Vlees zonder vlees.

Consumptie en duurzaam en verantwoord dieet tips per dag om energie- en waterverbruik, afval te verminderen ... Eet: bereidingen en recepten, vind gezonde voeding, seizoensgebonden en lokale behoud informatie eten ...
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Vlees zonder vlees.




par sen-no-sen » 17/04/16, 23:41

De Fransen worden aangetrokken door de "vleesloze meat"


De wereldwijde verkoop van vleesvervangers wordt verwacht dat zij jaarlijks springen naar 6,4% tussen 2015 en 2020, tot bijna 5 miljard. In Frankrijk, de producten met het label "vegetarisch" hebben ervaren een sterke groei in het afgelopen jaar.
reclame

De diagnose van de WHO zou kunnen wegen op de Franse honger naar vlees. Volgens een evaluatie gepubliceerd op maandag, charcuterie verbruik is kankerverwekkend en die van rood vlees "waarschijnlijk" ook. Een zeer breed toepassingsgebied, aangezien varkensvlees is inbegrepen evenals rundvlees, kalfsvlees, lam, schapen, paarden en geiten. Alternatieven voor deze producten bestaan ​​en hopen op een groeiplaats in het landschap te krijgen. De "vleesloze meat" - of vleesvervangers - soja, tarwe en andere eiwitten explosieve groei over de hele wereld, vooral in Noord-Amerika en Europa. Deze markt zal naar verwachting klimmen naar 6,4% van de waarde op jaarbasis tussen de 2015 en 2020, 5,17 bereiken miljard (4,68 miljard)Volgens een studie van het instituut en Markten Market.


http://www.lefigaro.fr/conso/2015/10/26/05007-20151026ARTFIG00263-les-francais-se-laissent-seduire-par-la-viande-sans-viande.php

Vlees zonder vlees (vleesloze) Begint een verdere tabak Atlantic te maken en begint goud al de grote monopolies van het voedsel aandeel verleid de monde.Compte Gezien de enorme impact van de veestapel op het milieu (uitstoot van broeikasgassen, vervuiling van de bodem en rivieren, oceanen, het lijden van dieren etc ...) en sociale (obesitas, kanker etc ...) zo'n sector zou op zichzelf produceren een grote ecologische en sociale veranderingen waarvan het toepassingsgebied lijkt nog grotendeels geminimaliseerd.

Zeldzaam zijn de uitvindingen die zo veel positieve punten uit te lijnen, de meer innovatieve aspect en zijn de kosten (relatief lage forward) vormen een potentieel succes dat het lijkt moeilijk om de beklimming te voorkomen: van eerste vergadering van de grote economische monopolies (verzekerde rendabiliteit, groeisector,greenwashing ) De andere door stemmen met een groot deel van de bevolking mate aangetast door de opkomst van junk food.
Bedenk dat vee bijdraagt ​​14% van de uitstoot van broeikasgassen ... en de ontbossing.
.... 80% van Amazon ontbossing wordt veroorzaakt door de uitbreiding van het land voor de landbouw en de teelt (meestal soja GGO's die wordt gebruikt om vee te verhogen op te voeden feedlots).
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Het vlees zonder vlees.




par Obamot » 18/04/16, 02:11

Het is een hellend vlak .... Maar bedankt voor het initiëren van deze interessante discussie.
Ik heb de neiging om een ​​paar details (maar deze sectoren zijn waarschijnlijk te verbeteren.)

Want als het sojabonensteaks zijn, zal het roosteren "TRANS" -vetzuren produceren die schadelijk zijn voor de gezondheid.
Als de beheersorganen de volksgezondheid deden hun werk naar behoren, moeten ze de gevaarlijke of schadelijke verbieden of ze dat niet doen. En natuurlijk niet toestaan ​​producten als we weten dat ze op lange termijn geen gevaar, maar dat ze dat niet doen! Dus de nogal hulpeloos consument om het te doen en het brokkelt de geloofwaardigheid van deze diensten, helaas.

En waarom soja steak - potentieel schadelijke - terwijl wij niet nodig als er al geweldig en heerlijk tofu (. Niet gebrand zonder gevaar) Dit betekent dat als voor nu gedestilleerd info over deze kwesties, is niet overtuigend. Om dit is de kwestie van de transgene soja toegevoegd. Het is nog niet de truc gedaan.

Wat betreft vleesvervangers die zijn geproduceerd uit stamcellen (en waar we het al een tijdje niet over hebben gehad), ik zie niet in hoe dit vlees minder kankerverwekkend zou zijn dan het "echte" vlees.

Zullen moeten zien ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Het vlees zonder vlees.




par sen-no-sen » 18/04/16, 11:06

Obamot schreef:
Als de beheersorganen de volksgezondheid deden hun werk naar behoren, moeten ze de gevaarlijke of schadelijke verbieden of ze dat niet doen. En natuurlijk niet toestaan ​​producten als we weten dat ze op lange termijn geen gevaar, maar dat ze dat niet doen! Dus de nogal hulpeloos consument om het te doen en het brokkelt de geloofwaardigheid van deze diensten, helaas.



De politieke krachten zijn de bevelen van economische monopolies, dat is een feit.
Om alles wat gevaarlijk val van idealisme verbieden ... zie totalitarisme voor veel consumenten.
Omdat het dan ook tabak, alcohol, zwaar belasten rood vlees, suiker zou verbieden ... niet zeker dat dit de smaak van elk.
We moeten pragmatisch zijn, het verbod kan niet aanraken hoe beter het additief (zoals mononatriumglutamaat, aspartaam ​​etc ...), de rest is inderdaad te veel culturele.
In termen van vlees zonder vlees ook al is het niet perfect, toch een risico / baten / gezondheid / dierenwelzijn / milieu erg overtuigend.

En waarom soja steak - potentieel schadelijke - (. Niet zonder gevaar gebraden), terwijl we niet nodig als er al geweldig en heerlijk tofu


Nou, je zult een "vleesman" vragen om zijn steak te vervangen door "heerlijke" tofu ... en we bespreken het nog een keer! : Mrgreen:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Het vlees zonder vlees.




par Obamot » 18/04/16, 12:44

En als het draait beroerte nadat het probleem is opgelost effect (tenzij de patiënt overleeft maar kan het zeer kostbaar om de vei zijn.)

U hebt de punten genoteerd die u interesseren, zou u de belangrijkste hebben weggelaten, namelijk de vetzuren "TRANS" die het resultaat zijn van het koken op hoge temperatuur. Daar is het nog niet cultureel aangezien vlees zonder vlees nog niet de douane is binnengekomen, de autoriteiten zouden kunnen optreden.

Juist over culturele kwesties, dit is een punt dat ik met u eens voor een deel, is het niet "te verbieden", maar om richtlijnen te geven aan de poi "vervangen door"sdoor hun gezonde vervangers. Het is meer dan een halve eeuw dat het duurt en we zijn er nog niet.

Dan kunnen we belasten suikerhoudende frisdrank als Sarkozy had ondernomen (het was geen slecht idee, zoals belastingen op tabak en alccool die reeds bestaan. En zo kwam in omgangsvormen.)

Hoewel het niet zo veel als ik, ik ben tegen de dwangmaatregelen die vaak tegen-productief en zijn niet gestopt mensen van drinken en roken (hoewel het vertraagde de boot gedronken, een beetje.)

Dat gezegd hebbende, je draad een bezoek waard en ik hoop dat de oplossing zal worden gevonden in de manier waarop u voorstelt. Wat mij betreft had ik vleesloze vervangers biefstuk met bruine rijst en specerijen die geschikt waren en bevestigen dat als we willen, kunnen we de dingen dicht bij de ezels vlees krijgen ..! Moet de juiste mix (die geen bijwerking) te vinden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Het vlees zonder vlees.




par sen-no-sen » 18/04/16, 14:56

Obamot schreef:zou u de belangrijkste hebben weggelaten, namelijk de vetzuren "TRANS" die het resultaat zijn van het koken op hoge temperatuur.


Zeker, maar nog steeds minder dan bij "echt vlees" -steaks en zonder de problemen die verband houden met heem (dat heem-ijzer bevat, de belangrijkste verantwoordelijke voor carcinogenese van het colon).
Niets verbiedt het gebruik van enkelvoudig onverzadigde vetten voor dergelijke preparaten.

Juist over culturele kwesties, dit is een punt dat ik met u eens voor een deel, is het niet "te verbieden", maar om door te "vervangen" vergiften hun gezondere alternatieven te geven.


Ik ben van dit advies, maar helaas (en dit is een vegetariër van geboorte die zei dat!) Het is zeer, zeer moeilijk om de eetgewoonten van mensen in een korte tijd veranderen ... of in de verkeerde richting (junk food).

Dat gezegd hebbende, je draad een bezoek waard en ik hoop dat de oplossing zal worden gevonden in de manier waarop u voorstelt. Wat mij betreft had ik vleesloze vervangers biefstuk met bruine rijst en specerijen die geschikt waren en bevestigen dat als we willen, kunnen we de dingen dicht bij de ezels vlees krijgen ..! Moet de juiste mix (die geen bijwerking) te vinden.


Persoonlijk vleesloze vlees is van geen enkel belang voor mij, omdat ik de smaak van het vlees haten, dus het is zeker niet te wenden tot plantaardige producten die de smaak te hebben!
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Het vlees zonder vlees.




par Janic » 19/04/16, 17:27

Dat gezegd hebbende, je draad een bezoek waard en ik hoop dat de oplossing zal worden gevonden in de manier waarop u voorstelt. Wat mij betreft had ik vleesloze vervangers biefstuk met bruine rijst en specerijen die geschikt waren en bevestigen dat als we willen, kunnen we de dingen dicht bij de ezels vlees krijgen ..! Moet de juiste mix (die geen bijwerking) te vinden.
Persoonlijk vleesloze vlees is van geen enkel belang voor mij, omdat ik de smaak van het vlees haten, dus het is zeker niet te wenden tot plantaardige producten die de smaak te hebben!

Vleesvervangers worden voornamelijk gebruikt voor de overgang van de smaken van het ene product naar het andere. Sterker nog, de kleine smaak van het vlees betrokken zijn in de keuken, want wat dit overheerst is dat alles wordt aan toegevoegd (met een paar uitzonderingen natuurlijk!) Of groentebereidingen wezen maken gebruik van dezelfde koken ingrediënten accommodatie dat vleesbereidingen, zodat sommige fijnproevers elders verkeerd.
Dus tegenstellingen zijn meer culturele of het beleid in sommige.
Blijft de "mythe" van sojabonen, in het bijzonder gebruikt in een tijd waarin pleitbezorgers voor dierlijke consumptie wordt uitgedrukt in termen van eiwit "nobele". Maar dit peulvrucht is rijk aan eiwitten, sommige voorstanders VG gemarkeerd zijn rijke ze gericht op potentiële consumenten die een gebrek vreesde een tekort gerust te stellen.
Maar cultureel en culturalement we peulvruchten, met uitzondering van soja, die smaakt we worden al gebruikt zonder deze plant is niet gerechtvaardigd vooral aan anderen. Dit betekent niet verwerpen verstrekt, maar niet veel waard te worden benadrukt.
Het probleem met onze sedentaire plaats juist de overmaat eiwit.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Het vlees zonder vlees.




par sen-no-sen » 19/04/16, 20:57

Janic schreef:Vleesvervangers worden voornamelijk gebruikt voor de overgang van de smaken van het ene product naar het andere.


Dit is het belangrijkste voordeel van zijn "vleesloze" gerechten.
Veel te veel mensen consumeren vlees in geïndustrialiseerde landen, en die van jongs af aan waar het (door dogma's) raadzaam is om "één vlees" te consumeren voor elke maaltijd (lunch, diner) ... allemaal zonder enige basis serieuze wetenschapper ...
Als alleen 20% van het vlees werden vervangen door substituten, zou de impact op het milieu enorm zijn.
Naar schatting 60 100 tot miljarden dieren worden gedood elk jaar aan de (in) de mensheid te voeden ... :|
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Het vlees zonder vlees.




par Obamot » 20/04/16, 08:26

Het is interessant om te zien wat de WHO aanbevolen inname van eiwit in het interbellum ... (omdat de menselijke behoeften zijn niet veel veranderd sinds) ...

Dit werd uitgedrukt in g / kg lichaamsgewicht hetzij 1gr kg / dag voor een volwassene.
Maar als een goede dev deel (r) moet worden gedekt door bijdragen végéraux, het aandeel van dierlijke eiwitten was nauwelijks dat van 1 of 2 maaltijden per week! 2 of 3 als men bedenkt de 1 vis een keer per week (ouch Janic zal scalper doet me denken ... Ik historische gegevens)!

Dus ik weet niet waarom een ​​dergelijke afwijking in eetgewoonten, maar die wilden stilstand vorig jaar gezet, wat aangeeft dat de consumptie van vlees was niet veilig. Dat is een goede zaak.

Dus ik weet niet waar deze "tips" vandaan komen. Heb je een bron?

Hier is de mijne (414 pagina):
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2395818/
0 x
Janic
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 19224
Inschrijving: 29/10/10, 13:27
Plaats: Burgundy
x 3491

Re: Het vlees zonder vlees.




par Janic » 20/04/16, 10:15

obamot hello
maar die wilden stilstand vorig jaar gezet, wat aangeeft dat de consumptie van vlees was niet veilig. Dat is een goede zaak.
maar, zoals gebruikelijk, met enige vertraging metro. Al tientallen jaren, eeuwen, had millennia gevonden (geen labs of retorten) vleesconsumptie had schadelijke effecten verdwijnen naar het oordeel van deze antiphysiologique consumptie.
0 x
"We maken wetenschap met feiten, zoals het maken van een huis met stenen: maar een opeenstapeling van feiten is niet meer een wetenschap dan een stapel stenen is een huis" Henri Poincaré
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: Het vlees zonder vlees.




par Obamot » 20/04/16, 12:25

Het was grappig dat debat over Futur_a minder dan 2 maanden voor de WHO persbericht:
http://forums.futura-sciences.com/debat ... mites.html

: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "Duurzame consumptie: verantwoorde consumptie, dieet tips en trucs"

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 158-gasten