40 Miljard € ... en recht op opvolging!

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

40 Miljard € ... en recht op opvolging!




par Grelinette » 25/09/17, 18:58

Bonsoir,

We hebben net geleerd van de dood van Liliane Bettencourt ... Vrede voor haar ziel.
De media hebben op grote schaal onthouden dat Liliane B. de rijkste vrouw ter wereld was met een erfgoed van ongeveer 40 Miljard €!

Vreemd genoeg spreekt niemand over successierechten? ... Op zo'n erfgoed zou de Franse staat een mooie som moeten verzamelen, nee? ... Zo veel horen we elke dag dat de staat hier een paar miljoen € zoekt of om een ​​tekort te vullen, dus we horen niets van een uitzonderlijk recept van dit type. Tenzij van een dergelijke astronomische erfenis, zijn successierechten niet meer van toepassing! ...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: 40 Miljard € ... en erfenis!




par Ahmed » 25/09/17, 19:26

Tijdens haar leven betaalde ze al heel weinig belastingen, via slimme * en perfect legale financiële regelingen, neem ik aan dat deze dekmantelbedrijven nog steeds postuum zullen opereren ... Op dit niveau van "belastingoptimalisatie" zou het erg zijn verrassend dat er geen rekening wordt gehouden met de kwestie van opvolging.

* Experts in het veld zijn vaak ex belastingambtenaren ...
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79315
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11040

Re: 40 Miljard € ... en erfenis!




par Christophe » 25/09/17, 20:52

Ahmed schreef:Op dit niveau van "fiscale optimalisatie" zou het zeer verrassend zijn als er geen rekening zou worden gehouden met de kwestie van de erfenis.


+ 1 alleen de kleintjes die betalen ... het is bekend (maar wordt niet herkend) ...

Ik voorspel nochtans een paar draaikolken in de komende weken in het Bettencourt-imperium ...

Successies tonen vaak de diepe aard van de mens ... en hebzucht gaat ver boven het respect van anderen (familie of andere ...) ...

Wat? Ik ben een grote naïef ???? : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: 40 Miljard € ... en erfenis!




par Ahmed » 25/09/17, 23:33

Voor degenen die zich zorgen maken over de kosten van de erfgenamen van het rijk Bettencourt, het laatste geschenk van de overheid, waarmee het belastingpercentage van 33,3% voor 25% wordt verhoogd, zou hen gerust moeten stellen ... : Wink:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968

Re: 40 Miljard € ... en erfenis!




par Ahmed » 27/09/17, 21:31

Allen die compassie voelen voor de rijken (en er zijn er veel, dat weet ik! :D ), zal blij zijn om te horen dat andere nieuwe maatregelen de niet-belasting van privéjachten en jets op de ISF omvatten. Nog een kleine inspanning en deze status zal elke oplegging zelf-exonèrera: het herinnert u niets?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 106-gasten