Een applicatie om eenvoudig te analyseren wat je eet: YUKA

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Carl
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 99
Inschrijving: 09/08/17, 08:03
Plaats: Bretagne
x 18

Een applicatie om eenvoudig te analyseren wat je eet: YUKA




par Carl » 09/03/18, 21:35

Bonjour à tous,

Ik wilde alleen een mobiele app benadrukken die ik net heb ontdekt.

Hiermee kunt u het voedsel dat u koopt indelen in vier categorieën: Uitstekend (donkergroen), Goed (lichtgroen), Gemiddeld (oranje) en Rood (Slecht).

Om dit te doen, analyseert het de nutriëntenbalans van het voedsel, de aard van de gebruikte additieven en ten slotte het aspect "impact op het milieu".

Sterker nog, er is een beetje van de kleurcode voor nodig die de overheid zonder succes heeft geprobeerd op te leggen aan voedselproducenten....

IK BEVEEL HET ZEER AAN AAN MENSEN DIE GEZONDER WILLEN ETEN!!!
(van mijn kant kan ik me de betekenis van alle Exxx of de inname van voedingsstoffen voor 100 g niet herinneren...)

https://yuka.io/
2 x
Adept van luiheid en gevoelig voor de kwaliteit van wat mijn familie verbruikt, wil ik een groentetuin maken van de luie!
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Een applicatie om eenvoudig te analyseren wat we eten: YUKA




par izentrop » 12/03/18, 22:51

Maar eten is nog nooit zo gezond geweest
Angst in de buik
De Fransen zijn nu bang voor hun bord
door Gil Rivière-Wekstein - SPS n°322, oktober / december 2017
Dat is de harde conclusie die uit alle opiniepeilingen getrokken kan worden. In 2014 zei bijna tweederde van de ondervraagden in een Ipsos-enquête [1] dat ze zich zorgen maakten over de effecten van hun dieet op hun gezondheid. Slechts zeven jaar geleden deelde ongeveer 50% deze mening. En dit cijfer heeft sindsdien een historisch niveau bereikt: bijna 80% in 2016 volgens een TNS Sofres “FOOD 360” studie [2], uitgevoerd ter gelegenheid van de International Food Exhibition. Dit is 20 punten meer dan in 2014. Geweldig! http://www.pseudo-sciences.org/spip.php?article2944
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Een applicatie om eenvoudig te analyseren wat we eten: YUKA




par Janic » 13/03/18, 09:20

Maar eten is nog nooit zo gezond geweest
! http://www.pseudo-sciences.org/spip.php?article2944
Nog een "vuilnis"-artikel met tegenstrijdige aanspraken op de glorie van onze waakzame diensten (sic)
Er is opnieuw verwarring over het gebruik van het woord gezond. » wat gunstig is voor de gezondheid van mensen Natuurlijk is het belangrijk om je zorgen te maken over salmonella en andere insecten, maar veel belangrijker is om te weten waarom.

https://www.pasteur.fr/fr/centre-medical/fiches-maladies/salmonellose
epidemiologie
Gezien het brede spectrum van dieren die salmonella kunnen dragen, kan een grote verscheidenheid aan voedselproducten, rauw gegeten, onvoldoende verhit of die zijn blootgesteld aan besmetting na het koken, de bron van menselijke besmetting zijn. : vlees, en met name gevogelte, vleesproducten , eieren en zuivelproducten.

Dit "vuilnis"-artikel, dat pseudo-wetenschappelijke vooronderstellingen opneemt, bedient zelfs zijn neuronen niet om te zien wat de bovenstaande passage van Pasteur onderstreept: " aan de oorsprong van menselijke besmetting: vlees, en vooral gevogelte, vleesproducten, eieren en zuivelproducten Vreemd genoeg wordt salmonellose nauwelijks waargenomen bij roofdieren die hun voedsel niet koken, omdat hun geheime organisme, alleen thuis, sappen die deze ziekteverwekkers neutraliseren die alleen gevaarlijk zijn bij degenen die niet zijn ontworpen, aangepast, voor dit soort consumptie.
Haal deze producten weg voor menselijke consumptie en de vraag zal voor de meerderheid van hen en dus een paar minder zieken en doden zijn opgelost.

Terugkomend op gezond eten en voor de goede orde: in de jaren zeventig woonde ik een bijeenkomst bij die gezamenlijk was georganiseerd door de 70 miljoen consumentenvereniging (destijds) en de fraudepreventiedienst die er prat op ging amarant (en anderen) uit voedsel en onderstreepten zo hun waakzaamheid en hun bezorgdheid voor de gezondheid van de consument, vergetend dat dit product lang geleden in Amerika in twijfel was getrokken en verwijderd, maar in Frankrijk werd gehandhaafd. Op de vraag: hoeveel andere producten van dezelfde soort worden in voedsel gebruikt en worden morgen als amarant beschuldigd en zou het niet het beste zijn om alle toegevoegde kleurstoffen te verwijderen? Wat de vertegenwoordiger van deze fraudedienst duidelijk niet beviel…. Duw niet allemaal hetzelfde! En het zijn niet deze pseudowetenschappen die de oorzaak zijn geweest, zijn en zullen zijn van de onderdrukking van veel van deze die te laat als giftig worden erkend.
Dus ja, dankzij de waakzaamheid van klokkenluiders zijn een aantal producten die schadelijk zijn voor de gezondheid van de markt gehaald. Ja ! consumenten die steeds minder consumenten zijn en eindelijk beseffen dat zaken en gezondheid niet verenigbaar zijn in termen van gezondheid en dat deze laatste van zichzelf afhankelijk is en niet van de hersenspoeling van agro-adverteerders voedsel, verbetert de algehele gezondheid van de bevolking dan naast de algehele hygiëne.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13689
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1515
Neem contact op met:

Re: Een applicatie om eenvoudig te analyseren wat we eten: YUKA




par izentrop » 13/03/18, 09:37

Zoals gebruikelijk, beweringen getrokken uit de hoed!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Een applicatie om eenvoudig te analyseren wat we eten: YUKA




par Janic » 13/03/18, 10:00

Zoals gebruikelijk, beweringen getrokken uit de hoed!
kom uit je bubbel, ultraconformistisch, er valt buiten een enorme wereld te ontdekken
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 68-gasten