparend...afstandsbediening zonder batterij

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2

Batterijbesparend...afstandsbediening zonder batterij




par Targol » 21/06/06, 15:08

Nou, ik weet niet zeker of ik aan de goede kant zit. forum, maar ik weet zeker dat dit bericht over econologie thuis gaat.

Om Christophe een plezier te doen, vertel ik je over een item dat ik op eBay heb gekocht en dat volledig in overeenstemming is met de filosofie van deze site: het is een universele afstandsbediening die 6 apparaten kan vervangen en kan worden geprogrammeerd door code of door te leren met de oude afstandsbediening (handig als je, zoals ik, bepaalde apparaten hebt van een onbekend merk).

Tot nu toe zie je niet wat dit bericht doet op deze site en je hebt gelijk 8) .

Waar deze afstandsbediening zuinig op wordt, is dat hij werkt zonder batterijen.
Inderdaad, als je het beest terugbrengt, geen luik voor de batterijen. Daarentegen bovenaan een tandheugelwiel. Draai deze gewoon om en - Wizzzz, Wizzzz - de afstandsbediening werkt.

Ik heb de mijne een jaar geleden gekocht en ben er erg blij mee. In feite is de enige fout die ik vind dat we te veel geneigd zijn om met het wiel te spelen : Lol:

Kort. Ik zou u willen wijzen op dit econologische object dat ik bij toeval op eBay vond en dat nergens anders te vinden is (zelfs niet door naar de site van de fabrikant te gaan....).

De redelijke prijs van ongeveer 15€uro wordt snel terugverdiend door de batterijbesparing. Bovendien is de batterij een echte ecologische ramp: er wordt 1000 keer meer energie verbruikt om hem te maken dan hij daarna zal herstellen. :onheil:
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
niko54730
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 21/09/09, 18:22




par niko54730 » 21/09/09, 18:29

Hallo,

Ik werk dit bericht bij omdat ik deze afstandsbediening op een Franse site heb gekregen en zoals targol zegt dat het geweldig is, behalve dat we vaak de neiging hebben om voor niets aan het stuur te draaien : Cheesy:


Beeld


PS: Voor degenen die geïnteresseerd zijn, de site heet ecolocool, ook al weet ik niet of we het recht hebben om een ​​naam te geven....
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 21/09/09, 19:16

Het is geweldig :D

Een van de eerste berichten van vriend Targol 8)

Coole


miauw :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 21/09/09, 20:03

Lietseu schreef:Een van de eerste berichten van vriend Targol 8)


Het is duidelijk dat we er niet jonger op worden. : Lol:

Het ergste is dat nadat ik er 40 op eBay had gekocht.
Ik heb er nog een paar achter in mijn garage.
Het is in ieder geval echt stoer als een zapper.
De eerste duurde meer dan 3 jaar ondanks het misbruik van mijn kinderen.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 21/09/09, 23:33

Dat is uitstekend en interesseert me het meest... Vooral omdat ik meestal oude batterijen gebruik. in mijn afstandsbedieningen en dat ze heel snel heel slecht werken ...grrrrrr ... ik voel soms kattenklauwen groeien ... :D

Aan de andere kant zeg ik tegen mezelf dat als we de gadget draaien, de energie ergens heen moet, toch?

Dus of het gaat in een appartement en er is geen probleem. Ofwel gaat het in een oplaadbare batterij ... en daar zal het op een of andere dag moeten worden vervangen.

Een verklaring?

[grappenmodus AAN]
Targol schreef:ondanks het misbruik van mijn kinderen.
"Kindermisbruiker"
– Fernand Reynaud.
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 21/09/09, 23:46

Obamot schreef:Dus of het gaat in een appartement en er is geen probleem. Ofwel gaat het in een oplaadbare batterij ... en daar zal het op een of andere dag moeten worden vervangen.

Een verklaring?


Ik weet niet of de energie die door de controller wordt gegenereerd, wordt opgeslagen in een batterij of in een flat.... Hoewel ik liever naar de batterij neig, gezien de tijd die beschikbaar is voor elektriciteit na "pompen".
Hoe het ook zij, zoals eerder gezegd, de langste ervaring met deze zap duurde 3 jaar en het was niet de elektriciteitsopslag die het opgaf.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 22/09/09, 01:20

Ik had ergens gelezen dat kleine genieën in sommige gevallen oplaadbare batterijen vervingen door een appartement (+ de ad hoc montage...). Misschien een idee om daar te graven...

Zoek maar uit, het duurt een paar dagen om een ​​diagram te hebben, want ik ben het batterijkartel een beetje beu... (lol)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Peer Belle Helene
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 389
Inschrijving: 16/05/07, 09:21
Plaats: Het zuiden
x 1




par Peer Belle Helene » 22/09/09, 08:39

Het ergste is dat nadat ik er 40 op eBay had gekocht.


Waarom 40???? wederverkoop ????

Het systeem lijkt interessant maar als de levensduur beperkt is tot min of meer 3 jaar is dat niet veel en levert het ander afval op dan de batterijen, toch??

Persoonlijk hebben we bij onze oude televisies (nou ja, hij is maar 10 jaar oud) de originele afstandsbediening. Nou het werkt minder goed met name we kunnen het geluid niet meer verhogen.....maar we kunnen het wel verlagen : Lol: (ik niet meneer groen eh...lol) en we vervangen de batterijen niet eens één keer per jaar.
Dus ik vind dat het niet zoveel verbruikt. Misschien verbruiken de nieuwe afstandsbedieningen meer ????
0 x
Peer Belle Helene
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 22/09/09, 09:13

:pijl: De mijne, geleverd door Targol draagt ​​niet veel.
Maar ik gebruik hem ook niet veel. :?
Ik vervang de batterijen van de zapetten ook niet vaak.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 22/09/09, 09:32

Nou ja, naar mijn mening zou een set AAA-alkalinebatterijen van goede kwaliteit 2 of 3 jaar moeten meegaan.
Ik denk dat een klein fotovoltaïsch oppervlak, zoals op de rekenmachines, goedkoper zou zijn dan dit wiel.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 110-gasten