Nieuwe ethiek: krekels

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Manon21
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 15/07/16, 16:42

Nieuwe ethiek: krekels




par Manon21 » 16/09/16, 20:32

Hallo allemaal !!

Ik kwam net een nieuw ethisch idee tegen: insectenvoer! Wereldwijd eten meer dan 2 miljard mensen insecten. ben jij klaar om de stap te zetten naar duurzame consumptie? Ik doe! https://www.kickstarter.com/projects/se ... et-protein

tot binnenkort!
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Ethische nieuwigheid: krekels




par Janic » 17/09/16, 12:58

Hallo man
wat heeft de term ethiek met deze gebeurtenis te maken? :?
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: Ethische nieuwigheid: krekels




par chatelot16 » 18/09/16, 22:12

thuis hebben we altijd krekels gegeten https://fr.wikipedia.org/wiki/Grillon_(p%C3%A2t%C3%A9) maar het zijn geen insecten ... het is echt varken

eindelijk komt de url niet door in PHPBB3: je moet het laatste haakje toevoegen om door te geven ... Ik weet niet zeker of ik een manier kan vinden om snel genoeg te bewerken

https://fr.wikipedia.org/wiki/Grillon_(p%C3%A2t%C3%A9)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33

Re: Ethische nieuwigheid: krekels




par Philippe Schutt » 19/09/16, 12:42

Niet nieuw voor insecten, Christophe verkocht ze in zijn winkel. En ik at het zo'n dertig jaar geleden als een droge drank.
Ik veronderstel dat we in sommige gebouwen, gezien de kakkerlakkenboerderijen, zouden kunnen overwegen om in autarkie te gaan wonen...
0 x
Manon21
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 15/07/16, 16:42

Re: Ethische nieuwigheid: krekels




par Manon21 » 25/10/16, 08:02

Janic schreef:Hallo man
wat heeft de term ethiek met deze gebeurtenis te maken? :?


Ethiek omdat de productie van krekels een bron van werk is in de wereld. Ook is het redelijk om insecten te consumeren omdat ze niet lijden in tegenstelling tot ons huidige dieet. Bedankt voor je antwoord :)
0 x
Manon21
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 15/07/16, 16:42

Re: Ethische nieuwigheid: krekels




par Manon21 » 25/10/16, 08:04

Philippe Schutt schreef:Niet nieuw voor insecten, Christophe verkocht ze in zijn winkel. En ik at het zo'n dertig jaar geleden als een droge drank.
Ik veronderstel dat we in sommige gebouwen, gezien de kakkerlakkenboerderijen, zouden kunnen overwegen om in autarkie te gaan wonen...


Ik denk dat het concept innovatief is in Frankrijk... Ik geloof dat de aankoop van insecten in de toekomst belangrijker zal worden, maar het kost tijd :)
0 x
Manon21
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 8
Inschrijving: 15/07/16, 16:42

Re: Ethische nieuwigheid: krekels




par Manon21 » 25/10/16, 08:05

chatelot16 schreef:thuis hebben we altijd krekels gegeten https://fr.wikipedia.org/wiki/Grillon_(p%C3%A2t%C3%A9) maar het zijn geen insecten ... het is echt varken

eindelijk komt de url niet door in PHPBB3: je moet het laatste haakje toevoegen om door te geven ... Ik weet niet zeker of ik een manier kan vinden om snel genoeg te bewerken

https://fr.wikipedia.org/wiki/Grillon_(p%C3%A2t%C3%A9)


Hallo, ik wist het helemaal niet! het ziet er heerlijk uit!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963

Re: Ethische nieuwigheid: krekels




par Ahmed » 25/10/16, 12:14

Manon, je lijkt een gemakkelijke ethiek te hebben (etiquette?), je schrijft:
Ethiek, omdat de productie van krekels een bron van werk is in de wereld.
Omdat uw uitleg laconiek is, neem ik aan dat u daarmee bedoelt dat het een activiteit verschaft aan arme bevolkingsgroepen die plaatselijk weinig kansen hebben om werk te vinden?
Aan de ene kant zal deze veredeling, zoals bij elk exportgewas, zeer waarschijnlijk ten koste gaan van voedselgewassen (die rechtstreeks worden gebruikt om de lokale bevolking te voeden), vooral omdat dit eiwitten zijn die worden afgeleid van hun voedingsbolus, vaak een tekort in dit onderdeel. Aan de andere kant accentueert het de gerichtheid op gemonetariseerde activiteiten, met alle onvermijdelijke driften van dien (speculatie, confiscatie, ongelijke handelsvoorwaarden, toename van ongelijkheden en intracommunautaire conflicten), kortom, niet veel ethisch. .. : Roll:
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 122-gasten