Nee tegen het vervoeren van flessenwater per vrachtwagen

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
nototrucks
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 15/05/04, 14:18

Nee tegen het vervoeren van flessenwater per vrachtwagen




par nototrucks » 15/05/04, 15:03

Bel voor luchtkwaliteit de consumenteninformatiedienst van Evian/Danone, aarzel niet... het is 0810 11 12 13 (het nummer staat achter alle producten van Danone/Evian. U kunt hen bijvoorbeeld dit vertellen:
We eisen dat Evian-water, een symbool van zuiverheid, schoon wordt vervoerd! Met de trein kan het!
Tien jaar geleden verlieten 9 treinen per dag de Amphion-fabriek.
Maar sinds tien jaar kiest het management voor wegtransport. Vandaag de dag verlaten meer dan 100 vrachtwagens per dag de fabriek, wat de wegen blokkeert en vervuilt. Vandaag zijn er slechts 6 watertreinen per dag...
Erger nog, met het door Evian opgelegde "Hercules"-project zouden we meer dan 200 vrachtwagens per dag op de wegen van de Haute-Savoie hebben. De SNCF geeft aan dat het netwerk niet verzadigd is. De SNCF kan zeer snel en initieel 8 treinen per 24 uur ter beschikking stellen.
1 trein = 37 vrachtwagens minder!
0 x
Moira
x 17




par Moira » 25/05/04, 10:35

Bonjour!

100% ok met het bericht van noauxcamions! Alleen waarom alleen Danone? Het probleem is algemeen en veel bedrijven maken dezelfde keuzes.

De beste manier, zowel voor je gezondheid, die van de planeet ALS die van je portemonnee, is om verse producten te consumeren, van lokale productie (indien mogelijk gemotiveerd). Ze zijn niet over duizenden kilometers getransporteerd en hebben geen enkele behandeling ondergaan om al deze manipulaties te weerstaan ​​die het gezond verstand tarten.

Aan de andere kant bewonder ik de effectiviteit van de marketing van Evian: ik nodig u uit om de etiketten van Evian-flessen in detail te lezen en hun nitraatgehalte en dergelijke te vergelijken. De kleine doorzichtige fles zal je zeker minder "een symbool van zuiverheid" lijken.

Moira
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 192-gasten