30/08 Bijeenkomst rond oude tarwe: ontdekkingsdag

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Nico37
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 02/08/20, 17:35
x 7

30/08 Bijeenkomst rond oude tarwe: ontdekkingsdag




par Nico37 » 16/08/20, 12:07

Ontmoeting rond oertarwe: ontdekkingsontmoetingsdag
Zondag 30 augustus, 9 uur, in La Barreyrie, 00 Roumegoux

Deze dag is het resultaat van de passie van drie boeren die oude tarwevariëteiten brachten.
Een primeur, Vincent, arriveerde met oude rassen. De tweede, Thierry, vermenigvuldigde ze. De derde, Michel, bleef onder de indruk van het behaalde resultaat!
Op basis van deze ervaring kwamen ze op het idee om een ​​dag rond deze rassen te organiseren, om alles samen te ontdekken, bespreken, testen en delen.
Het doel van deze dag is om de feedback van elkaar uit te wisselen, de subtiliteiten van de genoemde variëteiten te begrijpen, en dat alles rond een broodbakworkshop en broodproeverij rond 7 variëteiten.

Deze dag staat dan ook open voor iedereen, boeren, boer-bakkers, bakkers, ambachtslieden, consumenten... Kortom! Een dag die openstaat voor alle liefhebbers van goed brood, liefhebbers van boerenzaden en nieuwsgierigen van nature!
Het programma:

9 uur: Openbare receptie
9 uur: Het kneden en vormen van het deeg
10 uur: Workshops naar keuze
WORKSHOP 1: Natuurlijk zuurdesembrood maken
WORKSHOP 2: Discussie rond oude rassen

13 uur: Gezamenlijke maaltijd uit de tas

14 uur: Veelgestelde vragen
15 uur: Brood bakken
16 uur: Proeverij en discussie rond de verschillende broden

Voor degenen die dat willen, mogelijkheid om rond te hangen in La Barreyrie, voor een gezellig moment bij een klein glaasje en hapjes en om de discussie voort te zetten!
Aarzel ook niet om iets terug te brengen!


Als u mensen identificeert die geïnteresseerd zouden kunnen zijn, aarzel dan niet om de informatie aan hen door te geven!
Denk er ook aan om je in te schrijven, de plaatsen voor de dag zijn beperkt.

https://12ed6711-a010-364c-d199-3c66afe ... 82af52.pdf
0 x
nate9595
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 12/09/20, 18:04
x 1

Re: 30/08 Ontmoeting rond oertarwe: ontdekkingsontmoetingsdag




par nate9595 » 12/09/20, 18:06

De ochtend was gewijd aan uitwisselingen over tarwebeheerpraktijken, het is leerzaam, bedankt!
0 x

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 118-gasten